2023-02-02, 21:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Du har aldrig gjort lumpen eller hur? Är nog inte tänkt att de ska vara vid fronten.
Jodå det har jag, fast det var som typ infanteri utan fordon. Har ingen alls erfarenhet av pansarfordon. När man ser bilder på de bandvagnarna i Sverige så verkar det vara jägarförband i norra Sverige som använder de. Men de kanske kan duga för de som skjuter Stugna-P och liknande lite tyngre ATGM pjäser.
Citera
2023-02-02, 21:59
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Sluta sug på den där lend-lease karamellen. Det programmet gjorde minimal skillnad.

Du hade levt under nazisterna om det inte vore för ryssarna än idag.
Jag vet att det är svårsmält för svenskar men det är bara att acceptera.

Ryssarna räddade Europa från nazismen vare sig ni vill erkänna det eller inte.

Problemet är att det är svårsmält för er pga ideologiska skäl. Allt rysshat och smygnazism gör att ni inte vill erkänna historiska fakta och samtidigt en generellt sett låg bildningsnivå vilket gör att ni sväljer all propaganda som Hollywood spyr ut om WW2 år efter år.
Nazister eller ryssar. Vad spelar det för roll? Båda var/är lika hemska. Vi vill inte ha någon av er.
Även om ryssarna räddade oss från nazismen, vem ska nu rädda oss från er?
Citera
2023-02-02, 22:01
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du har rätt, vi är inte i krig mot Ryssland, det är en specialoperation med våra vapen i händerna på Ukrainare som är utbildade och betalda av oss.
Det är Rysslands specialoperation, inte vår.

Ja, vi utbildar ukraina och ger dem vapen. Det är inte konstigare än att man beväpnar kvinnor med pepparsprej eller lär dem självförsvar.

Lägg ner offerkoftan.
Citera
2023-02-02, 22:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du har rätt, vi är inte i krig mot Ryssland, det är en specialoperation med våra vapen i händerna på Ukrainare som är utbildade och betalda av oss.

Det är väl ändå Ryssland som pratar om militära specialoperationer och krig mot Nato?

Vi hjälper Ukraina att försvara sitt land, sin kultur och sin framtid.
Citera
2023-02-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Som jag skrev innan så är det väst som snackar om kärnvapen hela tiden.

Era kärnvapen ja.

Väst har inte inte en jävla gång hotat med några kärnvapen annat än som svar på en attack från er Uralnegerer.

Din boss däremot hotat med kärnvapen så fort det går emot på slagfältet.

Känns det inte lite pinsamt ändå att ni har hållit på i snart ett år mot en numerärt underlägsen fiende, och ni åker på stryk hela tiden. Ni offrar hundratusentals ryska pissliv för puttlers jävla imperiedrömmar..
Citera
2023-02-02, 22:12
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Vi blev ju iaf räddade. Dom som faktiskt hamnade under Stalin hade inte så kul. Det är liksom det vi gärna slipper. Det verkar inte gått så bra på den sidan järnridån.

Missbruk aids resistent tuberkulos. Dåliga utsikter för framtiden korrupta ledare . Nä med facit i hand gick det ganska fort utför efter ryska revolutionen och inte heller blev det bättre efteråt . Ryssarna måste vara världshistoriens mest sodomiserade folk och de gillar det också .
Citera
2023-02-02, 22:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Solovyov är nu arg på sina egna medarbetare och skäller ut dem i sändning. Gubben kommer dö av en hjärtattack snart om han inte lugnar ned sig.

https://twitter.com/francis_scarr/status/1620748637558161410
Citera
2023-02-02, 22:17
Medlem
FenrirGreybacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Mmm, Wagner har förlorat tiotusentals man i Bakhmut, AFU knappt några alls. Wagners kåkfarare anfaller i våg efter våg i flip-flops och utan vapen och hoppas på att AFU:s västliga hightech-ammunition ska ta slut.

När du ändå drömmer dig bort till Neverland kan du väl be Tingeling svänga med sitt trollspö så den ondskefulle Kapten Pruttlerkrok blir snäll? Eller be the lost boys locka ner diktatorn i en björngrop?

What? Sjukaste jag hört...

AFU har förlorat en massa soldator dom med i Bakhmut vad fan pratar du om?

Förövrigt lutar det åt att AFU håller på att lämna Bakhmut enligt massa källor.
Citera
2023-02-02, 22:17
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är väl ändå Ryssland som pratar om militära specialoperationer och krig mot Nato?

Vi hjälper Ukraina att försvara sitt land, sin kultur och sin framtid.

Vad är Ukrainsk kultur? Är den lik svensk kultur? Jag har aldrig hört talas om den tills just nu.
Citera
2023-02-02, 22:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Vad är Ukrainsk kultur? Är den lik svensk kultur? Jag har aldrig hört talas om den tills just nu.

Håll i dig nu, ukrainsk kultur är den kultur de har i Ukraina.
Senast redigerad av Clay Allison 2023-02-02 kl. 22:23.
Citera
2023-02-02, 22:23
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Håll i dig nu, ukrainsk kultur är den kultur se har i Ukraina.

Frågan är varför du tycker den är värd att försvara? Är den liknande vår svenska kultur känner man ett visst broderskap, men jag själv har aldrig hört talas om Ukrainsk kultur, så jag gissar den är väldigt olik vår?
Citera
2023-02-02, 22:24
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
En korkad fråga med en twist får man förmoda.

En snabbis för dummies:

https://en.wikipedia.org/wiki/Culture_of_Ukraine
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in