2023-02-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Och du gjorde bort dig omgående, Ryssland har en inhemsk produktion av egna fordon, bilar, bussar, lastbilar och mer. Inhemska samt utländska.

Ingen vits att disskutera med dig, din okunskap gör mig sömnig.
Men söta lille pelle. Ja man har en inhemsk produktion. Det betyder inte att den produktionen inte är beroende av utomstående komponenter för att slutföras.

I vissa fal kan man producera endå, tex lada. Men då är kvaliteten ungefär som Saab 900
En klassisk bil i alla meningar, men knappast så modern. Sånt glömmer ni Ryssbotar lätt bort när ni ska slå er för brösten.
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=83354133#info
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Om det varit mindre så hade det stått på alla löpsedlar. Precis allt som kan verka negativt för Ryssland görs det till en stor grej.
Med andra ord, jag har inte läst om det än i MSM, alltså måste vara en obetydlig minskning, om ens det.
Exporten i ren pengar är halverad ifrån förra året. Det svider lite endå för Ivan
Senast redigerad av EnIde 2023-02-03 kl. 22:26.
Citera
2023-02-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Fast det skiter ryska eliten i, dom befinner sig utomlands på olika ställen och vältrar sig i lyx och skrattar åt alla gopniks som får offra sig för den forna sovjetiska korruptionen.

Tror att de tycker det är lite tråkigt, på sin höjd, vad de skrattar åt är att Ukrainska människor dör.
Citera
2023-02-03, 22:25
Medlem
Citat:
Och du gjorde bort dig omgående, Ryssland har en inhemsk produktion av egna fordon, bilar, bussar, lastbilar och mer. Inhemska samt utländska.

Ingen vits att disskutera med dig, din okunskap gör mig sömnig.

Hahahaha,

Vaaaa!!!!

Länka gärna märken osv på dessa fantastiska bussar och lastbilar. Måste vara bra grejer.

Vill gärna köpa en rysk bil också. Snälla berätta vad märket heter och hur jag kan boka en bil från Ryssland!

Volvo och Scania släng er i väggen!!
Citera
2023-02-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Men söta lille pelle. Ja man har en inhemsk produktion. Det betyder inte att den produktionen inte är beroende av utomstående komponenter för att slutföras.

I vissa fal kan man producera endå, tex lada. Men då är kvaliteten ungefär som Saab 900
En klassisk bil i alla meningar, men knappast så modern. Sånt glömmer ni Ryssbotar lätt bort när ni ska slå er för brösten.

Nej du har helt fel.
De har inte tekniken och kvaliten för att bygga en saab turbo.

Kanske bygger de med renault kvalitet från 87-
Citera
2023-02-03, 22:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Mer Orbán, som ju är i blåsväder återigen, denna gång från Politico:

Politico.eu: Orbán is telling Ukraine to quit (2023-02-01)

Ett smakprov:
Russia, Orbán recently told an eclectic group of foreign conservative figures, has already succeeded in making Ukraine an ungovernable wreck.

“It’s Afghanistan now,” Orbán said during a roundtable discussion described in The American Conservative. Vladimir Putin will not lose and time is on Russia’s side, he argued, calling Ukraine “the land of nobody.”
En tolkning som presenteras i texten är att Orbán egentligen mest försöker navigera i konflikten, "play on both sides", för att vinna inrikespolitiska poäng.

Någon ser honom som en pragmatiker. En annan menar att han är verksam i någon politisk tradition i Ungern.
Experts say Orbán is not anti-Ukrainian — his rhetoric is simply an effort to play both sides and win political points at home.
Påminner lite om en viss turkisk, mustaschprydd herre som har Ulf Kristersson i ett skamgrepp...
Citera
2023-02-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Nej du har helt fel.
De har inte tekniken och kvaliten för att bygga en saab turbo.

Kanske bygger de med renault kvalitet från 87-
Nu märker du ord litegrann, men jag ger dig rätt
Citera
2023-02-03, 22:29
Medlem
pinnpelle88s avatar
UAF jaktflyg nedskjutet över B-ACK-mut.

https://t.me/azmilitary11/35999

🇺🇦🛬🔥Footage of a Ukrainian Su-25 attack aircraft shot down over Bakhmut.The pilot's parachute is visible.(It writes in Ukrainian and people in the background speaking Ukrainian)
Citera
2023-02-03, 22:30
Medlem
Citat:
UAF jaktflyg nedskjutet över B-ACK-mut.

https://t.me/azmilitary11/35999

🇺🇦🛬🔥Footage of a Ukrainian Su-25 attack aircraft shot down over Bakhmut.The pilot's parachute is visible.(It writes in Ukrainian and people in the background speaking Ukrainian)

Men det kan ju inte stämma?

Ryssland har ju redan skjutit ned alla ukrainska flygplan?

Säkert 3 gånger om!
Citera
2023-02-03, 22:31
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Ryssland har inte Europas högsta inflation, trots kriget och sanktionerna. Vi får det kärvare om du inte har märkt.
Jag upprepar, Ryssland har noll problem att sälja sina energiprodukter.
Men vi får det inte kärvare p.g.a. kriget. Det är andra problem. Oljan kostade lika mycket före kriget. Elen har blivit dyrare men inflationen har inte med det att göra. Det handlar om penningpolitik. Vi har tryckt för mycket pengar, enkelt förklarat.
Inflationen steg före kriget också.
Jag har aldrig sagt att ryssarna har problem att sälja oljan, däremot måste de rea den. Det hela började med att du sa att vi betalade tre gånger så mycket för oljan än nån. Det är helt enkelt inte sant. Nu försöker du ta upp andra saker, istället för att bara nöja dig med det svaret.
Citera
2023-02-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Jo, det funkar tills de utländska valutorna tar slut, lycka till!!

Nu blev det syntax error i skallen på din. Export innebär import av utländsk valuta. Om det blir kinesisk eller indisk valuta är mindre viktigt. Notera också att Rubeln står pall.
Citera
2023-02-03, 22:32
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Inga källor du citerar att ha exakta siffror därför är alla siffror lögner. Enkelt att fatta för vem som helst. Men inte för dig verkar det som.
Jag har inte citerat några källor men om du vill argumentera för att en uppskattning är detsamma som en lögn då den inte avser "exakta siffror" så gör du det.

Själv ser jag fortfarande inte att siffrorna skulle vara orimliga. Även de nog var lågt tilltagna på den ukrainska sidan och väl höga på den ryska.
Citera
2023-02-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Exporten i ren pengar är halverad ifrån förra året. Det svider lite endå för Ivan

Du har säkert belägg för ditt påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in