Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det verkar alltid vara så att åklagare och försvar verkar lika säkra på sin sak. Det verkar vara lite av ett spel.
Samtidigt är de båda ännu häktade på sannolika skäl för brotten.
Rullman verkar ändå ha bevisning för att inte bara JJ varit aktiv i Toves död, och det ser jag som inte så lätt att bevisa om det inte finns något mer avgörande.
De hade ju alla varit tillsammans i lgh, ingen annan där och det är inte konstigt om de har varandras DNA på sig av olika skäl. Både innan och efter kan DNA ha kommit på de olika personerna.
Sedan kan det förstås finnas bevisningom kamp i badrummet, där kanske det finns spår från MH där et inte vanligtvis borde finnas spår. Kanske fastnat i med håret i något rör, eller något, fingeravtryck på golvet på många ställen... ja nu springer hjärnan iväg...
Jag vet ett fall där man hittade ett fingeravtryck på den dödas kropp, men det känns ganska svårt att tro det här.
Ja, vi får väl se, men Rullman verkar öertygad (övertygande).
Det är svårt när det handlar om 2 gm när deras historier inte går ihop, samt att den tekniska bevisningen inte är entydig. Skulle det vara så att kroppen har skador som kan ha orsakats av 1 gm så har Rullman knappt något annat val än att åtala båda.
Men det finns ett par saker förutom själva mordet som talar för M s nackdel. Kampen innan T avled var ganska utdragen (flera minuter mellan dunsarna och sparkljuden i väggarna). Om grannarna upplevde ljuden och vibrationerna så höga så dom reagerar med att knacka på, kan man tycka att M borde uppmärksammat dessa. J skulle aldrig ta risken att åka till McD och lämna en stupfull M själv i lägenheten med ett lik med risk för att M flippar ut. Att J t.o.m stannar för att prata med en kompis pekar mot att läget för tillfället är under kontroll i lägenheten.
Att hon hjälpt till att bära kroppen till bilen och åtminstone åkt med en bit i bilen borde vara klarlagt. Att hon heller inte larmar när hon är utanför J s räckvidd tyder på att hon är högst delaktig tyvärr.
Nu när J erkänt misshandel och vissa omständigheter så blir man nyfiken på om hon sagt sanningen om M s delaktighet. Jag tror hon har gjort det, och då blir det svårt för M att hålla fast vid sin story i rätten.