Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Men du frågar alltså, exempelvis "Vill du bli knullad i fittan?". Hur löser du situationen om hon lekfullt svarar "Tror du att du kan det?" eller möjligtvis "Vad tror du?"? Kräver du ett rakt svar på frågan innan du fortsätter?
Som du säger, framstå som ett fån är väl skitsamma. Det viktiga är väl att du känner dig säker på att du inte begår våldtäkt om det är en oro som ligger som en skugga över sexakten.
Jag tycker nog det låter en smula mer skitnödigt att behöva verbalt fråga vilket delmoment hon går med på för att man känner att man är på hal is att våldta någon annars. Hur gör du exempelvis om du känner för att slicka tjejen en stund innan du fortsätter knulla i hålet hon samtyckt till. Frågar du då "Kan jag börja om att knulla dig i fittan nu"? Alltså nu förutsatt att du redan fått samtycke att byta från samlag med kuken i fittan till oralsex.
Jag pratar nog uppenbarligen synnerligen mycket mer med mina sexpartners än vad du gör då jag känner mig helt och hållet säker på vad de vill och samtycker till. Om någon greppar mig i nacken och finkänsligt försöker leda mitt ansikte mot fittan så frågar jag inte om hon vill bli slickad där. När jag sedan ligger där och slickar medan hon smeker mitt hår brukar jag inte känna mig ett dugg orolig för att jag sysslar med våldtäkt.
Skulle jag dock hamna i förhör i en anmälan så känner jag att jag absolut kan beskriva just detta som att jag var helt och hållet säker på att hon samtyckte. Den kvinna som för ned sin partners ansikte och gnider sig mot hans tunga kommer få svåra problem att argumentera för att detta var en våldtäkt om hon gör en anmälan. Jag tvivlar på att poliserna ens kommer fråga "Jaha, men frågade alltså inte verbalt om han fick slicka när du pressade hans mun mot ditt kön?"
Hur gör du om du exempelvis vill lyfta damen från soffan och fortsätta knulla henne i sängen (samma hål du fått samtycke för utgår vi ifrån)? Frågar du om det också, eller räknas inte det som ett enskilt moment?
Samtycket behöver inte vara muntligt. Kommer samtycket till uttryck på annat vis är det ok.
Men för att svara på första frågan. Skulle hon svara "Vad tror du?" Så skulle jag inte tolka det uttalandet som ett samtycke.
Jag skulle nog bli ganska avtänd av en tjej som inte vill ge samtycke faktiskt.
Jag menar inte att jag skulle finna henne äcklig eller så.
Men stämningen skulle onekligen dö för mig.
Jag vill inte tjata och krångla och lirka, jag vill ha sex med en tjej som tydligt tar ställning för att hon vill ha sex med mig och som är kvinna nog att svara på en rak fråga om hon vill en specifik sak.
Vet hon inte själv om hon vill kan ju inte jag veta.
Och det är bra att du pratar med din partner.
Men du kanske skå pröva att göra det mer under sexakten.
Testa att ställa frågor som:
1) Vill du att jag tar på ditt bröst kvinna?
2) Står du här och väntar på en kyss?
3) Behöver du en kram?
4) Din fitta ser jäkligt läcker ut. Har du något emot om jag smakar?
5) Vill du ha kuk i fittan nu kvinna?
Det där är 5 exempel för olika intima handlingar. En del väldigt mjuk i tonen. Andra hårdare.
Prova dig fram.
Du kommer märka att språket ger en ny dimension till sexet.
Du bor inte hemma längre. Du måste inte vara tyst som en mus medans du tillfredställer dig själv för att dina föräldrar inte ska höra längre.
Du är med en kvinna.
En människa.
Människor kan prata med varandra.
Att våga säga högt vad man vill göra med varandr är befriande och härligt.
Inte hemskt, mörkt och fjättrande.