2023-02-02, 22:16
Medlem
Äntligen var det dags. Inte en sekund för tidigt.

Jag beundrar er som hittar positiva glimtar i denna kvinna, själv har jag nog aldrig stött på en så motbjudande individ. Hon är verkligen hemskt inifrån och ut, och kryssar för samtliga boxar av vad som gör en människa hemsk. Dålig förälder, dålig hygien, noll självinsikt, gör sig ovän med allt och alla, gapar och skriker och använder ett vidrigt språkbruk, tar varken hand om hem eller tvätt som hon ska, förminskar offer för sexuella övergrepp, ger sig på homosexuella och allehanda andra grupper som inte alls gjort henne något, hon utstrålar verkligen rent hat. För att inte tala om hennes alkoholintag.

OM dessa egenskaper enbart beror på en sjukdom så tycker jag vansinnigt synd om henne den dagen hon nyktert kommer titta på allt som finns om henne på nätet. Hon kommer aldrig mer få ett jobb, en normal relation till sönerna, en fungerande relation med grannar och skola etc som inte är infekterad. Hon har ju verkligen sabbat sitt liv totalt. För hennes skull så hoppas jag nästan att det inte bara beror på sjukdom, utan att hon faktiskt är så här hemsk på något sätt.

Jag tycker så vansinnigt synd om söner och andra anhöriga till denna människa.

Hoppas ändå någonstans att hon får hjälp.
Citera
2023-02-02, 22:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstek
Jag blir så jävla provocerad av folk som hejar på hennes vanföreställningar och som nu sprider #freegräddis
Fy fan. Dom ser hellre en kvinna totalt förstöra sitt och sina barns liv för att få sin underhållning än att hoppas på att hon får hjälp, blir frisk och kan vara en mamma igen. Vidrigt.
Pia är inte bara en rolig excentrisk person, hon är en kvinna som tappat greppet mer och mer under åtminstone ett par års tid och hennes barn har farit illa. Dom fick inte mat, möbler eller trygghet och dom var smutsiga, precis som Pia.
Jag hoppas detta var det sista vi såg av henne. För får hon hjälp nu så blir det nog så. Om vi inte om några år ser en dokumentär om hur hon insjuknade i psykos framför tusentals tittare på tiktok.
Dem som hejar på henne är nog själva sjuka på ett eller annat sätt och kämpar emot den "onda" myndigheterna som tar deras barn, och den "onda" sjukvården som "påstår" att dem är sjuka och behöver hjälp.
Det är nog samma skrot och korn som Pia som sitter och hejar på henne. Eller så är det sjuka människor som skiter i andras lidande så länge dem får roliga klipp på nätet att titta på.
Citera
2023-02-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Dem som hejar på henne är nog själva sjuka på ett eller annat sätt och kämpar emot den "onda" myndigheterna som tar deras barn, och den "onda" sjukvården som "påstår" att dem är sjuka och behöver hjälp.
Det är nog samma skrot och korn som Pia som sitter och hejar på henne. Eller så är det sjuka människor som skiter i andras lidande så länge dem får roliga klipp på nätet att titta på.

Jag håller med.

Sedan är vi nog en skara människor som också på något sätt finner det fascinerande att en människa kan bli på det här sättet. Hon är ju så extrem i allt liksom, jag har personligen aldrig stött på någon som ens varit i närheten av hur Pia är. Jag sitter med gapande mun genom varje video och kan inte för mitt liv förstå hur man kan bete sig som hon gör…
Citera
2023-02-02, 22:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Jag håller med.

Sedan är vi nog en skara människor som också på något sätt finner det fascinerande att en människa kan bli på det här sättet. Hon är ju så extrem i allt liksom, jag har personligen aldrig stött på någon som ens varit i närheten av hur Pia är. Jag sitter med gapande mun genom varje video och kan inte för mitt liv förstå hur man kan bete sig som hon gör…
Jag kan tycka det är intressant att lyssna på folk med annorlunda åsikter, oavsett om det är galna konspirationsteorier eller liknande.

Så jag kan förstår intresset med annorlunda och galna människor, men när det börjar spåra så att det skadar dem själva eller folk i deras omgivning, då är det inte kul längre.
Citera
2023-02-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så jag kan förstår intresset med annorlunda och galna människor, men när det börjar spåra så att det skadar dem själva eller folk i deras omgivning, då är det inte kul längre.

Nej jag har aldrig funnit det ”kul” att följa den här människan jag heller, främst då det är barn som är offer i det hela. Dock tydligt i många av hennes kommentarsfält att en hel del människor har haft henne som ren underhållning. Tragiskt, tänk att vara anhörig..

Fascinerande är hon dock. Hon har dessutom lyckats provocera mig både en och två gånger.
Citera
2023-02-02, 22:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Nej jag har aldrig funnit det ”kul” att följa den här människan jag heller, främst då det är barn som är offer i det hela. Dock tydligt i många av hennes kommentarsfält att en hel del människor har haft henne som ren underhållning. Tragiskt, tänk att vara anhörig..

Fascinerande är hon dock. Hon har dessutom lyckats provocera mig både en och två gånger.
Jag blev väldigt glad när hennes barn omhändertogs, så dem skyddades lite ifrån detta i alla fall.
Och ännu gladare idag när hon äntligen fick LPT.

Jag läste idag en artikel ang att folk på tiktok stressar och skapar obehag för sina djur för att få likes, och att folk blivit så blinda att de likar och delar utan att reflektera över hur djuren i klippen faktiskt påverkas av det som sker.
Kan ju vara samma med Pia, att det blivit så normaliserat att folk inte ser lidandet, utan bara ser underhållning, och vill bara ha mer, utan att reflektera hur det faktiskt skadar personen i videon.
Citera
2023-02-02, 22:49
Medlem
Zezzys avatar
Nu har hon lagt upp på tiktok själv att hon ligger på psyk.
Citera
2023-02-02, 22:56
Medlem
Hennes TikTok inifrån psyk

https://vm.tiktok.com/ZMYFWspXf/
Citera
2023-02-02, 23:02
Medlem
Hon sänder live från psyket nu
Citera
2023-02-02, 23:25
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Underhållande och riktigt motbjudande kärring
Citera
2023-02-02, 23:25
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Hon sänder live från psyket nu
som att ge en alkis en grogg när han är på rebab för avgiftning
smart att låta henne fortsätta med mobilen

helt otroligt korkat!
Citera
2023-02-02, 23:30
Medlem
Tomatsteks avatar
Tyvärr var Pia mer lugn och samlad nu än på väldigt länge och framstår ev som fullt rimlig för personal som enbart träffar henne under 24 timmar. När jag var psykotisk och min familj ville få mej tvångsvårdad lyckades jag också dupera läkare och annan personal och släpptes hem bara timmar efter ett allvarligt självmordsförsök trots att jag var en fara för både mej själv och andra. Tyvärr kan man fortfarande vara slug även om man är sjuk... Är rädd att Pia är hemma igen om 24 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in