Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-02-02, 23:04
Medlem
banzaipirates avatar
Vad kan bli bättre och vad stör ni er på? Använder mobilen till 90% av tiden och någon gång fick jag för mig att det var en bra ide att jämföra nio olika fonders utveckling under ett visst antal års utveckling. Problemet är att på mobilen går det inte att rensa listan. Man har de nio fonderna där för evigt som det är nu.
På Nordnets mobil version borde man kunna jämföra aktier mot andra aktier och inte bara index.

Nåväl. Känns mest som mobil versionerna inte har högsta prioritet.
Citera
2023-02-02, 23:09
Medlem
Stör mig på Avanza att den nya layouten/interfacen eller vad man ska kalla den är helt värdelös. Visa aktier men kollar på kommer den gamla bra upp på och vissa den nya dåliga. Ibland kan jag byta och ibland inte.

Tycker överlag att allt blir sämre när man ska göra det mer "användarvänligt". Måste vara ett kodord som betyder svårt och onödigt.

Operativsystem på PC har ju blivit helt rövsvårt att navigera sedan xp försvann.
Citera
2023-02-02, 23:16
Medlem
sommarlovs avatar
Jag anser det kriminellt att de får sitta på ens pengar så länge som de gör!
Citera
2023-02-02, 23:36
Medlem
banzaipirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag anser det kriminellt att de får sitta på ens pengar så länge som de gör!
Kan det vara så att det är därför vissa fonder (Spiltan investmentbolag) inte redovisas ikväll med nära miljoner ägare på en börs som stängdes för sju timmar sedan inte uppdateras , medans en amerikansk/random ,med få ägare får sinna pengar direkt vid stängning to.m innan.
Citera
2023-02-03, 00:05
Medlem
KJosefs avatar
Courtageklasser är så djävla värdelöst. De skulle kunna sätt en praktikant på att skriva ett program som automatiskt väljer den bästa courtageklassen för varje transaktion och det skulle ta en halv dag max men de vill inte göra detta därför att de hoppas att kunderna ska välja fel klass av misstag ibland och betala alldeles för mycket courtage.
Citera
2023-02-03, 00:28
Medlem
Saknas funktioner i appen på Nordnet. Irriterande att behöva logga in på iPad för att göra vissa saker.

Saknar det gränssnitt som fanns för 4-5 år sedan. Det var bra, rent och stiligt. Dagens är bara grötigt.
Citera
2023-02-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Courtageklasser är så djävla värdelöst. De skulle kunna sätt en praktikant på att skriva ett program som automatiskt väljer den bästa courtageklassen för varje transaktion och det skulle ta en halv dag max men de vill inte göra detta därför att de hoppas att kunderna ska välja fel klass av misstag ibland och betala alldeles för mycket courtage.

Håller med till fullo. Själv har jag Private Banking med 99kr. Man drar sig för att köpa mindre poster numera. 99kr är väldigt trevligt är man gör större köp/sälj.
Samma lika med utländska aktier. Nu drar man sig för att handla annat än Sverige när courtaget blir brutalt i vissa fall.
Citera
2023-02-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskig
Håller med till fullo. Själv har jag Private Banking med 99kr. Man drar sig för att köpa mindre poster numera. 99kr är väldigt trevligt är man gör större köp/sälj.
Samma lika med utländska aktier. Nu drar man sig för att handla annat än Sverige när courtaget blir brutalt i vissa fall.
Någon form av anekdot;
För ungefär 20 - 25 år sedan var jag inne hos Handelsbanken och hörde mig för på courtaget aktier i USA som låg på 35 000 klassen. Svaret var: 900 kronor
Senast redigerad av Bosun 2023-02-03 kl. 10:59.
Citera
2023-02-03, 14:08
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef

Jag har normalt courtage mini, för att jag gillar att småköpa ofta. Tyvärr glömde jag att ändra courtageklass när jag skulle göra en större försäljning, förlorade säkert 700-800 kronor på den glömskan.

Hoppas jag är mer noggrann nästa gång, för det var väldigt retligt.
Citera
2023-02-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banzaipirate
Vad kan bli bättre och vad stör ni er på? Använder mobilen till 90% av tiden och någon gång fick jag för mig att det var en bra ide att jämföra nio olika fonders utveckling under ett visst antal års utveckling. Problemet är att på mobilen går det inte att rensa listan. Man har de nio fonderna där för evigt som det är nu.
På Nordnets mobil version borde man kunna jämföra aktier mot andra aktier och inte bara index.

Nåväl. Känns mest som mobil versionerna inte har högsta prioritet.
Jag kan i alla fall inte leva utan Avanza vad gäller androiden även om jag har aktier i andra banker.
Citera
2023-02-03, 16:07
Avstängd
Odagans avatar
Gillar Avanza, men stör mig på att det inte finns cert som följer omxspi, men hur många som helst som trackar omxs30.
Citera
2023-02-03, 18:14
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Gillar Avanza, men stör mig på att det inte finns cert som följer omxspi, men hur många som helst som trackar omxs30.

Kan man inte köpa någon 'alla bolag Sverige' indexfond? Finns det någon fördel med CERT?

Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Jag har normalt courtage mini, för att jag gillar att småköpa ofta. Tyvärr glömde jag att ändra courtageklass när jag skulle göra en större försäljning, förlorade säkert 700-800 kronor på den glömskan.

Hoppas jag är mer noggrann nästa gång, för det var väldigt retligt.

Djäkligt tråkigt men inget du ska behöva tänka på egentligen. Det vore hur lätt som helst för Avanza att fixa något system som åtminstone varnar dig innan såna här snedsteg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in