2023-02-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Ja, en ganska intressant tanke där.... Full så man spyr och inte märker vad som händer runt omkring, men snart senare tillräckligt nykter för att bli tvingad att hjälpa till... Fan, jag har varit minst lika full som M säger sig ha varit, och Ingen har lyckats få mig att ens hjälpa dem att lyfta ut en kasse öl. Är man så borta att man missar ett mord eller som det heter misshandel, så är man knappast i skick att hjälpa till att forsla undan kroppen. Tvång eller inte...

Nej, men man kan som jag få minnesförlust. Jag har träffat människor i min ungdom under berusning som jag inte hade en aning om att jag mött, dagen efter. Men, du var väl inte så full, var deras kommentar när de påpekade att vi träffats och pratat. Vi är alla olika.
Citera
2023-02-03, 20:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Märkligt att MHs advokat låter sig intervjuas när klienten inte vill att han ska prata.

Märkligt av MH också att hålla fast vid fyllan. Det var väl deras gemensamma idé att hon skulle säga från början. Med då JJ justerat sin berättelse hade M kunnat göra det med.

Jag trodde först att det var MH som fått en snedtändning och dödade TT med tanke på bristande impulskontroll.
Men efter att ha hört om JJ och misstänkt mordbrand etc var hon nog drivande.
Jo, Ms advokat hade behövt en rejäl dos medieträning. Att vara så lättmanipulerad av reportrar är illa.
Tur att han inte sagt något tidigare!
Citera
2023-02-03, 20:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag menar att avtrycken i så fall matchade med Ms händer och på så vis band henne till våld.

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jaha, sorry! Det där tror jag är önsketänkande, att dom kommer kunna matcha avtryck på T s kropp med en specifik hand.

Kanske med en specifik sko??

Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tror inte för en sekund på att Maja låg och sov och inte visste något förrän hon "tvingades" bära en kropp. Fy fan vad jag tycker de är iskalla. Varför säger de inte bara som det är. Johanna gjorde det, Maja såg på, höll fast henne och kräktes.

Nu blir det nog så att Johanna berättar. Maja är säkert rädd för henne eftersom hon höll pakten så länge, båda gjorde det och Johanna gav order om att "Maja du sov hela natten, är det förstått, jag sköter snacket här!". Det har jag trott länge!

Måtte de få längsta möjliga straff för det de gjort.

Jag håller helt med dig!
Citera
2023-02-03, 20:56
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
M är kanske livrädd och inte vågar berätta.
I stället för att då säga "ingen kommentar" säger hon att hon sov och inget såg eller hörde. Innebörden är ju densamma, hon vill, av någon anledning, inte berätta.

Att inte vilja kan jag förstå men att inte göra det ändå det är för mig obegripligt hjärtskärande för alla runt om kring både henne själv och inte minst Tove.

Man hade ändå ett litet hopp om att det fanns någon slags vettig anledning till varför hon höll tyst så länge. Men nej, nu vet vi varför hon höll tyst. Hon är lika iskall som hennes "coola" tjejkompis....och sen fortsätter hon att ljuga. Man skulle kunna tro de två var yrkeskriminella så som de uppför sig!
Citera
2023-02-03, 21:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Att inte vilja kan jag förstå men att inte göra det ändå det är för mig obegripligt hjärtskärande för alla runt om kring både henne själv och inte minst Tove.

Man hade ändå ett litet hopp om att det fanns någon slags vettig anledning till varför hon höll tyst så länge. Men nej, nu vet vi varför hon höll tyst. Hon är lika iskall som hennes "coola" tjejkompis....och sen fortsätter hon att ljuga. Man skulle kunna tro de två var yrkeskriminella så som de uppför sig!
...eller är hon rädd att mista livet.
Nu vet hon vad J är kapabel till.
Citera
2023-02-03, 21:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tror inte heller på denna utsago.

Citat:
Tror inte för en sekund på att Maja låg och sov och inte visste något förrän hon "tvingades" bära en kropp. Fy fan vad jag tycker de är iskalla. Varför säger de inte bara som det är. Johanna gjorde det, Maja såg på, höll fast henne och kräktes.

Nu blir det nog så att Johanna berättar. Maja är säkert rädd för henne eftersom hon höll pakten så länge, båda gjorde det och Johanna gav order om att "Maja du sov hela natten, är det förstått, jag sköter snacket här!". Det har jag trott länge!

Måtte de få längsta möjliga straff för det de gjort.

Det gör inte jag heller och har heller aldrig trott det.

De här båda damerna har ljugit friskt ända sedan de blev gripna.
Citera
2023-02-03, 21:10
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
...eller är hon rädd att mista livet.
Nu vet hon vad J är kapabel till.

Hur ska hon kunna mista livet när hon sitter häktat och hon vet att Johanna också gör det?

Skitsnack. Hon hade kunnat berättat redan på morgonen även om det nu vore så att hon blev hotat under natten. Vilket jag inte för en sekund tror hon blev..

..sen en sak till, hennes advokat, vad är han för en clown?

Reportern frågar hur mår din klient? han får en tår i ögat och börjar berätta att hon mår dåligt över storleken på häktescellen! Inte ett ord om Tove, eller att hans klient mår dåligt över att hon nu ligger död och begravd.

Jag kommer sjuka mig och vara med på rättegången ska ni veta.
Citera
2023-02-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är helt overkligt.
Obegripligt hur de kunde göra så...

Fruktansvärt att tänka på vilken skräck Tove behvde genomlida.
Måste vara hemskt för grannen också, som nu vet att Tove dödades medan han stod utanför dörren. Så nära...

De t o m pratade om om de borde ringa 112. Vilken mardröm.

Verkligen, en mardröm och en lärdom för alla andra, hör man nåt från grannarna som ”känns fel” så är det alltid bättre att ringa 112 en gång för mycket än för lite.
Citera
2023-02-03, 21:14
Medlem
Här kommer lite Breaking News.....om det nu stämmer....men skrev med en person som kommenterat M's Instagram tidigare o som verkar röra sig i deras kretsar....o fick en smärre chock...J är i dennes ögon en fullblodspsykopat som varit ute efter T innan.....o ska tydligen vid Nyårsafton 21/22 varit misstänkt för o tänt på lägenheten,huset där T's Pappa bodde......då T befann sig där.......skratta om ni vill.....men vi får se. Någon som är duktig på o ta fram info om detta isf? Måste ju blivit nedlagd såklart.....men J's ex o nu detta(om det är sant...vågar inte svära men lät väldigt övertygande)...
Citera
2023-02-03, 21:16
Medlem
MH vet väl inte vad JJ sagt exakt i förhör heller utan bara att en misshandelsituation uppstått. Som hon hört på nyheterna .
Hon kanske därför säger att hon inte sett och hör något. För att det inte ska bli två olika berättelser om ' 'olyckshändelsen' som JJ beskriver den.

Fast hon borde givetvis berättat sanningen från början.
Citera
2023-02-03, 21:18
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Här kommer lite Breaking News.....om det nu stämmer....men skrev med en person som kommenterat M's Instagram tidigare o som verkar röra sig i deras kretsar....o fick en smärre chock...J är i dennes ögon en fullblodspsykopat som varit ute efter T innan.....o ska tydligen vid Nyårsafton 21/22 varit misstänkt för o tänt på lägenheten,huset där T's Pappa bodde......då T befann sig där.......skratta om ni vill.....men vi får se. Någon som är duktig på o ta fram info om detta isf? Måste ju blivit nedlagd såklart.....men J's ex o nu detta(om det är sant...vågar inte svära men lät väldigt övertygande)...

Skulle inte alls förvåna mig. Hon känns som riktig kaninkokerska och har nog mer på samvetet än polisen lyckats få fram.
Citera
2023-02-03, 21:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Hur ska hon kunna mista livet när hon sitter häktat och hon vet att Johanna också gör det?

Skitsnack. Hon hade kunnat berättat redan på morgonen även om det nu vore så att hon blev hotat under natten. Vilket jag inte för en sekund tror hon blev..

..sen en sak till, hennes advokat, vad är han för en clown?

Reportern frågar hur mår din klient? han får en tår i ögat och börjar berätta att hon mår dåligt över storleken på häktescellen! Inte ett ord om Tove, eller att hans klient mår dåligt över att hon nu ligger död och begravd.

Jag kommer sjuka mig och vara med på rättegången ska ni veta.
Skräck och rädslor går inte alltid hand i hand med verkligheten.
Jag tror att det antingen är det eller djup skuld och skam som gör att hon inte vill berätta. Att hon är iskall, tvivlar jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in