2023-02-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Kanske ingenting men det är väldigt skämmigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Vad skulle hända då menar du?
Kan det vara så att de som har koll på Dumpen känner redan till det och övriga förstår inte innebörden av skylten?
Citera
2023-02-01, 22:21
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skapatcho
Kan det vara så att de som har koll på Dumpen känner redan till det och övriga förstår inte innebörden av skylten?

Det verkar ju trots allt så att många inte känner till Dumpen.
Citera
2023-02-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Skulle nog säga att det finns ungefär lika mycket utländska personer som svenska. Bara det att svenska medelålders män tar kontakten online. Utländska män träffar tjejerna säkert på plats. I USA så griper de ju även 18 åringar och 19 åringar frågan är varför dumpen inte bry sig om att sätta dit 18-19 årigar? Jag skulle tippa på att Sara och Patrik ge dom ett ”pass”

Kan tänka mig att det inte är samma nyhetsvärde i att sätta dit 18-19åringar. Är ju helt klart fel men ännu mer fel ju äldre dom är tycker jag. Speciellt när det är folk som har egna barn
Citera
2023-02-01, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Kan tänka mig att det inte är samma nyhetsvärde i att sätta dit 18-19åringar. Är ju helt klart fel men ännu mer fel ju äldre dom är tycker jag. Speciellt när det är folk som har egna barn

Det är precis det som det handlar om. Inte lika mycket av nyhetsvärde. Varför skulle det vara mer fel desto äldre någon är?

Knappast så att det är mer rätt om en 19 åring begår mord eller om en 45 åring gör det. Varför ska den yngre särbehandlas för att det inte skiljer lika mycket i ålder?
Citera
2023-02-01, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ja det är sant.
Yngsta jag sett på dumpen har varit ca 30 år.

Det är för att Sara och Patrik bryr sig inte om en 19 åring kontaktar en 13 åring eller 14 åring. Dom har bara hat emot äldre män,och moraliserar lite som de vill

Det är fortfarande lika olagligt för den yngre som det hade varit för en äldre. Det finns många killar i den åldern som kontaktar så unga tjejer fast Patrik och Sara verkar titta åt annat håll när det händer. Då det är mycket roligare att hänga ut äldre män. Med tanke på att det är emot den målgruppen Sara har riktat sitt manshat.
Senast redigerad av 60minuter 2023-02-01 kl. 22:57.
Citera
2023-02-01, 23:47
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Det är för att Sara och Patrik bryr sig inte om en 19 åring kontaktar en 13 åring eller 14 åring. Dom har bara hat emot äldre män,och moraliserar lite som de vill

Det är fortfarande lika olagligt för den yngre som det hade varit för en äldre. Det finns många killar i den åldern som kontaktar så unga tjejer fast Patrik och Sara verkar titta åt annat håll när det händer. Då det är mycket roligare att hänga ut äldre män. Med tanke på att det är emot den målgruppen Sara har riktat sitt manshat.

Har du några bevis på att Sara och Patrik undanlåter att publicera en 19-årig gädda eller gissar du bara utefter din känslostorm?
Citera
2023-02-02, 08:13
Medlem
Citat:
Har du några bevis på att Sara och Patrik undanlåter att publicera en 19-årig gädda eller gissar du bara utefter din känslostorm?
Det är samma känslostorm med regelbundna intervaller, respons och argument ignoreras. 60minutaren har fått mängder at tydliga och relevanta svar på sina favoritfrågor, vilka inte bemöts eller kommenteras. Gäddlingen är en kverulant, ointresserad av fakta som inte bekräftar egen käpphäst.
Citera
2023-02-02, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Tror faktiskt inte nyhetsvärdet är prio ett. Många av deras napp går inte ens ut på Dumpen utan till polisen direkt, eftersom publicering skulle kunna äventyra bevis.
Citera
2023-02-02, 08:18
Medlem
Citat:
Jo men trodde det fanns fler utlänningar som var pedofiler.
Dumpens fiskare får upp förövare som simmar där de fiskar, andra vattendrag huserar kanske mer exotiska fiskar, men deras personal och tid räcker väl inte till att leta, hitta och utöka i nuläget. Är ganska säker på att det inte rör sig om någon avsiktlig urskiljning av svenska män utan tillgången helt enkelt.
Citera
2023-02-02, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Har inte tid att titta på några långfilmer. Siffror på dömda/uthängda räcker. Har länge efterfrågat sådana.
Jobbigt att behöva konfronteras med att inte ha rätt...buhu.. siffran är 24 (26?) på vad får du ta reda på själv.
Citera
2023-02-02, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jobbigt att behöva konfronteras med att inte ha rätt...buhu.. siffran är 24 (26?) på vad får du ta reda på själv.

Seså, du behöver inte böla för min skull, jag har ju inget att förlora...

Den senaste siffran som har nämnts i tråden är dock en (1) dömd – "och ett antal under utredning" lade någon till i hastigt mod. Fortfarande inte någon imponerande kvot dömda/uthängda, så jag kan ju förstå tvekan att hänga ut siffrorna.
Senast redigerad av Brooz 2023-02-02 kl. 08:42.
Citera
2023-02-02, 08:45
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Det verkar ju trots allt så att många inte känner till Dumpen.
Det får man nog förutsätta även om de varit omtalade här och där och i media.
Hade jag inte läst i den här tråden hade jag nog inte fattat vad skylten stod för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in