2023-02-03, 18:18
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Herregud, skylla på fylla....MH måste ju vara enormt KORKAD.

Mordet och bortforsling av kroppen tar ca 1-2 timmar. Är man så j---kla dyngrak så man spyr och somnar, så vaknar man inte alls på flera timmar, typ minst 6-7, det heter ju "sova ruset av sig"......och det brukar inte gå att väcka en sådan person i första taget, absolut INTE efter någon timme!

Att vara så full att man spyr är ett tecken på alkoholförgiftning och mycket hög promillehalt och det går inte bort på någon liten timme!!

Ja, en ganska intressant tanke där.... Full så man spyr och inte märker vad som händer runt omkring, men snart senare tillräckligt nykter för att bli tvingad att hjälpa till... Fan, jag har varit minst lika full som M säger sig ha varit, och Ingen har lyckats få mig att ens hjälpa dem att lyfta ut en kasse öl. Är man så borta att man missar ett mord eller som det heter misshandel, så är man knappast i skick att hjälpa till att forsla undan kroppen. Tvång eller inte...
Citera
2023-02-03, 18:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
En dödade och den andra hjälpte till…
Klart som korvspad från starten.
Varför allt detta intresse, frågar jag mig.
Bara dumt. Simpelt.
Hur, när och varför; är ointressant, tycker jag.

Okej, så hur tänker du att dom ska kunna dömas, hur det ska bli klarhet i vad som faktiskt hänt, hur Toves familj åtminstone ska få en förklaring till varför det hände?

Om inte hur/när/varför är ”ointressant”..?

Det måste vara något av det dummaste jag läst idag.
Citera
2023-02-03, 18:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det verkar alltid vara så att åklagare och försvar verkar lika säkra på sin sak. Det verkar vara lite av ett spel.

Samtidigt är de båda ännu häktade på sannolika skäl för brotten.

Rullman verkar ändå ha bevisning för att inte bara JJ varit aktiv i Toves död, och det ser jag som inte så lätt att bevisa om det inte finns något mer avgörande.

De hade ju alla varit tillsammans i lgh, ingen annan där och det är inte konstigt om de har varandras DNA på sig av olika skäl. Både innan och efter kan DNA ha kommit på de olika personerna.

Sedan kan det förstås finnas bevisningom kamp i badrummet, där kanske det finns spår från MH där et inte vanligtvis borde finnas spår. Kanske fastnat i med håret i något rör, eller något, fingeravtryck på golvet på många ställen... ja nu springer hjärnan iväg...

Jag vet ett fall där man hittade ett fingeravtryck på den dödas kropp, men det känns ganska svårt att tro det här.

Ja, vi får väl se, men Rullman verkar öertygad (övertygande).
Kanske det fanns rejäla tryckmärken av Ms händer på Ts ben, om M höll fast dem för att T inte skulle kunna sparka samtidigt som J utövade annat våld?
Citera
2023-02-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Kan tänka mig sms eller chatkonversationer av olika slag till exet eller någon kompis eller kanske vittnesuppgifter?
Hon hade ju tydligen berättat detta för ett annat ex, så han kan ju vara ett vittne(om det räknas som bevis är jag tveksam på.)

Reagerade på att polisen har haft flera förhör med exet, vilket i mina öron låter som att han inte talar sanning och fortsätter hävda att han inte vet vem som har gjort det, men att polis redan har bevis på att han vet och vill få ur honom sanningen.

Man kan ju bli sams även efter såna sjuka saker, men då är det eventuell mened istället om han behöver vittna i eventuell rättegång.

För mig låter det som att han vet vem som tände eld på dörren, äpplet faller inte långt från trädet och han lär ju inte ha haft så många ovänner vid tillfället.

Jag har två scenarion i mitt huvud:
Antingen ljuger han för att hon har hotat honom eller har en hållhake på honom eller så ljuger han för att de blev sams i efterhand och han skyddar henne.

Det ena är övergrepp i rättssak.
Det andra är mened.
Tack för svar!
Jag hörde det där om att polisen har haft flera förhör med ex
Vilket jag också reagerade på
Varför?
Kan det vara så att polisen har något form av bevis som tex sms eller liknande som gör att dom vill få mer info/erkännande av honom att han vet mer än det han säger

Jag tror inte att han vill skydda J

Kanske lutar det åt att han är rädd?
Han har ju varit utsatt för mordbrand
Det kan ju sätta sina spår psykiskt
Och vill helst inte vara inblandad i något som har med J att göra?.
Citera
2023-02-03, 18:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Blir intressant att se om de tar in någon med spetskompetens i dokumentären att kommentera den spetskompetens som utrett det IT-tekniska.
Med tanke på att IT och det ”DNA-mässiga” lär väga tungt i det här åtalet.
Både det och någon relationsexpert om det visar sig att M kan ha varit "styrd" av J.
Citera
2023-02-03, 18:32
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Herregud, skylla på fylla....MH måste ju vara enormt KORKAD.

Mordet och bortforsling av kroppen tar ca 1-2 timmar. Är man så j---kla dyngrak så man spyr och somnar, så vaknar man inte alls på flera timmar, typ minst 6-7, det heter ju "sova ruset av sig"......och det brukar inte gå att väcka en sådan person i första taget, absolut INTE efter någon timme!

Att vara så full att man spyr är ett tecken på alkoholförgiftning och mycket hög promillehalt och det går inte bort på någon liten timme!!
En dyngrak person som somnat är nästintill omöjlig att väcka, så den förklaringen ger jag inte mycket för. Där har du rätt.
Tror nog att det är som åklagaren påstår, MH var delaktig i båda momenten tillsammans med JJ.
Citera
2023-02-03, 18:36
Medlem
Krickedixans avatar
Först har hon varit borta för att hon varit så full och inte uppfattat att någon blev mördad några meter från henne.
Sedan är hon så vaken efter en liten stund att hon klarar av att bära och flytta en tung kropp.
Då är hon helt plötsligt inte så borta så hon klarar det.
Vad är tidsspannet 1 timme
Då nyktrade hon plötsligt till lite.

Ja herregud vad säger man……
Citera
2023-02-03, 18:40
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
En dödade och den andra hjälpte till…
Klart som korvspad från starten.
Varför allt detta intresse, frågar jag mig.
Bara dumt. Simpelt.
Hur, när och varför; är ointressant, tycker jag.

Fast det tror jag inte åklagaren och de som ska sätta straffet på dem båda tycker.
Straffet baseras just på hur och varför det hände. Vem som gjort vad och varit drivande.
Jag hoppas på långa straff….livstid för båda.
Citera
2023-02-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Fast det tror jag inte åklagaren och de som ska sätta straffet på dem båda tycker.
Straffet baseras just på hur och varför det hände. Vem som gjort vad och varit drivande.
Jag hoppas på långa straff….livstid för båda.

Livstid på JJ.... För vidrigt och Brutalt mord!!!

MH... Ja för medhjälp till mord? Eller är hon också en mördare?
Citera
2023-02-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Man undrar vilka belägg de har på att MH var delaktig i mordet. Kan man exempelvis se på märkena på kroppen om någon hållit hårt i anklar/handleder eller liknande tiden innan/under tiden som någon dör? (Blir strypt tex).

Har MH suttit på TTs bröstkorg samtidigt som JJ ströp och tryckte strumpor i TTs hals?

Slog JJ TT med en stekpanna i huvudet innan hon föll mot golvet?
Citera
2023-02-03, 18:46
Medlem
På lokala nyheterna nu på SVT så är MHs advokat med på intervju.

"Man kan säga att tre personer går in i lägenheten men bara två kommer ut".

18-åringen hjälpte till att bära under tvång för att hon var rädd för sitt eget liv.

Hon var kraftigt berusad men vaknade till senare under natten.

"Har lovat min klient att inte säga något och nu har jag redan sagt för mycket"

Inte så värst begåvad enligt mitt tycke, det enda uttalande han gjort i media och han har lyckats lägga fram hur MH ställer sig till det hela och även brytit tystnadsplikten...
Citera
2023-02-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Har MH suttit på TTs bröstkorg samtidigt som JJ ströp och tryckte strumpor i TTs hals?

Slog JJ TT med en stekpanna i huvudet innan hon föll mot golvet?

Har TT brutna revben?

Tecken på skalltrauma?

Strypmärken?

Rester från tejp, strumpor i munnen?

Har hennes vrister eller handleder bundits?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in