2023-02-04, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kockponcher
Ja klippa ut och klistra in är samma operation som att kopiera och sedan radera filerna från datorn.
Tack för svar.
Citera
2023-02-04, 12:14
Avslutad
Enligt SMS-konversationen i FUP erkänner Jim även där att han verkar ha för vana att radera känsliga SMS. Så att han raderar annat också som kan komma honom till last är nog rimligt att anta.
Citera
2023-02-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefu123
Amen alltså.. okej, OM det nu skulle vara så, så är det rent och innerligt hat som driver någon att begå en sådan handling. Så frågan är ju då, om det nu skulle finnas någon uns av potentiell sanning i att filerna är planterade, VAD har hänt som får henne att göra en sån makaber sak? Förstöra livet för någon annan kan man göra på många andra sätt om man bara är lite förbannad..
Den personen måste dessutom fått tag på materialet någonstans (inte saker man bara trillar över skulle jag anta) och dessutom handskats med det, vilket är väldigt riskabelt
Så en stor risk den personen skulle ta själv för att sätta dit någon
Citera
2023-02-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omfgomg
Den personen måste dessutom fått tag på materialet någonstans (inte saker man bara trillar över skulle jag anta) och dessutom handskats med det, vilket är väldigt riskabelt
Så en stor risk den personen skulle ta själv för att sätta dit någon

Precis, och det känns som att det måste finnas väldigt goda skäl till att ta sådana risker för sin egen del, om det nu är uppgjort. Finns ju som sagt oändligt med möjligheter att göra livet surt för någon utan att behöva dra med både sig själv och andra i fördärvet.
Citera
2023-02-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefu123
Precis, och det känns som att det måste finnas väldigt goda skäl till att ta sådana risker för sin egen del, om det nu är uppgjort. Finns ju som sagt oändligt med möjligheter att göra livet surt för någon utan att behöva dra med både sig själv och andra i fördärvet.
Fanns ”duschfilmen” på USB stickan? För då måste ju den personen som de påstår ha gömt den hos mgm ha kopplad in den i datorn och laddat ner den, på en sticka med material som den personen fått någon annanstans, det är med konstigt
Citera
2023-02-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omfgomg
Fanns ”duschfilmen” på USB stickan? För då måste ju den personen som de påstår ha gömt den hos mgm ha kopplad in den i datorn och laddat ner den, på en sticka med material som den personen fått någon annanstans, det är med konstigt

Jag vet inte.. Men det är mycket som känns lustigt, och ända sen tråden startades så letas det jävligt mycket syndabockar hit och dit, vilket alltid gör mig ännu mer skeptisk.
Citera
2023-02-04, 13:40
Medlem
Men om jag säger såhär utan att röja för mycket. Det finns teknisk bevisning som omöjliggör en hel del rörande just barnporren. Om han åker dit på detta så finns det andra som gynnas av det. Så motiv behöver man inte leta länge för att hitta
Citera
2023-02-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Men om jag säger såhär utan att röja för mycket. Det finns teknisk bevisning som omöjliggör en hel del rörande just barnporren. Om han åker dit på detta så finns det andra som gynnas av det. Så motiv behöver man inte leta länge för att hitta

Men att man innehar en redkey? Varför har man en sån om man inte har nånting att dölja?
Citera
2023-02-04, 14:30
Medlem
Farfarsfars avatar
Rubriken borde ändras till barnporrhärva.

Porrhärva får mig att associera till porrklubbar och snuskiga mustascher.
Citera
2023-02-04, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Hur kommer det sig att du känner till den tekniska bevisningen och hur polisen bedömmer denna?

På vilket sätt skulle andra gynnas av att han åker dit för detta?
Citera
2023-02-04, 15:54
Medlem
bithaxs avatar
Så banjofamiiljen altså?
Citera
2023-02-04, 16:40
Medlem
Jag bor i samma del av kommunen och nu när man börjat nämna hans namn och diskuterar detta med folk så är det flera i min omgivning som nämner honom som väldigt obehaglig, ingen man vill umgås med, någon man försöker undvika.

Rättare sagt, jag har inte hört någon säga något positivt om honom än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in