2023-01-31, 08:23
Medlem
Online spel är designade för att stimulera hjärnan så man spelar mer och designade för att man ska förlora
Citera
2023-01-31, 10:54
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matri-Arken
nån fjant på youtube köpte triss för 100.000:- och ”vann” tillbaka 30.000-nånting.
Då förstår man vilken pissig utdelning det är.

Straffskatt alltså. Finns det nåt lotteri i Sverige där 1 % går till staten och 1% går till arrangören och 98% går tillbaka till folket för varje serie eller månad. Om inte, varför inte ?
Citera
2023-01-31, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Straffskatt alltså. Finns det nåt lotteri i Sverige där 1 % går till staten och 1% går till arrangören och 98% går tillbaka till folket för varje serie eller månad. Om inte, varför inte ?

I den gamla lotterilagen fick vinsternas värde vara max 50% av instatsernas värde. Jag hittar inte motsvarande paragraf i nuvarande lagen, men jag förutsätter att det är reglerat.
Citera
2023-01-31, 11:08
Medlem
Alla digitala speltjänster jobbar inte med sannolikhet. Släpps det 10.000 digitala trisslotter och en tredjedel ska ge vinst så betyder inte det inte att exakt var tredje lott ger vinst.

Det kan lika gärna komma 7000 nitlotter i rad och 3000 vinster i rad.

Även din personliga info spelar roll men det är en annan historia.
Citera
2023-01-31, 13:01
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Har skrapat 22 trisslotter irad under ett halvårs tid och alla varit nitlotter. Jag har räknat ut att oddsen för detta är mellan
0.007-0.005% chans att det inträffar
[...]
Tror ni jag har hamnar i en glitch?
Större chans än att dra in storvinsten med andra ord.

Gambling is a tax on stupidity.
Citera
2023-01-31, 13:57
Medlem
tack för så många skratt som det bjudits på i tråden! en favorit var att flera tror att 20% utdelning betyder att det är 100% chans på vinst om man köper 5 lotter. en annan favorit var snubben som stolt avfärdade statistik 101 genom att konstatera att "bland lotter så måste en viss procent vara vinstlotter, så är det inte med roulette." alltid kul när folk är confidently incorrect.

Citat:
Ursprungligen postat av Hemlizar
Såklart är den totala sannolikheten för att du ska slå en sexa större om du får tio kast än ett kast. Likväl som att sannolikheten att du har en vinstlott är större med tio lotter än en lott.
detta var ju också en favorit, helt klart! första meningen skulle aldrig någon som har lärt sig dom mest grundläggande principerna i statistik yttra. andra meningen har ingenting med den första att göra och exemplen är inte jämförbara.

av alla som skrivit i tråden är det endast EN person som förstår sig på statistik -- geebird1. ni andra är speltorskar som tror ni förstår er på statistik, men ni förstår inte ens hur procentsatser fungerar! riktigt oroväckande, men samtidigt uppmuntrande då jag är pokerproffs.

alla i tråden förutom geebird1 är denna korkade bruden.
Senast redigerad av TjackRaise 2023-01-31 kl. 14:28.
Citera
2023-01-31, 13:58
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
I den gamla lotterilagen fick vinsternas värde vara max 50% av instatsernas värde. Jag hittar inte motsvarande paragraf i nuvarande lagen, men jag förutsätter att det är reglerat.

Okej, tack, nåt att direkt fundera över om man ska skrapa en lott någonsin igen i framtiden är ju naturligtvis återbäringen. Tror det mesta sitter nog i vad folket själv (folklotteri) vill så blire så men frågan är om folket sagt nåt ?

Citat:
Hur stor chans är det att vinna 10000 på Triss?
Vinstplanen för Triss säger att på 4 miljoner sålda lotter är det bara 122 st som har vinstbelopp på 10 000 kr eller mer. Omräknat betyder det att sannolikheten (odds) är 1:32 876.
Citat:
Måste man skatta om man vinner på Triss?
1 § Skatt betalas enligt denna lag till staten för vinst i svenskt lotteri. Skatten utgör trettio procent av vinstens värde. För andra vinster än vinst vid vinstdragning i vinstsparande anordnat av bank eller sparkassa skall skatt dock inte betalas med högre belopp än att av vinsten återstår etthundra kronor.
Citera
2023-01-31, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
*klipp*

detta var ju också en favorit, helt klart! första meningen skulle aldrig någon som har lärt sig dom mest grundläggande principerna i statistik yttra. andra meningen har ingenting med den första att göra och exemplen är inte jämförbara.

*klipp*
jag läste fel och trodde du menade att man har större chans att slå allt annat än en sexa, om man redan slått tio sådana i rad, så ignorera den ovanstående delen av mitt förra inlägg ber om ursäkt... jag blev förvirrad av all idioti här inne!
Citera
2023-01-31, 20:26
Medlem
Citat:
tack för så många skratt som det bjudits på i tråden! en favorit var att flera tror att 20% utdelning betyder att det är 100% chans på vinst om man köper 5 lotter. en annan favorit var snubben som stolt avfärdade statistik 101 genom att konstatera att "bland lotter så måste en viss procent vara vinstlotter, så är det inte med roulette." alltid kul när folk är confidently incorrect.

av alla som skrivit i tråden är det endast EN person som förstår sig på statistik -- geebird1. ni andra är speltorskar som tror ni förstår er på statistik, men ni förstår inte ens hur procentsatser fungerar! riktigt oroväckande, men samtidigt uppmuntrande då jag är pokerproffs.

Om du köper alla trisslotter som finns, då har du garanterat vinst. Därmed är vinstchansen större om du köper 10 lotter. Hur kan du förneka det?
Citera
2023-02-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Att TS har otur och att jag hade extrem otur är mest sannolikt. Folk, har hur mycket data som helst på pokerhänder därför att alla spelar med hjälpmedel som sparar och analyserar alla händer. Om pokermjukvaran hade haft systematiska fel som gör att spelet inte är ett slumpspel hade det kommit ut och det hade funnits konkreta bevis. Vad gäller Triss så tror jag inte heller det är riggat. Det är en guldgruva även om spelet är utformat precis som de säger.

Fast det har ju kommit ut vid flertalet tillfällen att pokersiter varit både riggat och super-konton som haft tillgång till spelares hålkort, att vissa siter är mer försiktiga gällande det visar ju bara att dom inte är dumma i huvudet, vi pratar om giriga människor som tar så mycket dom bara kan för att sen försvinna, jag har spelat poker i 15 år och det är så märkligt hur jag vinner 9/10 gånger i livegames men förlorar 9/10 gånger online, jag är inte sämre bara för att jag sitter vid en dator.

Skulle gissa att dom flesta pokersiterna är riggade på ett eller annat sätt.
Citera
2023-02-03, 05:37
Medlem
Citat:

Svara då din jävla tomte
Citera
2023-02-03, 13:54
Medlem
Citat:
Om du köper alla trisslotter som finns, då har du garanterat vinst. Därmed är vinstchansen större om du köper 10 lotter. Hur kan du förneka det?
ja, 1/5 av 10 är mindre än 1/5 av 1000000000000000000. jag ifrågasätter dess relevans i sammanhanget. har du lust att ge mig en förklaring? citera gärna där jag förnekar det också.

Citat:
Svara då din jävla tomte
det är svårt för mig att besvara utan att jag sett ditt inlägg. vad förvånad jag blir att en speltorsk har noll tålamod och dåligt temperament!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in