2023-02-03, 21:20
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
...eller är hon rädd att mista livet.
Nu vet hon vad J är kapabel till.
Tycker det vore precis som de har gjort brott/våldsdåd tillsammans förr..
Tänk när de sitter på McD och äter efter mordet de bör ju tjattrat som en apa och gnäggat som en häst på tomgång i hopp om att få utvinna något.

Nyfikne fröken Hellman..
Samt den över förtjusande och ståtlige häst tjejen JJ-Leshem.

Vad saknar de två iskalla "Th.elma & Lo,ise" en riktig V8 ?

Färgglad flagga med fri-kärlek för alla, speciellt dessa två flicke-töser
Citera
2023-02-03, 21:22
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Skräck och rädslor går inte alltid hand i hand med verkligheten.
Jag tror att det antingen är det eller djup skuld och skam som gör att hon inte vill berätta. Att hon är iskall, tvivlar jag på.

Varför tvivlar du på det? Har du samma känsla när det kommer till JJ?

Du förstår....jag är inte från Småland och känner inte till dem, men jag får känslan att de två är av samma skrot och korn.
Citera
2023-02-03, 21:23
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Du förstår....jag är inte från Småland och känner inte till dem, men jag får känslan att de två är av samma skrot och korn.
Nej olika bakgrund .. inte från samma vågskål så att säga... Pepps-p.
Citera
2023-02-03, 21:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det gör inte jag heller och har heller aldrig trott det.

De här båda damerna har ljugit friskt ända sedan de blev gripna.

Ja sånt jävla skitsnack för att komma undan straff. Det är uppenbart att hon varit delaktig i mordet. Hade hennes berättelse stämt så skulle hon berättat långt tidigare vad som hänt. Hon tror på riktigt att nu plötsligt ska vi lita på idioten. Hoppas de åker dit så det skriker om det jävla mördare
Citera
2023-02-03, 21:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Tycker det vore precis som de har gjort brott/våldsdåd tillsammans förr..
Tänk när de sitter på McD och äter efter mordet de bör ju tjattrat som en apa och gnäggat som en häst på tomgång i hopp om att få utvinna något.

Nyfikne fröken Hellman..
Samt den över förtjusande och ståtlige häst tjejen JJ-Leshem.

Vad saknar de två iskalla "Th.elma & Lo,ise" en riktig V8 ?

Färgglad flagga med fri-kärlek för alla, speciellt dessa två flicke-töser
Men nu var de inte på McD efteråt.
Citera
2023-02-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Nu var det ett tag sen man var inne i tråden. Gick ju inte läsa tråden pga allt ologiskt svammel. Men ser att det fortsätter.
Några få här har förstått logiken från början och att MH var delaktig. Nu får vi snart svart på vitt hur delaktig MH är i mordet.

Må de få ordentliga straff. Och föräldarna som "uppfostrat" dessa lögnaktiga mördare får lida all världens pina.
Mina tankar går som vanligt till Toves anhöriga.

I detta fallet tror jag inte att det är rätt att lägga skuld på föräldrarna, varför tror du det?
Citera
2023-02-03, 21:31
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Men nu var de inte på McD efteråt.
Eh, menar du det var tråd-trams med allt snack om McD ?
Citera
2023-02-03, 21:31
Medlem
Citat:
Skulle inte alls förvåna mig. Hon känns som riktig kaninkokerska och har nog mer på samvetet än polisen lyckats få fram.

Är bara så förvånad över att ingen nämnt det...Vetlanda är ju ingen stor stad liksom....men jag är såld på att detta är fakta...
Citera
2023-02-03, 21:32
Medlem
Som skogsnosse nämnde så har Vetlanda-Posten en intervju med grannen under som körde JJ till McDonalds, den är väldigt ingående, mer uttömmande än tidigare intervjuer. Det funkar inte riktigt att bara ta något citat, och jag hinner inte med något referat förrän senare.

https://www.vetlandaposten.se/2023-02-03/grannen-berattar-skjutsade-20-aringen-efter-toves-dod--min-pappa-och-jag-har-blivit-lurade
Citera
2023-02-03, 21:39
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Som skogsnosse nämnde så har Vetlanda-Posten en intervju med grannen under som körde JJ till McDonalds, den är väldigt ingående, mer uttömmande än tidigare intervjuer. Det funkar inte riktigt att bara ta något citat, och jag hinner inte med något referat förrän senare.

https://www.vetlandaposten.se/2023-02-03/grannen-berattar-skjutsade-20-aringen-efter-toves-dod--min-pappa-och-jag-har-blivit-lurade

Grannen säger bland annat att JJ sa att kompisen hon skulle köpa mat till hette "Elsa". det var ny information.

Känner JJ någon Elsa eller hittade hon bara på ett namn likt "Maja" har fyra bokstäver?

Polisen var även och letade efter något i hans bil. Han trodde det var telefon de letade efter.
Citera
2023-02-03, 21:46
Medlem
sybels avatar
Citat:

Jag känner inte heller dem.
Min uppfattning baserar jag på vännernas beskrivningar av dem. Jag uppfattar dem som diametralt olika.
Citera
2023-02-03, 21:47
Medlem
Alonens avatar
Vetlanda räknas väl in bland ”hålorna som Gud glömde”…

Sen har väl inte Maja alla hästarna hemma heller…

Otroligt att detta fall fåt ett så stort uppmärksammande.
Senast redigerad av Alonen 2023-02-03 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in