2023-02-02, 22:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du glömde även IK Götas bedrifter! också 3sm guld på rakan! 1922,1923,1924

Helt unikt då. Världsrekord!
Citera
2023-02-02, 22:12
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Okej. Varför har då inte massor av klubbar tre raka guld eller tio guld under 40 år?
Det är väl lika unikt det som Lakers bedrift? Förstår du öht vad jag menar när jag säger att alla klubbar har sin unika historia?
Och hur viktar man dem mot varandra?
Finns det något speciellt pris man får för att man går från division 4 till SM-guld under ett visst antal år som inte delas ut till en klubb som vann guld 1978, sen famlade i mörkret i många år, återkom och blev Sveriges bästa klubb åren 2010-2022?
Jag kan ju lika gärna påstå att Skells guld är helt unika och står över andras om jag vill. Men det vore att göra mig själv till en clown.

Kan det vara för du saknar förståelse för vad som krävs för att bygga Sveriges bästa organisation från ingenting. Forboll, hockey eller börsbolag, bara att välja. Resan är det svåra, gulden är mycket lättare.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-02-02 kl. 22:15.
Citera
2023-02-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Inget fel på dem som sådant. Men lite plast är det över de klubbarna som säljer sina färger till högstbjudande budgetkaffe, eller byter namn och logotyp. Gamla anrika klubbar som Brynäs är svåra att hitta numera.
I prestation slår Växjö dem alla dagar eftersom Växjös framgångar är unika. Men på större antal supportrar ligger Lakers långt efter.

Löfbergs har varit huvudsponsor i flera decennier, inget plastigt med det. Frölunda ville inte byta logga men tvingades pga av att PK-Sverige ballat ur.

Växjö har NOLL tradition. De har varit bra de senaste 10 åren, men har NOLL tradition. Senaste tio årens mest framgångsrika lag, det ger jag er, men också det klart plastigaste laget i ligan också.
Citera
2023-02-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Kapa Lena Sunken från Cmore, SNÄLLA!!! Hennes röst är fan ta mig den jobbigaste att lyssna på och hon ska hålla på och förstärka ord i varenda mening för att låta så jävla speciell.

SÄMST! Kapa banden.

Jag gillar lena, men Cmore är inte de som kapar banden i onödan.

Hasse Backe är den SÄMSTA kommentatorn/experten i Sveriges TV-historia, trots det är han kvar år efter år i fotbollen...
Citera
2023-02-02, 22:19
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Löfbergs har varit huvudsponsor i flera decennier, inget plastigt med det. Frölunda ville inte byta logga men tvingades pga av att PK-Sverige ballat ur.

Växjö har NOLL tradition. De har varit bra de senaste 10 åren, men har NOLL tradition. Senaste tio årens mest framgångsrika lag, det ger jag er, men också det klart plastigaste laget i ligan också.

Så är det, framförallt om man inte vet att det finns hockey på lägre nivå också. Öster, Växjö HC är föregångare till Lakers på olika nivå. Allt från högsta serien till lägsta. Det i sig är kultur. Riktigt svettig hockeykultur. Framgångsrik historia. Absolut inte, Men en historia som sträcker sig tillbaka till 40-talet.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-02-02 kl. 22:22.
Citera
2023-02-02, 22:21
Medlem
Citat:
Så är det, framförallt om man inte vet att det finns hockey på lägre nivå också. Öster, Växjö HC är föregångare till Lakers på olika nivå. Allt från högsta serien till lägsta. Det i sig är kultur. Riktigt svettig hockeykultur. Framgångsrik historia. Absolut inte.

Sure, i Småland och Växjötrakterna kanske.

Men jag har följt SHL/Elitserien i 30 år, farsan i 50 år, vi reagerade båda, precis som de flesta, "Va, Växjö går upp till Elitserien, har dem ett hockeylag", så ni har inte varit så nationella direkt.
Citera
2023-02-02, 22:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Kan det vara för du saknar förståelse för vad som krävs för att bygga Sveriges bästa organisation från ingenting. Forboll, hockey eller börsbolag, bara att välja. Resan är det svåra, gulden är mycket lättare.

Nej. Mitt lag spelade i division 1 Norra, blev utslagna av Troja och var på väg in i konkurs och namnbyte till Skellefteå Stingheads 1997.

Ni är inte Sveriges bästa organisation. Det finns siffror på det, vilket jag redovisat för dig.

Skellefteå AIK.
1991/1992 Division I Norra 3 2:a i fortsättningsserien Utslagna av Örebro
1992/1993 Division I Norra 3 2:a i fortsättningsserien Playoff: Besegrar Danderyd, utslagna av Örebro
1993/1994 Division I Norra 3 1:a i fortsättningsserien Playoff: Besegrar Södertälje och Björklöven, utslagna av AIK
1994/1995 Division I Norra 3 2:a i fortsättningsserien Playoff: Besegrar Sunne, utslagna av Boden
1995/1996 Division I Norra 6 4:a i fortsättningsserien
1996/1997 Division I Norra 2 3:a i Allsvenskan Playoff: Besegrar Team Kiruna, utslagna av Mora
1997/1998 Division I Norra 4 2:a i fortsättningsserien Playoff: Besegrar Örebro, utslagna av Björklöven
1998/1999 Division I Norra 3 2:a i fortsättningsserien Playoff: Besegrar Piteå, utslagna av Troja

Edit: ändrar mig, ni kanske är Sveriges bästa organisation. Jag vet ej hur man mäter det. Upplys mig gärna.
Senast redigerad av Dofterna 2023-02-02 kl. 22:28.
Citera
2023-02-02, 22:23
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Sure, i Småland och Växjötrakterna kanske.

Men jag har följt SHL/Elitserien i 30 år, farsan i 50 år, vi reagerade båda, precis som de flesta, "Va, Växjö går upp till Elitserien, har dem ett hockeylag", så ni har inte varit så nationella direkt.

Precis, då fattar du hur unikt det är.
Citera
2023-02-02, 22:28
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Nej. Mitt lag spelade i division 1 Norra, blev utslagna av Troja och var på väg in i konkurs och namnbyte till Skellefteå Stingheads 1997.

Ni är inte Sveriges bästa organisation. Det finns siffror på det, vilket jag redovisat för dig.

1991/1992 Division I Norra 3 2:a i fortsättningsserien Utslagna av Örebro
1992/1993 Division I Norra 3 2:a i fortsättningsserien Playoff: Besegrar Danderyd, utslagna av Örebro
1993/1994 Division I Norra 3 1:a i fortsättningsserien Playoff: Besegrar Södertälje och Björklöven, utslagna av AIK
1994/1995 Division I Norra 3 2:a i fortsättningsserien Playoff: Besegrar Sunne, utslagna av Boden
1995/1996 Division I Norra 6 4:a i fortsättningsserien
1996/1997 Division I Norra 2 3:a i Allsvenskan Playoff: Besegrar Team Kiruna, utslagna av Mora
1997/1998 Division I Norra 4 2:a i fortsättningsserien Playoff: Besegrar Örebro, utslagna av Björklöven
1998/1999 Division I Norra 3 2:a i fortsättningsserien Playoff: Besegrar Piteå, utslagna av Troja

Edit: ändrar mig, ni kanske är Sveriges bästa organisation. Jag vet ej hur man mäter det. Upplys mig gärna.

Genom att mot alla odds gör det omöjliga.
Citera
2023-02-02, 22:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Genom att mot alla odds gör det omöjliga.

Det är lika omöjligt att vara i toppen i 40 år och vinna 10 guld. Eller att vinna tre guld i rad. Eller att spela sex finaler i rad.
Citera
2023-02-02, 22:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Vettefan om jag ger dem de mest framgångsrikaste laget i 10år... tkr nog fortfarande att det är FBK eller Skellefteå.

antalet finaler de varit i säger ju en hel del om stommen i dessa två lag.
Citera
2023-02-02, 22:41
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Det är lika omöjligt att vara i toppen i 40 år och vinna 10 guld. Eller att vinna tre guld i rad. Eller att spela sex finaler i rad.

Hur kan det vara omöjligt att göra om samma sak som du en gång redan gjort? 9 gånger till. Första gången är svårast.

Skulle någon vinna 3 guld i rad skulle det vara en extremt stark prestation med tanke på hur spelare roterar mellan klubbar. Samma sak om Lakers skulle vinna 7 guld till kommande 32 säsongerna. Men jag skulle ändå säga att chansen är större att Lakers skulle vinna tre guld i rad, eller 10 guld kommande åren än att en helt ny klubb skapas och kämpar sig genom seriesystemet och upp i SHL och vinner ett guld inom cirka 20 år efter skapandet.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-02-02 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in