2023-02-04, 07:57
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Öh…!?
Du har nog missat ganska mycket av vad som hänt.
Pröva läsa från första inlägget (det är sida 1 i tråden)
Återkom sen om någon verklig händelse, inte om fantasier.
Kan det vara något specifikt Du undrar om ?
Sedan för du specificera ang. fantasier

Att jag beskriver flicke-töser som dårar.. är det fantasier menar du ?
Nej jag tror du tänkte väldigt fel här.
Citera
2023-02-04, 08:08
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ja ja var det inte det jag trodde när det kom fram att även andra brott dykt upp i denna utredning.
Det finns då tidigare hot osv. uttaladen/handlingar utförda av MGM och allt sånt utreds vid ett mordfall.
Nej det hade specifikt just DU inte en aning om.
Men kom igen och läs från sida 1 .. eller hur var det ?
Jag undrar om du är läskunnig till att börja med
Citera
2023-02-04, 08:12
Medlem
Enzymes avatar
Ska bli intressant om vi får reda på mer om hur mordet gick till. Jag tror personligen att det är mycket mer brutalt och utstuderat än vad folk tror. Bara det faktum att grannarna hör flera tunga dunsar med paus mellan talar för det. Utdragen misshandel som är så kraftig att grannarna reagerar. Då kan man inte säga att det "bara blev så " Dessutom med allt annat om hur GM agerat både före och efter mordet så känns det inte som att det är en olycka. Att elda dörren är inget som man gör av misstag heller. Planerat och inget som sker i stundens raseri
Citera
2023-02-04, 08:41
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Mycket nytt uppdaterat i och med SMD:s intervju (3 feb) med grannen som bodde under JJ.

Del 7:1 = mycket nytt och uppdaterat
Del 7:2 = helt ny del. Intervjun med grannen under JJ

En hel del nytt även i Del 8, Del 19 samt "Tidslinjer".
(Bland annat MH:s erkännande om gravfridsbrott, polisarbetet dagarna efter m.m.)
Tack!!! Härligt att du skriver vilka delar som är uppdaterade för annars blir det omöjligt att läsa
Citera
2023-02-04, 08:54
Medlem
argusmaximuss avatar
Grannen: "Vi har bott i ett krigsland och det här ljudet påminde mig om ljudvågen från bomber”

P7: "H*llman kunde, vid den aktuella undersökningen, detaljrikt och med inlevelse redogöra för händelseförlopp liksom för sina tankar"

Hur mycket MH berättar om "ljudvågen från bomber"?
Inget.
Citera
2023-02-04, 09:26
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Lite märkligt svar tycker jag. Isåfall måste ju gärningspersonen erkänna att den hade för avsikt att döda för att det ska räknas som mordförsök, annars är det misshandel. Att den släpper taget kan ju bero på att offret lyckas ta sig loss.

Ja konstigt för om man stryper någon kan det ju bara betyda att man vill döda, tycker jag.
Citera
2023-02-04, 09:36
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, att Tove ska ha kastats ut från ett fönster var en udda teori från en del. Själv förkastade jag den teorin främst för att sådant aldrig sker om vi tittar på mordfall generellt. Mördarna tar alltid ut offret genom dörren.

Varför sa Rullman inte det i intervjun han var i sin teori säker på att mordet skedde o lägenheten men ville inte på journalistens fråga om hur kroppen togs ner svara klart att den bars ner genom trappan. Det svaret reagerade jag på genom det var så svävande när han svarade så klart i andra frågor.
Citera
2023-02-04, 10:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Varför sa Rullman inte det i intervjun han var i sin teori säker på att mordet skedde o lägenheten men ville inte på journalistens fråga om hur kroppen togs ner svara klart att den bars ner genom trappan. Det svaret reagerade jag på genom det var så svävande när han svarade så klart i andra frågor.
Rullman håller inne med allt som kan tänkas påverka utredningen. Han har ingen skyldighet att informera om någonting över huvud taget.
Vi får vara tacksamma för de smulor vi får.
Citera
2023-02-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Rullman håller inne med allt som kan tänkas påverka utredningen. Han har ingen skyldighet att informera om någonting över huvud taget.
Vi får vara tacksamma för de smulor vi får.

Nu slänger jag helt random ut denna frågan till dig, så kan du och den som vill svara:
Hur säkra verkar polis/åklagare vara på att det endast är de två häktade kvinnorna som är inblandade i detta?

Det har ju dykt upp uppgifter om att man hittat blod efter en man. Men man verkar inte ha gjort något större nummer av detta, så mycket talar för att polis/åklagare är säkra på sin sak? Jag tänker också att om det mot all förmodan hade varit en man inblandad i detta så hade ju kvinnorna kunnat vinna mycket på att ange honom. Dels för att röra om i grytan och "kasta in ett nytt kort i leken". Men också för att dom mest centrala misstankarna (dödandet och bortforslingen av kroppen) skulle riktas mot honom, eftersom en man har större fysiska förutsättningar att utföra detta.

Så min tro är att OM det skulle funnits en manlig gärningsman inblandad i detta så hade man redan berättat om honom...
Citera
2023-02-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Åklagaren tog ju till hjälp tidigt i utredningen. Kanske de hade någon som hade lite bättre program än i Lena fallet. De hittade ju Tove till sist, även om det verkade lite mekigt.

Ja det blir intressant att se i dokumentären om de låter någon som gjort det IT-relaterade arbetet komma till tals eller om det kommer någon extern kommentar.

Minns inte om det var i Lena-fallet, kan ha varit det där en doktor i typ IT uttalade sig i lite för allmänna ordalag om vad man kan göra inom IT-forensiken och det blir inte en så nära kommentar till aktuella fallet.

En dissekering är jag mest ute efter annars och lika ”spänd” inför åtalet som alla andra just nu.
Citera
2023-02-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Nu var det ett tag sen man var inne i tråden. Gick ju inte läsa tråden pga allt ologiskt svammel. Men ser att det fortsätter.
Några få här har förstått logiken från början och att MH var delaktig. Nu får vi snart svart på vitt hur delaktig MH är i mordet.

Må de få ordentliga straff. Och föräldarna som "uppfostrat" dessa lögnaktiga mördare får lida all världens pina.
Mina tankar går som vanligt till Toves anhöriga.

Nu får folk väl för fan ge sig… Deras föräldrar gjorde precis som alla andras föräldrar, det dom trodde var rätt för deras barn. Sen att barnen ramlade in på fel väg är inte föräldrarnas fel. Dom gör vad dom kan. Låt för helvete föräldrarna vara och sluta lägga skulden på dom. Äckligt jävla beteende.
Citera
2023-02-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, därkommer försvaret inte långt, särskilt som att det hade varit bråk innan. Visserligen inte med MH, som det verkar, men läget är inte ligga och chilla, klia varandra på ryggen direkt.

Men visst, minns det lama försvaret av att Stefan D inte var mördaren. Varför skulle han ta Lenas kort- han hade ju eget kort. Alltså måste det ha varit någon random tjuvrackare.

Ja i jakten på det ”rimliga tvivlet” kan det dyka upp precis vad som helst.

Och i det fallet så hade även GM ett argument att han var så smart att han inte hade begått mordet på det sättet…

Att det rört på sig med MH är positivt i allt det negativa som omger fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in