2023-02-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Vad är oddsen på att man ser Grete dyka upp på tinder för att skaffa en toyboy och knulla in i evigheten?

Vad har en åttioårig kvinna med skulder över tio miljoner för chans att få en toyboy egentligen?
Citera
2023-02-03, 12:37
Medlem
Ratads avatar
Monkeybranching gone wrong.

Hon levde på sina gubbar lite för länge.
Citera
2023-02-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK, då översteg förstås hennes egen egendom värdet av de fyra basbeloppen. Och då får man ju ingenting av den andre, om hela hans egendom är skyddad av äktenskapsförordet. De fyra basbeloppen är ett grundskydd.

Men jag tycker ändå att det var snålt av AP. Tre barn måste ju vara värt något... tänk bara på vad det gör med figuren, på en kvinna som före äktenskapet försörjt sig som modell! Och han var inte precis fattig.

Jag läste om det här i tidningen. Sedan kom det fram i en intervju med ett av mannens (Kent Löwenborg) barn att Grethe Quiberg hade fått 10 miljoner av honom en kort tid före hans död men det berättade inte hon själv. 10 miljoner räcker väl ändå till en liten lägenhet på Östermalm. Så det var ju dåligt av henne att svärta ner minnet av KL. Det stod också att läsa att hon har ett företag i Spanien men det påstod hon var barnens. Det är inte synd om henne om hon fått 10 miljoner som hon valde att inte berätta om.
Senast redigerad av drajjan 2023-02-03 kl. 13:43.
Citera
2023-02-03, 13:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drajjan
Jag läste om det här i tidningen. Sedan kom det fram i en intervju med ett av mannens (Kent Löwenborg) barn att Grethe Quiberg hade fått 10 miljoner av honom en kort tid före hans död men det berättade inte hon själv. 10 miljoner räcker väl ändå till en liten lägenhet på Östermalm. Så det var ju dåligt av henne att svärta ner minnet av KL. Det stod också att läsa att hon har ett företag i Spanien men det påstod hon var barnens. Det är inte synd om henne om hon fått 10 miljoner som hon valde att inte berätta om.

Nej, då var det verkligen inte synd om henne! Så fult av henne att prata som hon gjorde!

Stycket du citerade av mig handlade dock om Aje. Hon hade inga barn med Kent, och var inte gift med honom heller.
Citera
2023-02-03, 13:59
Medlem
Ja jag vet! Hon hade inga barn med Kent och då var hon väl för gammal för att få några. Men det är inte det viktiga här utan att hon beklagar sig när hon fått 10 miljoner. Är det bara för att få uppmärksamhet? Då kunde hon väl vara med i ett reportage som hyllade Kent Löwenborg istället och berätta att hon var så glad för sina 10 miljoner som de flesta bara kan drömma om att få!
Citera
2023-02-03, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne193
Hon är sjukt snygg för sin ålder. Jag skulle som 60-åring tacka ja exakt i varje stund till henne.
Jo, hon är jättesnygg för sin ålder men vi vet inte hur mycket hon har "fixat" sig.
Citera
2023-02-03, 14:30
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ja jag vet! Hon hade inga barn med Kent och då var hon väl för gammal för att få några. Men det är inte det viktiga här utan att hon beklagar sig när hon fått 10 miljoner. Är det bara för att få uppmärksamhet? !

Du måste ha i åtanke att 10 miljoner är kaffepengar i hennes kretsar. Metall-Kent var god för en halv miljard. Societetsdrottningen Grete tyckte inte att det blev något bra avslut med kaffepengar eftersom hon inte ens fick en kaffekopp av Aje.
Citera
2023-02-03, 16:23
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:

Jag tror du har missat lite info här.

Grete fick en bostadsrätt som hon sålde för att köpa en butik.
Grete fick sedan 10 miljoner av Kent.
Hon fick även ett lån av Kent för att rädda sin butik på drygs 20 miljoner.
Nu vill barnen ha tillbaka det lånet.
Det betyder att Grete har inga miljoner, hon har däremot en skuld på ca 10 miljoner.
Citera
2023-02-04, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Du måste ha i åtanke att 10 miljoner är kaffepengar i hennes kretsar. Metall-Kent var god för en halv miljard. Societetsdrottningen Grete tyckte inte att det blev något bra avslut med kaffepengar eftersom hon inte ens fick en kaffekopp av Aje.

Du har säkert rätt. Jag skulle vara jätteglad om jag fick 10 miljoner men om hon ska köpa lägenhet på Östermalm blir det inte mycket pengar kvar efter det. Allt är relativt - vi lever i olika världar.
Citera
2023-02-04, 11:55
Medlem
Larasofts avatar
Kan inte Grete få lite hjälp av Runar?
Citera
2023-02-04, 16:00
Medlem
Hon kanske går tillbaka till Aje nu då!
Citera
2023-02-04, 16:25
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressad
Hon kanske går tillbaka till Aje nu då!

Tror jag inte, de pratade inte med varandra på 20 år. Vid skilsmässan fick Grete inte ens en kaffekopp av Aje påstår hon, så hos honom finns inget att hämta.

Aje kommer knappast att dejta nån jämnårig mer efter 30 år yngre Bathina. Grete är snart 80 år, tror nog att hon gett upp karlar vid det här laget. Det blir svårt att attrahera äldre förmögna herrar för den falnande skönheten. Societetens guldgossar har gott om yngre och mer spännande damer att välja på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in