Citat:
Verkligheten förändras inte av dina tårar. eller för att jag påminner dig om att den finns där när du grinat klart.
Citat:
Jag kan ju svara på en av raderna bara för att du följer mig så troget. Se länken, prognosen från IMF är en tillväxt på +0,3% för 2023 och +2,1 2024. Det var en negativ tillväxt 2022 på -2,2 och det är ju självklart då man krigar under extrema sanktioner från väst. Var du får dina siffror ifrån vet jag inte men väst hade ju skadeglatt räknat på -30% iom. sanktionerna men blev djupt besvikna.
prognosen för 2022 i ryssland var +4%, så då landar de på ca minus -8% nästa år enligt dig?
Och det kan givetvis bli långt värre, "sanktionerna" mot ryssland var militärindustrin och från den 5 dec 2022, crude shipped oil. att ett par 1000 ryssar fick sina stulna pengar frysta är inte "extrema sanktioner", extrema sanktioner är det när livsmedelsindustri och medecin är sanktionerat och 3dparts sanktioner läggs på de som kringår/försöker kringå det. så för ryssarnas framtid och barn så hoppas jag att ryssen lämnar ukraina snarast.
Citat:
Vet du hur Ukrainas tillväxt ser ut? Det var mycket dumt att gå i en onödig konflikt med Ryssland istället för att förhandla men så går det då råskinn med storhetsvansinne styr i Kiev (det var samma sak i nazityskland).
Ukraina blev invarerat. med objektiv utgångspunkt i att ryssland/putin ljög i alla avseenden så fanns där ingen bra lösning och inga förhandlingar som kunnat lösa situationen, jag tror inte heller att utrusta ukraina med kärnvapen hade varit ett bättre alternativ än rysslakten som pågor i ukraina just nu, men det alternativet finns givetvis.