2023-02-02, 23:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Oavsett antal, men ska det vara fotsoldater? Eller ska det vara 50 tusen stridsvagnar? Det är enkelt att pumpa in 1 miljon soldater. Men kvaliten hos dom då???

Eftersom jag inte tror på dessa siffror så tror jag inte heller något om i fall de har stridsvagnar. Jag tror på 150 000 som tränats sedan förra mobiliseringen och de har nog relativt bra utrustning även om deras stridsvagnar och annat kommer att vara sämre och äldre än vad de fick som invaderade för ett år sedan.
Citera
2023-02-02, 23:42
Medlem
140 000st Ladas med 4 fyllon i varje kommer att Zergrusha Ukraina. De kommer att köra ihjäl sig innan de når bebyggelse. Nej men om jag ska vara seriöst så hoppas jag att Väst redan har smugit in stridsflyg till Ukraina om det blir verklighet. Många många ryssar kommer att dö men den mängden kommer ändå att orsaka stora skador.
Senast redigerad av Kukilon 2023-02-02 kl. 23:44.
Citera
2023-02-02, 23:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Det sägs att man ljog om mobilisering av 300k. Ev över 500k i verkligheten. Man plockade minst 50k fr fängelser till wagner och sen massa diverse skräp, typ arbetslösa, socialfall. Nu sägs det att över 4 mille blev arbetslösa pga sanktioner. Så ev har pissryZZen ännu mer kanonmat snart...UAF behöver verkligen allt vapen vi kan ge, för att utrota dessa Z-kackelackor!

Varför säger inte USA något om dessa truppansamlingar? Varför dillar Putin om andra metoder än att skicka stridsvagnar om han har en så stor armé redo? Jag tror inte på det. Ryssland skall ju ha vapen, uniformer, transporter, mat, ammunition etc. till alla dessa människor.
Citera
2023-02-02, 23:51
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Ryssland har inga ambitioner erövra andra nationer. De försöker bara försvara sig mot imperialisterna på andra sidan Atlanten. Dessa imperialister utnyttjar oss också.

Vi behöver en oberoende nordisk försvarsallians. Ju snabbare vi avlägsnar denna paranoida ryssofobi så kan vi sluta vara USA:s horor. Vi klarar oss själva här i Norden mot vem som helst om vi samarbetar.

Ryssarna har i århundraden försökt förslava de nordiska folken, dom kommer inte sluta vid Ukraina, nästa blir Moldavien, sedan Finland osv. Det har Putin redan på 10-talet uttryckt att han vill för att återskapa stor ryssland.

Hellre död än röd!
Citera
2023-02-02, 23:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag tror Ryssland kör All In just nu. Sista stöten, hårt som attan.

Att mobilisera 0.5 miljoner soldater och pumpa in dessa kräver enormt mycket kraft. USA kan träna 80 tusen soldater per år. Om Ryssland ska träna 500 tusen soldater på en månad så blir det vanligt folk bara.

Sammanlagt så tar dom totalt 1 miljon av sin befolkning och skickar in dom i kriget. Visst, dom har mycket folk. Men det är inte antalet som ger effekten. Utan hur dom används.

Ryssland använder sina soldater som förbrukningsvara.
Ukraina är sparsam med din befolkning då dom är mindre.

Min slutsats:
När Ryssland bara kan mobilisera vanligt folk, då går NATO in i Ukraina.

Som det ser ut nu då verkar det som att Ukraina förbrukar upp både Wagner och vanliga ryska soldater.

Så det är bara en tidsfråga innan signalen från Ryssland är tydliga att dom måste förnya sina soldater mer och mer. Då går NATO in och då kommer Ryssen inte våga på grund utav ryssen är normalt feg.
Citera
2023-02-02, 23:52
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Självklart inte. USA startade det 2014.

Med din logik kan man säga att det var Ryssland som startade kriget mot Irak och Afghanista inte USA.
Citera
2023-02-02, 23:59
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:

Att mobilisera 0.5 miljoner soldater och pumpa in dessa kräver enormt mycket kraft. USA kan träna 80 tusen soldater per år. Om Ryssland ska träna 500 tusen soldater på en månad så blir det vanligt folk bara.

Sammanlagt så tar dom totalt 1 miljon av sin befolkning och skickar in dom i kriget. Visst, dom har mycket folk. Men det är inte antalet som ger effekten. Utan hur dom används.

Min slutsats:

Som det ser ut nu då verkar det som att Ukraina förbrukar upp både Wagner och vanliga ryska soldater.

Så det är bara en tidsfråga innan signalen från Ryssland är tydliga att dom måste förnya sina soldater mer och mer. Då går NATO in och då kommer Ryssen inte våga på grund utav ryssen är normalt feg.

Vad hände med alla tusentals Syrianska krigare och alla tusentals svart djungelkrigare som skulle slåss på Putins sida? Alla kommunistiska kubaner och Nordkoreanska mördarmaskiner?

Det enda jag sett är lite tjetjenska musslor som postar tiktoks och flexar med gamla kalashnikovs
Citera
2023-02-02, 23:59
Medlem
Citat:
Det har han aldrig sagt. Felkvoterad av folk med intressen. Det går att hitta originalet.

Hellre död än röd? Ryssar inte längre kommunister.

Krigen med de nordiska folken har handlat om tillgång till Östersjön. Sverige var också inne och härjade i Ryssland precis som de i Sverige.

Du visar här upp tre vanliga låg-IQ argument som ofta förekommer i denna tråd.
Drog dom inte just nyss upp monument av Stalin?
Ryssar är fortfarande bögkommunister. Ryssar låter sig fortfarande hundas av sina ledare som under Stalin. Vad har ändrats? Är det nån som inte kan sin historia är det du.
Citera
2023-02-03, 00:00
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Vad hände med alla tusentals Syrianska krigare och alla tusentals svart djungelkrigare som skulle slåss på Putins sida? Alla kommunistiska kubaner och Nordkoreanska mördarmaskiner?

Det enda jag sett är lite tjetjenska musslor som postar tiktoks och flexar med gamla kalashnikovs

Få vill offra sig för krig. Ganska logiskt.
Citera
2023-02-03, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere

För att inte tala om våldta... är det inte två gånger på en månad som Kadyrovs kusin har påståts våldta ryssar? Senaste nyhetsankare...
Citera
2023-02-03, 00:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Min slutsats:

En sak jag tänkt på är att t.ex. Polen skulle kunna skicka in starka trupper som positionerar sig på gränsen till Vitryssland i Ukraina. Då kan inte Vitryssland eller Ryssland anfalla norrifrån för det blir då en attack mot NATO-trupper. Då kan Ukraina flytta väldigt många trupper österut. För väldigt många vaktar den gränsen nu.
Citera
2023-02-03, 00:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En sak jag tänkt på är att t.ex. Polen skulle kunna skicka in starka trupper som positionerar sig på gränsen till Vitryssland i Ukraina. Då kan inte Vitryssland eller Ryssland anfalla norrifrån för det blir då en attack mot NATO-trupper. Då kan Ukraina flytta väldigt många trupper österut. För väldigt många vaktar den gränsen nu.

Så kan det vara men risken blir att Ryssland mobiliserar ännu mera vid gränsen till Polen.

Det låter som en strategi, men skulle bara eskalera.
Bästa vore om Ukraina fick det dom ville ha. Stridsflyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in