Citat:
Nu är du ute och cyklar ordentligt.
Om du tar tre orter som ligger i en hyfsat rak linje stämmer ditt påstående.
Men tre orter som ligger i en triangulär form blir avstånden inte samma på en platt form som en sfärisk form.
Du har väl din plattjordskarta angivet med vilken skala den är ritad i. Där kan du mäta avstånden mellan tre orter, med hjälp av skalangivelsen kan du räkna om till kilometer. Jämför sedan dina resultat med de avstånd som är kända mellan dessa orter.
De redan kända avstånden är de som gäller för en sfärisk jord.
Men du lär väl stranda i att du själv måste göra en insats för att kontrollera uppgifter. Det är nämligen så att de som förespråkar en platt jord ljuger så deras tungor blir svart.
Om du tar tre orter som ligger i en hyfsat rak linje stämmer ditt påstående.
Men tre orter som ligger i en triangulär form blir avstånden inte samma på en platt form som en sfärisk form.
Du har väl din plattjordskarta angivet med vilken skala den är ritad i. Där kan du mäta avstånden mellan tre orter, med hjälp av skalangivelsen kan du räkna om till kilometer. Jämför sedan dina resultat med de avstånd som är kända mellan dessa orter.
De redan kända avstånden är de som gäller för en sfärisk jord.
Men du lär väl stranda i att du själv måste göra en insats för att kontrollera uppgifter. Det är nämligen så att de som förespråkar en platt jord ljuger så deras tungor blir svart.
Ok. Ljuger så tungorna blir svart?
Försöker mest attackera era ideer på olika sätt.
Nån modell har jag inte. Det är den jag står på. Och hur du använder geometri på den så säger det väl bara det som får sägas inom geometrins regler?
Och om vi ska blanda in en modell nån flat earth gubbe gjort i paint vet jag inte om jag får fram nåt.
Får väl inse att jag måste vara en kosmisk jätte för att veta med säkerhet.
Men ta inte mina inlägg så jävla allvarligt.
Det är nyttigt för oss båda. Vet att fe är lite out there, men jag spelar väl lite djävulens advokat medans jag lär mig saker om allt detta. Ser heller ingen prestige i att tro på nån modell öht.
Men kan du förklara lite närmare hur man får ut en sfär av de tre orterna som ligger i en triangulär form.