Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Rullman håller inne med allt som kan tänkas påverka utredningen. Han har ingen skyldighet att informera om någonting över huvud taget.
Vi får vara tacksamma för de smulor vi får.
Nu slänger jag helt random ut denna frågan till dig, så kan du och den som vill svara:
Hur säkra verkar polis/åklagare vara på att det endast är de två häktade kvinnorna som är inblandade i detta?
Det har ju dykt upp uppgifter om att man hittat blod efter en man. Men man verkar inte ha gjort något större nummer av detta, så mycket talar för att polis/åklagare är säkra på sin sak? Jag tänker också att om det mot all förmodan hade varit en man inblandad i detta så hade ju kvinnorna kunnat vinna mycket på att ange honom. Dels för att röra om i grytan och "kasta in ett nytt kort i leken". Men också för att dom mest centrala misstankarna (dödandet och bortforslingen av kroppen) skulle riktas mot honom, eftersom en man har större fysiska förutsättningar att utföra detta.
Så min tro är att OM det skulle funnits en manlig gärningsman inblandad i detta så hade man redan berättat om honom...