Citat:
Ursprungligen postat av
smalandsbo
Kan tänka mig sms eller chatkonversationer av olika slag till exet eller någon kompis eller kanske vittnesuppgifter?
Hon hade ju tydligen berättat detta för ett annat ex, så han kan ju vara ett vittne(om det räknas som bevis är jag tveksam på.)
Reagerade på att polisen har haft flera förhör med exet, vilket i mina öron låter som att han inte talar sanning och fortsätter hävda att han inte vet vem som har gjort det, men att polis redan har bevis på att han vet och vill få ur honom sanningen.
Man kan ju bli sams även efter såna sjuka saker, men då är det eventuell mened istället om han behöver vittna i eventuell rättegång.
För mig låter det som att han vet vem som tände eld på dörren, äpplet faller inte långt från trädet och han lär ju inte ha haft så många ovänner vid tillfället.
Jag har två scenarion i mitt huvud:
Antingen ljuger han för att hon har hotat honom eller har en hållhake på honom eller så ljuger han för att de blev sams i efterhand och han skyddar henne.
Det ena är övergrepp i rättssak.
Det andra är mened.
Tack för svar!
Jag hörde det där om att polisen har haft flera förhör med ex
Vilket jag också reagerade på
Varför?
Kan det vara så att polisen har något form av bevis som tex sms eller liknande som gör att dom vill få mer info/erkännande av honom att han vet mer än det han säger
Jag tror inte att han vill skydda J
Kanske lutar det åt att han är rädd?
Han har ju varit utsatt för mordbrand
Det kan ju sätta sina spår psykiskt
Och vill helst inte vara inblandad i något som har med J att göra?.