2023-01-31, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Fast jag har ju rätt.
Undvik att svara så mycket du vill.

Du ställer upp falska motsättningar och låtsas vara logisk och förnuftig. Vem försöker du lura??

Jag kan också spela ditt spel. Antingen är du dum i huvudet eller så är du psykiskt sjuk. Nå, vilket är det?? Svara!
Citera
2023-01-31, 22:10
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Det gör du. Men det finns gott och ont. Vill du vara god? Se till att ha gemenskap med Gud.
Varför går det inte att göra något annorlunda?
Citera
2023-01-31, 22:11
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Gud låter oss välja själva. Annars hade gemenskapen med honom varit mer av våldtäktskaraktär. Vad balloonie nog menar är att vi alla har en längtan till Gudsgemenskap inom oss, men att vi kan förtränga den p.g.a. psykologiska skador.
Varför måste man ha en längtan efter gemenskap med Gud?
Citera
2023-01-31, 23:53
Medlem
Adelaides avatar
Jag tror på någon slags högre makt, men däremot tror jag att allt som står i bibeln bara är skitsnack. Antar att jag är agnostiker. Räknas det?
Citera
2023-02-01, 00:19
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Varför går det inte att göra något annorlunda?
Du får göra vad du vill.
Kanske kan du se vem du är och vad du vill göra.

Och vilka sakernas tillstånd är.
Så du har vad du behöver för att gå vidare.

Vi försöker diskutera vår himmelska faders vilja och kärlek.

Det är härligt att leva och lära. Växa. Märk väl att det finns hjälp till hands när det inte är så härligt. Den hjälpen stavas för mig Jesus. Han vill ditt bästa.
Han finns där för oss..
Citera
2023-02-01, 06:20
Medlem
Citat:
Jag är övertygad om att alla människor har det om vi tillåter oss att känna efter. Att vi har ett Gudformat hål i oss. Och om vi inte släpper in Gud i det, kommer vi att ta till annat för att fylla det.
Citera
2023-02-01, 07:18
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Djävulens barn längtar inte efter fullkomlig godhet utan efter hat, hämnd och triumf.
Citera
2023-02-01, 09:39
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Du får göra vad du vill.
Kanske kan du se vem du är och vad du vill göra.

Och vilka sakernas tillstånd är.
Så du har vad du behöver för att gå vidare.

Vi försöker diskutera vår himmelska faders vilja och kärlek.

Det är härligt att leva och lära. Växa. Märk väl att det finns hjälp till hands när det inte är så härligt. Den hjälpen stavas för mig Jesus. Han vill ditt bästa.
Han finns där för oss..

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag är övertygad om att alla människor har det om vi tillåter oss att känna efter. Att vi har ett Gudformat hål i oss. Och om vi inte släpper in Gud i det, kommer vi att ta till annat för att fylla det.

Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Djävulens barn längtar inte efter fullkomlig godhet utan efter hat, hämnd och triumf.
Det låter en aning trångsynt att alla som inte tycker som er är det något fel på.
Citera
2023-02-01, 09:51
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Det låter en aning trångsynt att alla som inte tycker som er är det något fel på.
Det är en (trång)smal väg. Få som finner den. Så, ja.

Just när det gäller Jesus finns det ju bara en. Sen ska vi lära av han ffa.
Lära ikring Honom. I den saliga visshet som uppstår.

Vi gör vad vi kan
Citera
2023-02-01, 09:52
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Om Gud finns är det ju av uppenbara skäl fördelaktigt att man har trott på Gud under ens livstid så varför riskera följderna genom att inte tro på Gud överhuvudtaget? Går det att motivera sin avsaknad av tro på ett eftersträvansvärt sätt i så fall?

Om gud finns och man har belägg för detta så är det inte längre en fråga om tro, då vet man.

Vilka risker? Vem är du att diktera vad denna gud har för kriterier för ett gott liv och uppförande? Finns det en gud så är jag säker att han håller en skeptiker som mig högre än nån undergiven sak som rabblar mantran dagarna i ända.

Jag tror bara inte på den hypotesen, det låter långsökt och som ett hopkok av idéer av folk med kontrollbehov.
Citera
2023-02-01, 10:13
Medlem
Citat:
Jag menar inte att det ÄR något fel på dem, utan att de GÖR något fel. Du får tycka att det är trångsynt, men jag antar att du inte skulle sagt det om någon hävdar att man behöver mat. Jag säger att människan lever inte av bröd allena.
Citera
2023-02-01, 10:14
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Så du hade alltså inte hanterat det bättre än Gud, bra att vi fick det klargjort.
Så det var bättre av Gud att döda alla? Kul att se religiös moral på riktigt.
Hur är det inte att gå emot fri vilja att döda dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in