2023-01-31, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
I takt med att grova brott ökar i vårt land så har det samtidigt blivit väldigt modernt att i första hand skylla på våra politiker och övriga samhällsorgan. Givet har föräldrar,skola,sociala,psykiatrin också ett ansvar i det hela. När jag ser det här frågorna framför mig så tonar det hela upp sig likt ett oöverstigligt berg som förmodligen inte kommer att besegras inom de närmaste 20-30 åren. Sen kom jag att tänka på en samhällsväg som är betydligt lättare att genomföra och jag är övertygad om att den får större effekt kortsiktigt än vad man kan tro. Använd det gamla temat från 70-80 talet som handlade om håll Sverige Rent kampanjen. På den tiden användes alla möjliga kanaler för budskapet. Skola,fritidsgårdar,media etc etc. Temat var ju enkelt: du var liksom en nolla om Du skräpade ner i naturen. Än idag klarar jag inte och slänga ett kola papper i naturen även om de yngre förmågorna klarar det utan problem främst eftersom kampanjen är nerlagd eller i vart fall på sparlåga sedan 20 år. Blås liv i det här och och gör en nationell superkampanj i hela samhället där det går ut på att det är bara losers och nötter som ägnar sig åt droger och övrig kriminell verksamhet. Det löser inte dagens kriminella som ändå är mördade eller fängslade inom några år men vi kan attacker ungdomarna i 10-15 års åldern redan imorgon…. Jag är övertygad om att vi ser betydande resultat redan om fem år förutsatt att alla står upp för budskapet. Satsa en miljard på kampanjen, det är ändå småpotatis på sikt….
SJÄLVKLART ÄR det politikernas fel. Gör dom USA, mogen nog för att hålla vapen och mörda som 14 15-åring ska du få livstid. När det gäller mord ska man ge avskräckande exempel och inte kaffe och bulle fasoner. Mord ska inte ge förmildrande omständigheter. Vad kostar ett liv i sverige ?
Citera
2023-01-31, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
SJÄLVKLART ÄR det politikernas fel. Gör dom USA, mogen nog för att hålla vapen och mörda som 14 15-åring ska du få livstid. När det gäller mord ska man ge avskräckande exempel och inte kaffe och bulle fasoner. Mord ska inte ge förmildrande omständigheter. Vad kostar ett liv i sverige ?

Förebyggande!! Bättre dom avrättas innan dom hamnar i fängelse och det är då det blir dyrt för oss skattebetalare. Låt självsaneringen fortgå
Citera
2023-01-31, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googlad1234
Förmodligen inte så oskyldig. Men en afgan mindre är en bättre värld

Även om han nu skulle vara oskyldig?
Citera
2023-01-31, 08:22
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Japp
Citera
2023-01-31, 08:22
Medlem
Citat:

Vilket skulle vara minimal chans. Nu eller i framtiden.
Citera
2023-01-31, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Japp

Det förklarar saken då
Citera
2023-01-31, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googlad1234
Vilket skulle vara minimal chans. Nu eller i framtiden.

Chansen är mindre än så.
De som man skrivit innan. Folk här spyr galla på invandrare än på själva mordet.
Ingen här som gnäller på GM
Citera
2023-01-31, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bollapinsvin
Jag bryr mig och det tror jag att många andra också gör.

Varför bryr du dig om någon du aldrig träffat ?
Citera
2023-01-31, 10:43
Avslutad
Citat:
Chansen är mindre än så.
De som man skrivit innan. Folk här spyr galla på invandrare än på själva mordet.
Ingen här som gnäller på GM

Det är ju svårt att gnälla på några andra än invandrare när de bara är dessa inblandade?

Ta ut huvudet nu. Efter så många år bör man ju se ett litet samband iallafall. Hur indoktrinerad man än är
Citera
2023-01-31, 10:52
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
I takt med att grova brott ökar i vårt land så har det samtidigt blivit väldigt modernt att i första hand skylla på våra politiker och övriga samhällsorgan.
Givet har föräldrar,skola,sociala,psykiatrin också ett ansvar i det hela.
När jag ser det här frågorna framför mig så tonar det hela upp sig likt ett oöverstigligt berg som förmodligen inte kommer att besegras inom de närmaste 20-30 åren.
Sen kom jag att tänka på en samhällsväg som är betydligt lättare att genomföra och jag är övertygad om att den får större effekt kortsiktigt än vad man kan tro.
Använd det gamla temat från 70-80 talet som handlade om håll Sverige Rent kampanjen.
På den tiden användes alla möjliga kanaler för budskapet. Skola,fritidsgårdar,media etc etc.
Temat var ju enkelt: du var liksom en nolla om Du skräpade ner i naturen.
Än idag klarar jag inte och slänga ett kola papper i naturen även om de yngre förmågorna klarar det utan problem främst eftersom kampanjen är nerlagd eller i vart fall på sparlåga sedan 20 år.
Blås liv i det här och och gör en nationell superkampanj i hela samhället där det går ut på att det är bara losers och nötter som ägnar sig åt droger och övrig kriminell verksamhet.
Det löser inte dagens kriminella som ändå är mördade eller fängslade inom några år men vi kan attacker ungdomarna i 10-15 års åldern redan imorgon….
Jag är övertygad om att vi ser betydande resultat redan om fem år förutsatt att alla står upp för budskapet.
Satsa en miljard på kampanjen, det är ändå småpotatis på sikt….
Fast Sverige är inte samma nu som på 70-80-talet. Förutom en allmän trend mot mer av individualism än kollektiva lösningar är själva befolkningen inte samma som då. Särskilt inte den brottsaktiva delen av befolkningen.

Du får utveckla idén om hur "Håll sverige rent" skulle kunna fungera när de som skräpar ner inte är svenskar. "Naturen" är inte deras och det är svenskarna som är "losers och nötter". Själva tjänar de grova stålar på att "skräpa ner".
Citera
2023-01-31, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NX7
https://imgur.com/a/FigRatU bilden på den avlidna

Hahaha den becknarväskan säger det mesta, alla fördomar var rätt även denna gång
Citera
2023-01-31, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rat1
Det är ju svårt att gnälla på några andra än invandrare när de bara är dessa inblandade?

Ta ut huvudet nu. Efter så många år bör man ju se ett litet samband iallafall. Hur indoktrinerad man än är

Lägg ner nu.
Så det är okej att gnälla på en död invandrare även om han/hon skulle visa sig vara oskyldig.
Stoppa tillbaka ditt huvud nu. Kom igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in