2023-02-02, 21:30
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Sverige mjukar upp med att leverera lite bandvagnar till UAF. Fattar inte riktigt vad fan de ska med de till egentligen? Attackera över floden kanske? Väntar på första bilderna på CV90 nu bara!

https://twitter.com/rendeiro_silva/status/1621166792168153088

Du har aldrig gjort lumpen eller hur? Är nog inte tänkt att de ska vara vid fronten.
Citera
2023-02-02, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrusek
och Ryssland inte har något problem att påbörja...?

Som jag skrev innan så är det väst som snackar om kärnvapen hela tiden.
Citera
2023-02-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det fettade, är du på plats eller är din "information" från nato media? Eller är du ett sanningsmedium likt Saida?

Det först du skriver om är att bara de som inte är emot ryssen skall blockeras, är det demokratiskt tänkt på ett forum där alla har rätt till sin åsikt?
PK folket brukar köra din stil att de som inte har samma åsikt skall blockeras. Bara deras åsikter är de rätta,,, fundera lite över det.
Du skriver " har inget med verkligheten att göra, vens verklighet, din,,, Men har inte andra att ha sin egen verklighet baserad på deras egna upplevelser, eller skall alla följa dina ord, ja då blir ju du diktatorisk som vill påtvinga dina åsikter...

Nej du FÅR ju sprida din skit, till skillnad från de stackars ryssarna som åker i fängelse om de kallar kriget ett krig…
Citera
2023-02-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ryssland har inget intresse av att starta ett kärnvapenkrig, än mindre att kriga mot NATO. Det är snarare EU och väst som ständigt proklamerar att VI är i krig med Ryssland.

Dags att begrava detta kriget, kalla Ryssland till förhandlingsbordet, och få ett slut på detta. För nu börjar det bli riktigt obehagligt.

Den som ständigt proklamerat att Ryssland krigar mot "väst" är Lavrov. Det har han gjort sedan april 2022 och fortsatt säga ända sedan dess. Så hitta inte på nya lögner.

https://www.theguardian.com/world/2022/apr/26/russia-accuses-nato-of-proxy-war-in-ukraine-as-us-hosts-crucial-defence-summit
Citera
2023-02-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66

På Rysslands komedi-TV-kanaler så nämns att Ryssland måste använda kärnvapen var och varannan dag, eftersom kriget inte går som det var tänkt. Så sluta ljug.
Citera
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Sverige mjukar upp med att leverera lite bandvagnar till UAF. Fattar inte riktigt vad fan de ska med de till egentligen? Attackera över floden kanske? Väntar på första bilderna på CV90 nu bara!

Det var tamejfan det finaste jag sett sedan jag konfirmerades. Morfar berättade om transporterna över isen till Vasa under andra världskriget, nu skickar vi återigen materiel för att ett land ska få möjlighet att försvara sig mot Moskva.
Citera
Medlem
Citat:

Vad är det på de sista två lastbilarna? Det ser inte ut som bv206.
Citera
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Du hade fel då också. Försök igen...
Citera
2023-02-02, 21:40
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Den som ständigt proklamerat att Ryssland krigar mot "väst" är Lavrov. Det har han gjort sedan april 2022 och fortsatt säga ända sedan dess. Så hitta inte på nya lögner.

https://www.theguardian.com/world/2022/apr/26/russia-accuses-nato-of-proxy-war-in-ukraine-as-us-hosts-crucial-defence-summit
Det är väl i princip vad Putin sagt sedan 2008. Att vi i Europa inte tog det på allvar förrän februari 2022 är en annan femma.
Citera
2023-02-02, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
England var det enda land som stod emot Tyskland.

Sovjetunionen kunde sedemera göra det på grund av USAs all hårdvara de fick.

Sluta sug på den där lend-lease karamellen. Det programmet gjorde minimal skillnad.

Du hade levt under nazisterna om det inte vore för ryssarna än idag.
Jag vet att det är svårsmält för svenskar men det är bara att acceptera.

Ryssarna räddade Europa från nazismen vare sig ni vill erkänna det eller inte.

Problemet är att det är svårsmält för er pga ideologiska skäl. Allt rysshat och smygnazism gör att ni inte vill erkänna historiska fakta och samtidigt en generellt sett låg bildningsnivå vilket gör att ni sväljer all propaganda som Hollywood spyr ut om WW2 år efter år.
Citera
2023-02-02, 21:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Nu pratar du ren skit. Närmast ifrån dag ETT har Ryssland dragit fram kärnvapenhotet.
Citera
2023-02-02, 21:42
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Sluta sug på den där lend-lease karamellen. Det programmet gjorde minimal skillnad.

Du hade levt under nazisterna om det inte vore för ryssarna än idag.
Jag vet att det är svårsmält för svenskar men det är bara att acceptera.

Ryssarna räddade Europa från nazismen vare sig ni vill erkänna det eller inte.

Problemet är att det är svårsmält för er pga ideologiska skäl. Allt rysshat och smygnazism gör att ni inte vill erkänna historiska fakta och samtidigt en generellt sett låg bildningsnivå vilket gör att ni sväljer all propaganda som Hollywood spyr ut om WW2 år efter år.

Vi tackar Ukraina som varje dag som går försvagar ryssen till glädje för alla andra länder i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in