2023-02-02, 09:03
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Hon säger inte ens att hon är "excited" tydligen enligt din MSB-kollega Alison...

Ni får ta och koordinera er bättre därinne på "kontoret".
Svara på frågan i stället din mupp!
Citera
2023-02-02, 09:06
Medlem
foliekillers avatar
Hur länge ska vi behöva tåla alla dessa nyreggade rysstroll som hela tiden dyker upp och upprepar gamla debunkade uppgifter?

Jävligt tröttsamt med dessa foliehattar som hela tiden tramsar om att 14000 civila ryssar mördats i Donbass.
Citera
2023-02-02, 09:07
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag håller med dig om det sista men jag anser mig faktiskt inte "pro-ryss".

Sitter du och citerar rysk propaganda så är du en pro-ryss.

Denna 14000 döda i Donbass är en klassiker som alla pro-ryssar har kört med. Sedan när de inte kan bevisa att det var en majoritet civila ryssar som älskar Ryssland som dött så blir det tvärtyst.

Lärde du dig inte i skolan att om man ständigt har fel så ska man vara tyst.
Citera
2023-02-02, 09:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Två civila per månad i sju år ger oss inte 14 000.

Tafatt försök till att relativisera ett folkmord. Pinsamt och visar på smutsig själ.

Det var fler i början. Men sedan sjönk det kraftigt:

Citat:
Kod:
Number of civilian deaths related to the Russia-Ukraine conflict from 2014 to 2021

2014 : 2084
2015 : 954
2016 : 112
2017 : 117
2018 : 55
2019 : 27
2020 : 26
2021 : 25

https://www.statista.com/statistics/1293409/civilian-deaths-related-to-russia-ukraine-conflict/
https://www.ohchr.org/sites/default/files/Documents/Countries/UA/32ndReportUkraine-en.pdf

Hade Putin invaderat senast år 2016 så hade han kunnat åberopa civila offer och att han ska rädda dem med en viss trovärdighet. Men sen blir det ju mindre och mindre trovärdigt för varje år som går.
Citera
2023-02-02, 09:08
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Jag håller med dig om det sista men jag anser mig faktiskt inte "pro-ryss".

Citat:
Ukraina är ju bara en pjäs i konflikten mellan USA och Ryssland.

Bättre motstånd hade jag förväntat mig. Är du verkligen så borta?

Du har en bizarr syn på världen som många ryssar. Ett land med 40-miljoner invånare är bara en ”pjäs”. Bra att du visar ditt fascistiska tryne. Och du, snacka inte om motstånd, du som böjde dig framåt direkt. Men du är väl van vid det från ryska militären.
Citera
2023-02-02, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Intressant att det dyker upp nya tomtar och troll hela tiden som följer Putins och Rysslands agenda och kör den ena grova lögnen efter den andra. Varför är det värt för Ryssland lägga ner tid och energi på detta? Varför är den ryska fascistiska diktaturen så angelägen att sitta på ett svenskt nätforum och sprida lögner?

För att det är så Ryssland funkar. Det finns helt enkelt ingen listig plan eller egentligen något långsiktigt mål med att hålla på så här. Lögnen är så integrerad i det ryska psyket att den blivit en förutsättning för att överleva. Den dagen de slutar ljuga, hota, bråka, mörda, blåsa andra osv så upphör Ryssland existera i sin nuvarande form. Det du bevittnar är något patologiskt. Många av dem som sitter och skriver skit här är inte ens avlönade. Många är helt enkelt uppslukade av ett destruktivt och kollektivt tankesätt. Säkert ett arv från kommunismen. De är en diktators våta dröm…ett gäng robotar som accepterat att inte tänka själva och som gladeligen offrar sin frihet och mänskliga värde för att hålla den gamla maskinen igång. Tragiskt
Citera
2023-02-02, 09:09
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Tror ni att rysska offensiven kommer på ettårsdagen?
Vet inte vad jag tror längre? Men en ryss på Youtube (Inside Russia) påstod igår att Putain har annonserat ut att han ska göra ett stort uttalande i februari nån gång. Så det kan vara nåt på gång helt klart. Lite oklart vad dock??
Citera
2023-02-02, 09:14
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vet inte vad jag tror längre? Men en ryss på Youtube (Inside Russia) påstod igår att Putain har annonserat ut att han ska göra ett stort uttalande i februari nån gång. Så det kan vara nåt på gång helt klart. Lite oklart vad dock??

Ah ok, läste på nyheterna att man samlat ca 500k man utanför gränsen enligt Ukraina. Kommer antagligen blir större offensiv än förra årets.
Citera
2023-02-02, 09:18
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
För att det är så Ryssland funkar. Det finns helt enkelt ingen listig plan eller egentligen något långsiktigt mål med att hålla på så här. Lögnen är så integrerad i det ryska psyket att den blivit en förutsättning för att överleva. Den dagen de slutar ljuga, hota, bråka, mörda, blåsa andra osv så upphör Ryssland existera i sin nuvarande form. Det du bevittnar är något patologiskt. Många av dem som sitter och skriver skit här är inte ens avlönade. Många är helt enkelt uppslukade av ett destruktivt och kollektivt tankesätt. Säkert ett arv från kommunismen. De är en diktators våta dröm…ett gäng robotar som accepterat att inte tänka själva och som gladeligen offrar sin frihet och mänskliga värde för att hålla den gamla maskinen igång. Tragiskt

Tack för bra svar. Stämmer nog i stort sett. Så vad är lösningen? Rysslands totala förlust och en total omstart av samhället? Kommer som efter Nazityskland bli tufft några år men sen kanske även ryssen kan bli civiliserad? Eller vad tror vi? Felet efter Sovjets fall var väl att demokratin inte hann få fullt fäste innan Putin och hans lakejer tog makten och i steg införde sin fascistiska diktatur. Hade Jeltsin varit lite yngre och haft längre till flaskan kunde det nog ha gått.
Citera
2023-02-02, 09:20
Avslutad
Citat:
Ah ok, läste på nyheterna att man samlat ca 500k man utanför gränsen enligt Ukraina. Kommer antagligen blir större offensiv än förra årets.

Det kommer att bli en massaker på homofederationens illa rustade tvångsmobiliserade vatniks. Tragiskt sett ur ett medmänskligt perspektiv men Ukraina har inget annat val än att nedkämpa allt som kreml skickar fram. Ryska bögsoldater är dödens döda redan innan de fattar vad som hänt.
Citera
2023-02-02, 09:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Det lät mycket, men du har rätt i att Ukraina har sagt det:

Citat:
Russia Plans Late February Offensive with 500,000 Troops, Ukraine Says

"Officially, Russia announced 300,000 mobilized, but when we see the troops on the borders, according to our estimates, it is much more," the minister emphasized.
Citat:
https://censor.net/en/news/3397203/russia_has_mobilized_about_500000_people_and_can_t ry_to_advance_in_two_directions_reznikov
https://greekreporter.com/2023/02/02/russia-plans-offensive-500000-troops-ukraine/
Citera
2023-02-02, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det kommer att bli en massaker på homofederationens illa rustade tvångsmobiliserade vatniks. Tragiskt sett ur ett medmänskligt perspektiv men Ukraina har inget annat val än att nedkämpa allt som kreml skickar fram. Ryska bögsoldater är dödens döda redan innan de fattar vad som hänt.
En död ryss är en bra ryss
De har alternativ
Vägra å säkert få fängelse
Vifta med vita flaggan å ge upp

Men de gör de inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in