2023-02-03, 21:47
Medlem
SloppySecondss avatar
Jag tycker Rullman bör visa var skåpet ska stå och hänvisa till struktur för JJ-Leshem..
Sveriges vattenförsörjning .. var inte Stefan Davidsson inne på något svammel om det också ?
Låter som något attentat var planerat. Något för Säpo att undersöka ?
Citera
2023-02-03, 21:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Eh, menar du det var tråd-trams med allt snack om McD ?
J fick skjuts av grannen till McD medan M var kvar i lgh.
Citera
2023-02-03, 21:50
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag känner inte heller dem.
Min uppfattning baserar jag på vännernas beskrivningar av dem. Jag uppfattar dem som diametralt olika.

Jag har fått känslan att M såg upp till JJ och att JJ helt klart är ganska intelligent och manipulativ. Men det betyder inte att båda två inte kan vara lika iskalla och empatilösa.
Citera
2023-02-03, 21:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Som skogsnosse nämnde så har Vetlanda-Posten en intervju med grannen under som körde JJ till McDonalds, den är väldigt ingående, mer uttömmande än tidigare intervjuer. Det funkar inte riktigt att bara ta något citat, och jag hinner inte med något referat förrän senare.

https://www.vetlandaposten.se/2023-02-03/grannen-berattar-skjutsade-20-aringen-efter-toves-dod--min-pappa-och-jag-har-blivit-lurade
Det är märkligt att han som huvudvittne inte blivit ålagd yppandeförbud. Hur mycket kommer hans vittnesmål vara värt när det väl blir rättegång?
Citera
2023-02-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Här kommer lite Breaking News.....om det nu stämmer....men skrev med en person som kommenterat M's Instagram tidigare o som verkar röra sig i deras kretsar....o fick en smärre chock...J är i dennes ögon en fullblodspsykopat som varit ute efter T innan.....o ska tydligen vid Nyårsafton 21/22 varit misstänkt för o tänt på lägenheten,huset där T's Pappa bodde......då T befann sig där.......skratta om ni vill.....men vi får se. Någon som är duktig på o ta fram info om detta isf? Måste ju blivit nedlagd såklart.....men J's ex o nu detta(om det är sant...vågar inte svära men lät väldigt övertygande)...

JJs besatt och svartsjuka är obehaglig.... Vill hävda att JJ njöt i fulla drag av att se TT dö och lida.

Att JJ är en fullbordad psykopat är nog alla överens om.
Citera
2023-02-03, 21:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag har fått känslan att M såg upp till JJ och att JJ helt klart är ganska intelligent och manipulativ. Men det betyder inte att båda två inte kan vara lika iskalla och empatilösa.
Det är dock inte så, vännerna beskrivit M.
Citera
2023-02-03, 22:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
De båda har ljugit som en häst travar hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja sånt jävla skitsnack för att komma undan straff. Det är uppenbart att hon varit delaktig i mordet. Hade hennes berättelse stämt så skulle hon berättat långt tidigare vad som hänt. Hon tror på riktigt att nu plötsligt ska vi lita på idioten. Hoppas de åker dit så det skriker om det jävla mördare

Javisst är det så.

Vi får verkligen hoppas att så blir fallet. Ett långt fängelsestraff för de båda med gott om tid att fundera över sina respektive framtider. Undrar om de tycker att det var värt att göra vad de gjorde natten mot den 16 oktober 2022?
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-02-03 kl. 22:08.
Citera
2023-02-03, 22:07
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
J fick skjuts av grannen till McD medan M var kvar i lgh.

Tänk om de använde Js bil… som redan var ”lastad”…

Då kanske grannen har kört omkring med ett lik i skuffen, utan att veta om det…

My God…
Citera
2023-02-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Javisst är det så.

Vi får verkligen hoppas att så blir fallet. Ett långt fängelsestraff för de båda med gott om tid att fundera över sina respektive framtider. Undrar om de tycker att det var värt att göra vad de gjorde natten mot den 16 oktober 2022?
Jag Hoppas också att båda blir inlåsta lång tid framöver
Maja ljuger lika bra som JJ
Citera
2023-02-03, 22:19
Medlem
Men... att MH skulle ha sovit, om T och pojkvännen pratar runt 1:50 då hon är på väg hem (jag har uppfattat det som att hon inte är i JJ`s lägenhet då). Låt oss sätta tiden för brottet runt 2:30.
Det är väl knappt att man hinner fram och upp i lägenheten samt somnar så hårt innan T mördas, därmed inte sagt att hon var delaktig i mordet men sov gjorde hon fan inte.
Citera
2023-02-03, 22:20
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag Hoppas också att båda blir inlåsta lång tid framöver
Maja ljuger lika bra som JJ

Ja det gör hon verkligen och jag håller med dig om "lång tid framöver".

Inte för att jag tror det gör någon till en bättre människa att sitta inlåst men bara tanken om att de två ska ut i samhället igen känns obehaglig.
Citera
2023-02-03, 22:29
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Men... att MH skulle ha sovit, om T och pojkvännen pratar runt 1:50 då hon är på väg hem (jag har uppfattat det som att hon inte är i JJ`s lägenhet då). Låt oss sätta tiden för brottet runt 2:30.
Det är väl knappt att man hinner fram och upp i lägenheten samt somnar så hårt innan T mördas, därmed inte sagt att hon var delaktig i mordet men sov gjorde hon fan inte.

Allt är så absurt, precis de hinner knappt fram och Maja är medvetslös redan fast hela huset och porslinet hos grannarna skakar.

Och glöm nu inte att JJ dessutom var frusen till is (enligt hennes advokat) när hon sprang i trappan, pratade med grannen, handlade mat, pratade med sina kompisar, (väckte Maja och skrämde henne!) bar ut Tove, körde bilen och dumpade sin gamla vän i skogen.

Maja var medvetslös hela natten och Johanna frusen till. Kan ni fatta hur sjukt detta är!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in