2023-01-31, 11:17
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Wiig är väl första reserv till sprinten, men om någon försvinner från 15 skejt så är Tönseth en bättre reserv än Andersen.

Vad har Wiig för resultat denna säsong? Andersen har ändå vunnit i världscupen denna säsong.
Citera
2023-01-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vad har Wiig för resultat denna säsong? Andersen har ändå vunnit i världscupen denna säsong.
Wiig var i final i Les Rousses. Han är Norges sjätte bäste sprinter. Andersen är inte topp 6 på 15 skejt även om han vann i Lillehammer. Är som att Kalla togs ut istället för Hagström till OS.
Citera
2023-01-31, 11:24
Medlem
patrik-wids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiijjjjj
Att Norge tar ut maxad trupp är det enda som förklarar varför Fossesholm är med enligt mig.
Det vore ju en sak om hon var bra på all möjligt, och kunde köra vilket lopp som helst. Nu är hon ju bara aktuell för 10km fritt individuellt, och där är hon väl sådär 8e bästa norska. Jag skulle säga att 3xWeng, Kalvå, Östberg, Theodorsen och Haga alla går före i nuläget. Det är en helt meningslös uttagning i mina ögon.
Citera
2023-01-31, 11:45
Medlem
Thiijjjjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-wid
Det vore ju en sak om hon var bra på all möjligt, och kunde köra vilket lopp som helst. Nu är hon ju bara aktuell för 10km fritt individuellt, och där är hon väl sådär 8e bästa norska. Jag skulle säga att 3xWeng, Kalvå, Östberg, Theodorsen och Haga alla går före i nuläget. Det är en helt meningslös uttagning i mina ögon.

Nej det är verkligen jättemärkligt. Dessutom har hon haft problem med överträning och är fortfarande rätt ung. Fattar inte varför hon måste dit just det här VM:et
Citera
2023-01-31, 12:27
Medlem
Norge använder nog Toblach för att spika laget på damsidan, eller så spikar dom det inte alls och tar in skiathlonen på VM först också. Dagsform avgör ju i princip vilka som är bäst på 10 skejt i dagsläget.
Citera
2023-01-31, 13:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Norge använder nog Toblach för att spika laget på damsidan, eller så spikar dom det inte alls och tar in skiathlonen på VM först också. Dagsform avgör ju i princip vilka som är bäst på 10 skejt i dagsläget.

Fossesholm är ju inte uttagen till Toblach så jag vet inte riktigt hur dom tänker kring henne. Enbart reserv medan Theodersen och Haga har möjligt att köra om en plats på 10 km fristil i Toblach.
Citera
2023-01-31, 13:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Svenska VM-truppen släpps kl 15.50.
Citera
2023-01-31, 13:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Finska laget till Toblach:

Jasmi Joensuu
Anne Kyllönen
Emmi Lämsä
Johanna Matintalo (endast stafetten?)
Kerttu Niskanen
Tiia Olkkonen
Maaret Pajunoja
Eveliina Piippo
Krista Pärmäkoski

Juuso Haarala
Ristomatti Hakola (endast stafetten?)
Perttu Hyvärinen
Lauri Lepistö
Remi Lindholm
Niilo Moilanen
Joni Mäki,
Iivo Niskanen
Verneri Poikonen
Arsi Ruuskanen
Verneri Suhonen
Markus Vuorella
Lauri Vuorinen

När släpps finska VM-laget?
Citera
2023-01-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fossesholm är ju inte uttagen till Toblach så jag vet inte riktigt hur dom tänker kring henne. Enbart reserv medan Theodersen och Haga har möjligt att köra om en plats på 10 km fristil i Toblach.

Upplägget är varken hackat eller malet för Fossesholm just nu. En märklig matchning överlag av henne i år.
Citera
2023-01-31, 16:05
Medlem
Alkibiadess avatar
Reserver på hemmaplan var möjligtvis en nyhet.

Bara sju herrar, ingen Oskar Svensson.
Citera
2023-01-31, 16:08
Medlem
Det enda jag känner med VM-truppen är väl att jag inte saknar någon. Snarare så hade jag klarat mig utan ett par ifall man ser till topp-4 i varje enskild distans.
Citera
2023-01-31, 16:11
Moderator
Hjv9s avatar
Svenska VM-truppen

Damer:

Ebba Andersson
Frida Karlsson
Jonna Sundling
Maja Dahlqvist
Linn Svahn
Emma Ribom
Moa Ilar
Johanna Hagström

Herrar:

Calle Halfvarsson
William Poromaa
Edvin Anger
Jens Burman
Eric Rosjö
Johan Häggström
Marcus Grate

Inga större överraskningar. Men fler damer än herrar är noterbart, brukar vara tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in