Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Dumpen hänvisar till Preventell, men de verkar inte ha kunskap i problemens allvar.
17 dec. 2022 00:59
till info
Försökte via ert formulär, Failed to send your message. Please try later or contact the administrator by another method.
Så nu via mail.
Det finns uppgifter om att barn som utsätts för övergrepp har 12 ggr större risk för självmord. Det jag undrar över vart ifrån den uppgiften kommer, och om ni vet är det speciellt typ av övergrepp det gäller. Tycker det är förvånande mycket.
MVH
---
Hej, jag vet dessvärre inte var den uppgiften kommer ifrån.
Vänligen personalen i PrevenTell via X X X sektionschef.
Är det någon som vet varifrån uppgiften om 12 gångers högre suisid kommer ifrån?
Ogillar starkt orefererad data, bättre då att hålla tyst om man inte säkert vet.
Preventell hjälper inte pedofiler utan ger dom täckning för att fortsätta med hänvisning till att dom sökt hjälp i 90% av fallen.
Preventell riktar in sig på att hjälpa pedofiler inte att vara en databas över offren.
Preventell verkar dessutom för att få förövarna att kontrollera sig så att dom kan sammanföras med offren inom familjen igen.
Det är en skitverksamhet och jag håller med dig om kritiken mot Preventell.
Det är lika idiotiskt som när förövare av våld i nära relationer får lära sig att behärska sig så att dom inte slår "lika mycket" och det är ett lyckat resultat om kvinnan och barnen i uppföljningen får stryk 5 gånger om år istället för 10.
Vore det jag skulle jag hänvisa till snaran hellre än preventell.
Tillägg
Preventell kan vara ett stöd för pedofiler som inte chattar med barn och som aldrig begått övergrepp utan känner stor skam för sin egen preferens och sina egna fantasier men inte klivit över några gränser.
Det är den gruppen som Preventell kan hjälpa och där är det en viktig insats.