Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-03, 18:12
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
När det diskueras legalisering är det oftast cannabis som tas upp. Men kokain är något som många verkar uppskatta. Vad jag förstått är det inte en särskilt farlig drog. Vad skulle en legalisering av kokain ha för effekt på samhället? Något land där kokain är lagligt och man kan dra några slutsatser?
Citera
2023-02-03, 18:24
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
När det diskueras legalisering är det oftast cannabis som tas upp. Men kokain är något som många verkar uppskatta. Vad jag förstått är det inte en särskilt farlig drog. Vad skulle en legalisering av kokain ha för effekt på samhället? Något land där kokain är lagligt och man kan dra några slutsatser?

Kokain är totalt ofarligt, det är bara sådana där divor som Whitney Houston som dör av det men de tål ju ingenting.
Citera
2023-02-03, 18:28
Medlem
livstids fängelse till dom som använder kokain! Så man slipper IDIOTERNA!
Citera
2023-02-03, 19:01
Medlem
Ja varför inte legalisera allting när vi nu ändå är igång.
Citera
2023-02-03, 19:55
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Ok, vi säger att jag godtar påståendet "kokain är inte särskilt farligt", så måste jag ändå lägga till "att bruka"
Kokain är ändå farligt, med tanke på hur många mänskor som dör i själva hanteringen och hur mycket korruption osv som det bidrar till.

Det är bra att all narkotika är förbjuden, oavsett om något "inte är så farligt". Helt enkelt pappa staten som vägleder oss till vad ett bättre liv är. Vilket är bra.

Men oavsett hur lagstiftning nationellt runtom i europa ser ut, och hur mycket polisinsatser som görs, så glöms det allt för ofta bort att det oavsett kommer in tonvis med tung narkotika i europas hamnar. Vilket är ett problem som man borde fokusera mycket mer på och lägga mycket mer resurser på att lösa.

Så länge det strömmar in tonvis med tung narkotika i europas hamnar så kommer det finnas dom som är beredda att hantera/profitera på detta.
Citera
2023-02-03, 20:28
Medlem
Det borde vara dödsstraff på droglangning. Man skulle ju alltid kunna höra med Rodrigo Duterte om inte Sverige skulle kunna få hyra in hans Davao Death Squads för att styra upp saker och ting i det här landet.
Citera
2023-02-03, 20:42
Medlem
Den kanadensiska delstaten British Colombia legaliserar kokain och amphetamin och dylik i en treårs försökperiod.
Vi får se hur det går där.
Spontant tycker jag att det är en idiotisk idiotisk ide.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-64461983.amp
Citera
2023-02-03, 20:49
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Det synes som att den gode Harald redan tullat på grejerna och inte förstått ett vitten. Absolut, många uppskattar koks men som med all annan substans så leder det bara till elände.
Begriper givetvis andemeningen bakom tråden men tyckte ändå att det var på plats med en moralkaka.
Citera
2023-02-04, 00:44
Det kommer nog inom kort. För att kunna försörja sitt kokainmissbruk behöver man jobba. Super bra sätt att minska arbetslösheten!
Citera
2023-02-04, 12:38
Medlem
Tycker bara man ska legalisera crack. Det verkar vara en mysig variant på kokain som kommer ge oss massa produktiva medborgare i samhället.
Citera
2023-09-16, 18:40
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
En risk med kokain på lång sikt är att missbrukaren blir så van vid drogen att den slutar fungera. Då vill en del ta det till nästa nivå och de börjar röka crack eller injicera. Detta är extremt beroendeframkallande och de som kommer dit ägnar ofta sitt liv helt och hållet till detta. De kan inte sköta ett arbete eller betala hyran. De hamnar på gatan till slut.

Och hur skulle det fungera i praktiken? Ska typ Systembolaget eller vården köpa in tonvis med kokain från sydamerikanska drogkarteller? Det blir nog svårt att få igenom det förslaget i Riksdagen.

Cannabis däremot skulle jag kunna tänka mig. Det blir intressant att se hur det går nu för Tyskland. Detta bör studeras noga om ett par år.
Citera
2023-09-16, 18:58
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Den kanadensiska delstaten British Colombia legaliserar kokain och amphetamin och dylik i en treårs försökperiod.
Vi får se hur det går där.
Spontant tycker jag att det är en idiotisk idiotisk ide.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-64461983.amp
Fel, det rör sig om en avkriminalisering av innehav för eget bruk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in