2023-01-31, 19:44
Medlem
löls avatar
Idag gick IMF ut med siffror som säger att Rysslands ekonomi kommer att växa med 0.3% 2023.
Samt att den Ryska ekonomin är stark.

Ryssland blöder inte som många vill oss att tro 😂

Svar på frågan måste då bli att det inte går dåligt för Ryssland.
Citera
2023-01-31, 19:53
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Idag gick IMF ut med siffror som säger att Rysslands ekonomi kommer att växa med 0.3% 2023.
Samt att den Ryska ekonomin är stark.

Ryssland blöder inte som många vill oss att tro 😂

Svar på frågan måste då bli att det inte går dåligt för Ryssland.

Det är ju dock sämre än man trodde från IMF i oktober, man trodde på 2.2% men det var endast 0.3%. Sen lär ju det generella ekonomiska läget göra sitt. Det är inte många länder som kommer undan en global ekonomisk kräftgång. Detta är ju endast ekonomiskt ska påpekas, hur det går på slagfältet är ju något annat och behöver inte har ett direkt samband till den ekonomiska delen (även fast det förstås har en samverkan).
Citera
2023-01-31, 20:00
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är ju dock sämre än man trodde från IMF i oktober, man trodde på 2.2% men det var endast 0.3%. Sen lär ju det generella ekonomiska läget göra sitt. Det är inte många länder som kommer undan en global ekonomisk kräftgång. Detta är ju endast ekonomiskt ska påpekas, hur det går på slagfältet är ju något annat och behöver inte har ett direkt samband till den ekonomiska delen (även fast det förstås har en samverkan).

Boom fel!!!
Hur går det med läsförmågan 😂
Dom trodde ekonomin skulle backa med 2.3%.

Och ekonomin visar styrkan bakom en armé.
Samt uthållighet.

Pinsamt 😳
Citera
2023-01-31, 20:05
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Boom fel!!!
Hur går det med läsförmågan 😂
Dom trodde ekonomin skulle backa med 2.3%.

Och ekonomin visar styrkan bakom en armé.
Samt uthållighet.

Pinsamt 😳

Korrekt, jag skumläste det hela missade den delen (väldigt viktig del ). Personligen tror kag visseligen inte det är bra att ett land som Ryssland går uselt. Det är inte direkt ledarna som drabbas i en usel situation.
Citera
2023-01-31, 20:11
Medlem
löls avatar
Citat:
Korrekt, jag skumläste det hela missade den delen (väldigt viktig del ). Personligen tror kag visseligen inte det är bra att ett land som Ryssland går uselt. Det är inte direkt ledarna som drabbas i en usel situation.

Ja, tyvärr är det så 😕

Så varför inför man verkningslösa sanktioner som drabbar folket?
Citera
2023-01-31, 20:15
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ja, tyvärr är det så 😕

Så varför inför man verkningslösa sanktioner som drabbar folket?

Det drabbar ju tydligen inte folket nu då ekonomin går bättre än man trott. Annars är sanktioner ett sätt att sätta press på ledarna genom ekonomisk press. Folket blir då använda som brickor i detta spel, och ett extra inhemskt tryck mot ledarna. Sen är det även ett sätt för nationer att säga "Vi vill inte ha ett samröre med en ledare likt X".
Citera
2023-01-31, 20:28
Medlem
Citat:

Det är kanonbra om det går uselt för Ryssland.
Om folket till slut får nog så välter man stordasset i öst inifrån...
Citera
2023-01-31, 20:32
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det är kanonbra om det går uselt för Ryssland.
Om folket till slut får nog så välter man stordasset i öst inifrån...

Jag förstås tanken med det hela, men jag är som sagt lite tveksam till att man låter folket ta smällen istället för ledarna. Men visst, det är väl nästan oundvikligt så jag är inte helt emot det.
Citera
2023-01-31, 20:46
Medlem
Citat:
Jag förstås tanken med det hela, men jag är som sagt lite tveksam till att man låter folket ta smällen istället för ledarna. Men visst, det är väl nästan oundvikligt så jag är inte helt emot det.

Nån bra idé om hur man låter ledarna ta smällen och folket skonas?
Citera
2023-01-31, 20:48
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Nån bra idé om hur man låter ledarna ta smällen och folket skonas?

Nä, det är väl just det som är problemet att det inte finns någon annan väg här.
Citera
2023-02-01, 13:13
Medlem
Ingen större skillnad i Ryssland efter alla sanktionspake, ryssland verkar klara sig rätt så bra ändå.

vilka sanktioner skulle faktiskt bita istället för dom olika sanktioner man genomfört?
Citera
2023-02-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
Ingen större skillnad i Ryssland efter alla sanktionspake, ryssland verkar klara sig rätt så bra ändå.

vilka sanktioner skulle faktiskt bita istället för dom olika sanktioner man genomfört?

Dels tar sanktioner tid för att verka.

Dels träder sanktionerna för tex gas i kraft först nu på måndag. Låt oss se om ett år vilka effekterna har blivit då. Om tre år kan vi göra avstämning igen. Om tio år lär vi se stora skillnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in