2023-02-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
hhahahaha du vet inte hur djupt hennes Rabbit hole går, de är bara till att skrolla igenom tråden så fattar du.

Fast jag tycker att jag läst rätt noga i tråden men fattar ändå inte. Hur är hon egentligen värre än en vanlig halvt alkad person med psykisk ohälsa?
Ja hon har annorlunda klädsel och skriker på TikTok, dricker för mkt vin och har förlorat vårdnaden om sina barn - men hur många sådana finns det inte i samhället som inte får LPT?

Måste ha att göra med att hon gör allt inför öppen ridå.
Tycker det är väl många hatare här i tråden också, gräddis är verkligen underhållande - när hon inte bara pratar om sina barn o soc för det blir för deppigt. Men hennes kommentarer på omvärlden, män, gays, svenska kvinnor osv är väldigt kul!

Hoppas hon inte blir alltför medicinerad och försvinner från sociala medier nu. Förstår såklart att hon skulle må bättre av psykhjälp o på sikt få tillbaka vårdnaden om sina barn. Tror ni att hon har varit suicidal..? Eller vad handlar det här om?
Citera
2023-02-02, 20:52
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon85
Fast jag tycker att jag läst rätt noga i tråden men fattar ändå inte. Hur är hon egentligen värre än en vanlig halvt alkad person med psykisk ohälsa?
Ja hon har annorlunda klädsel och skriker på TikTok, dricker för mkt vin och har förlorat vårdnaden om sina barn - men hur många sådana finns det inte i samhället som inte får LPT?

Tycker det är väl många hatare här i tråden också, gräddis är verkligen underhållande - när hon inte bara pratar om sina barn o soc för det blir för deppigt. Men hennes kommentarer på omvärlden, män, gays, svenska kvinnor osv är väldigt kul!

Hoppas hon inte blir alltför medicinerad och försvinner från sociala medier nu. Förstår såklart att hon skulle må bättre av psykhjälp o på sikt få tillbaka vårdnaden om sina barn. Tror ni att hon har varit suicidal..? Eller vad handlar det här om?

Det är nog mycket som inte sägs framför kameran.

Edit: Hela hon skriker medicinering, jag orkar inte skriva om samma saker i den här tråden om vad jag tycker om den här människan, men jag kan väl skriva så här. Ifall man inte tror att det skulle vara "Polisen" som står och hamrar och försöker bryta sig in i bostaden efter punkt vid punkt efter att ha lämnat ut den informationen till henne att de ska komma. Så märker man att hon är antagligen schizofren. Hon får ett intyg visat framför näsan på henne men det råka vara digitalt antagligen via appen kirva eller något, och då är det bara hokus pokus som hon antagligen redan hade bestämt sig för innan.

Man märker också att hon påstridigt säger och skriker åt polisen hela tiden "JAG ÄR INTE SJUK!, men hennes handlingar gång på gång visar det. Jag tror inte personligen att hon skulle kunna skada sig själv, men hon har däremot skadat sina barn med dålig kost, hygien och inte tillräckligt med näring som hon gång på gång har sagt i upprepande videos.

Jag kan förstå att man tycker såna här människor är "Underhållande" om det är inte barn vilket det oftast är för de är inte vana att se eller träffa såna här människor eftersom de lever oftast i en trygg bubbla i sitt egna liv.

Men förutom barnen är det är samma idioter som uppmuntrar såna här människor som behöver medicineras och som är också antagligen lika sjuk som Pia själv.
Senast redigerad av Romanche92 2023-02-02 kl. 21:02.
Citera
2023-02-02, 20:57
Medlem
DayNites avatar
Citat:

är du seriös? "hon är ändå underhållande?" "Men hennes kommentarer på omvärlden, män, gays, svenska kvinnor osv är väldigt kul! "

tror du hon finns för din underhållning? ditt jävla miffo
hennes barn sov på en madrass på golvet i ett rum utan möbler, dom fick inte mat, hon drack sprit och tog hem män för sex när dom var hemma, samt allt annat som finns inspelat
det du ser här är 20%, hon är aktiv på andra sidor med och andra forum

hon är en väldigt sjuk kvinna som behöver vård, som tror att man kan bråka med myndigheter, polis etc, äntligen så får hon den, hon har redan förstört sina barns liv, hur tror du dom mår idag?

som tur är hade hon en x man som såg till att dom fick mat och en trygghet som alla barn ska ha

du hade önskat det var din mamma? hon är ju "underhållande"
Senast redigerad av DayNite 2023-02-02 kl. 21:03.
Citera
2023-02-02, 21:00
Medlem
Citat:

Med stor sannolikhet bara en bråkdel som skett i det offentliga. Hon anklagar sina grannar att dom stjäl hennes post t.ex. Undra vad dom har fått utstå? Och alla myndigheter, ex man, sina barn, ordningsvakter, krogbesökare m fl som hon antagligen terroriserat på det psykiska planet. Uppenbart av bara det lilla vi har sett att den här människan är nära ett sammanbrott och kan vara farlig för sig själv och andra.
Citera
2023-02-02, 21:02
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Med stor sannolikhet bara en bråkdel som skett i det offentliga. Hon anklagar sina grannar att dom stjäl hennes post t.ex. Undra vad dom har fått utstå? Och alla myndigheter, ex man, sina barn, ordningsvakter, krogbesökare m fl som hon antagligen terroriserat på det psykiska planet. Uppenbart av bara det lilla vi har sett att den här människan är nära ett sammanbrott och kan vara farlig för sig själv och andra.

Det är bara förnamnet men ja det är en liten bit utav hennes hela stora bubbla.
Citera
2023-02-02, 21:03
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
är du seriös? "hon är ändå underhållande?" "Men hennes kommentarer på omvärlden, män, gays, svenska kvinnor osv är väldigt kul! "

hennes barn sov på en madrass på golvet i ett rum utan möbler, dom fick inte mat, hon drack sprit och tog hem män för sex när dom var hemma, samt allt annat som finns inspelat

hon är en väldigt sjuk kvinna som behöver vård, som tror att man kan bråka med myndigheter, polis etc, äntligen så får hon den, hon har redan förstört sina barns liv, hur tror du dom mår idag?

som tur är hade hon en x man som såg till att dom fick mat och en trygghet som alla barn ska ha

Som jag skrev ovanför, folk som tycker att hon är "Underhållande" är antagligen barn eller samma sjuka människor som Pia själv.

Edit: Jag stör mig så jävla mycket när jag läser på hennes tiktok's kommentarer där folk skriver tillexempel:

"HAHAHA MOOD!, SLAY QUEEN, ASSÅ JA BA HÅLLER ME HENNE."

Jag hoppas till grunden att det är barn som trollar men jag har redan tappat hoppet på mänskligheten sen en lång tid tillbaka så jag tror tyvärr att folk älskar hennes beteende.
Senast redigerad av Romanche92 2023-02-02 kl. 21:07.
Citera
2023-02-02, 21:30
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Den här personen har delat hela liven i 2 delar, i slutet på del 2 ser man polisen öppna skåpet och stänga av liven
https://www.tiktok.com/@suedigawad

Skönt att hon äntligen fick LPT, hoppas hon får rätt vård och hjälp nu så hon kan bli bättre och få tillbaka sina barn igen.

Ja, det här är en så sorglig historia. Hon borde fått LPT för länge sedan. Tänk en frisk Pia som börjar inse vad hon gjort - alla spridda klipp som finns. Jag hoppas verkligen att hennes barn aldrig behöver se dem. Inte heller höra talas om dem. Dubbel skada för dem liksom - först ”förlora” mamma och sedan få höra kompisar som sett henne på TikTok.
Citera
Medlem
Tomatsteks avatar
Jag blir så jävla provocerad av folk som hejar på hennes vanföreställningar och som nu sprider #freegräddis
Fy fan. Dom ser hellre en kvinna totalt förstöra sitt och sina barns liv för att få sin underhållning än att hoppas på att hon får hjälp, blir frisk och kan vara en mamma igen. Vidrigt.
Pia är inte bara en rolig excentrisk person, hon är en kvinna som tappat greppet mer och mer under åtminstone ett par års tid och hennes barn har farit illa. Dom fick inte mat, möbler eller trygghet och dom var smutsiga, precis som Pia.
Jag hoppas detta var det sista vi såg av henne. För får hon hjälp nu så blir det nog så. Om vi inte om några år ser en dokumentär om hur hon insjuknade i psykos framför tusentals tittare på tiktok.
Citera
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hon har dock varit tokig länge, så frågan är vad hon gjort som fick bägaren att rinna över och gjorde att hon till slut fick ett LPT.

Vet någon när/varför det gick snett? Någon utlösande faktor?
Citera
2023-02-02, 21:40
Medlem
Tomatsteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Ja, det här är en så sorglig historia. Hon borde fått LPT för länge sedan. Tänk en frisk Pia som börjar inse vad hon gjort - alla spridda klipp som finns. Jag hoppas verkligen att hennes barn aldrig behöver se dem. Inte heller höra talas om dem. Dubbel skada för dem liksom - först ”förlora” mamma och sedan få höra kompisar som sett henne på TikTok.

Äldsta sonen fyllde just 13. Hans klasskompisar har varit inne i hennes lives. Är nog inte troligt att han lyckats undvika att se tyvärr... Vad jag förstått blir dom även retade i skolan pga detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Vet någon när/varför det gick snett? Någon utlösande faktor?

Skilsmässa, bråka på jobbet där hon gjorde sej omöjlig, bråk med familj och vänner. Men detta var redan 2018-2019, är ju troligt att även dessa saker berodde på hennes sjukdom även om det inte var uppenbart då. För även om hon inte var en sympatisk person innan heller så hade hon åtminstone ett fungerande liv och föräldraskap
Citera
2023-02-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite

det du ser här är 20%, hon är aktiv på andra sidor med och andra forum

Ja ja ja nu tycker jag att vi lugnar ner oss. Det är uppenbart att hon varit en usel förälder (så pass att hon ju inte ens får ha sina barn hos sig) och att hon är psykiskt instabil.

Vad jag menar är att bortom allt supermörker med hennes barn, soc osv ser jag en annorlunda och i mitt tycke vass/konstnärsaktig person som jag hoppas inte enbart är resultatet av en psykos.

Undrar om ni här verkligen följt henne nu på slutet? Jag tycker nämligen att man känt av en viss förbättring i hennes mående, fler lugnare o gladare videos o lives.

Kanske är det så att allt bara var en lång lång psykos och att Gräddrumpan i grunden bara är en helt vanlig tråkig människa i helt vanliga kläder. Men jag hoppas inte.
Citera
2023-02-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstek
Jag blir så jävla provocerad av folk som hejar på hennes vanföreställningar och som nu sprider #freegräddis
Fy fan. Dom ser hellre en kvinna totalt förstöra sitt och sina barns liv för att få sin underhållning än att hoppas på att hon får hjälp, blir frisk och kan vara en mamma igen. Vidrigt.
Pia är inte bara en rolig excentrisk person, hon är en kvinna som tappat greppet mer och mer under åtminstone ett par års tid och hennes barn har farit illa. Dom fick inte mat, möbler eller trygghet och dom var smutsiga, precis som Pia.
Jag hoppas detta var det sista vi såg av henne. För får hon hjälp nu så blir det nog så. Om vi inte om några år ser en dokumentär om hur hon insjuknade i psykos framför tusentals tittare på tiktok.

Ja kan bara hålla med, hoppas vi aldrig ser henne igen på tiktok eller annan plattform. Och att hon får hjälp att komma tillbaka oavsett hur lång tid det tar.

Hon kommer inte frivilligt att samarbeta med sjukvården så det blir tvångsmedicinering till att börja med är jag övertygad om. Hon lär ju redan ha levt om och skällt ut alla på avdelningen ett par gånger så antagligen ligger hon och vilar med nåt lugnande i blodet just i detta nu. Det är en del av sjukdomsbilden och det är proffsen på detta vana vid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in