Citat:
Måste tjata samma visa igen: Jag tror att den TT letade efter var MH. När hon slutligen fann henne på Nöjet så följde TT med henne och JJ hem till JJ. Mycket troligt att TT trodde hon kunde lösa problemet, vad det nu var, om hon följde med hem till JJ.
Det har skrivits i tråden att JJ hade norpat TTs mobil och att TT följde med hem till JJ för att få tillbaks mobilen men hamnade i stället i en dödsfälla.
Om det var planerat att skada TT eller ej, det vet man inte ännu (tror jag). Men det skulle inte förvåna mig.
Som JJ har beskrivits som person av de som känner henne vittnar om att hon har en hatisk och långsint attityd till såna som inte gör som hon säger. Ett exempel, som iofs är obekräftat, är den brända dörren hos exet.
Ska bli intressant att se vart detta landar i.
Det har skrivits i tråden att JJ hade norpat TTs mobil och att TT följde med hem till JJ för att få tillbaks mobilen men hamnade i stället i en dödsfälla.
Om det var planerat att skada TT eller ej, det vet man inte ännu (tror jag). Men det skulle inte förvåna mig.
Som JJ har beskrivits som person av de som känner henne vittnar om att hon har en hatisk och långsint attityd till såna som inte gör som hon säger. Ett exempel, som iofs är obekräftat, är den brända dörren hos exet.
Ska bli intressant att se vart detta landar i.
Jag misstänker att det inte är MH.
Dels säger barchefen så här:
"– Vi satt vid ett bord i cirka 10 minuter. Hon letade efter en väninna. Hon frågade flera gånger om jag hade sett tjejen, säger Linus Svensson."
//
"Efter samtalet lämnade Linus Svensson bordet och gick tillbaka till baren.
– Hon satt kvar vid bordet när jag gick, säger han."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Knnego/traffade-tove-21-natten-da-hon-forsvann
Här låter det inte som att Tove träffat på tjejen under den tid som hon sanckar med honom i varje fall.
Det är flera som kan berätta att JJ och MH varit på Nöjet och barchefen bekräftar detta, enligt artikeln ovan. Det visar att han vet vilka de är.
Nu har barchefen kanske en anledning till att han inte vill berätta att Tove letade efter en av de misstänkta tjejerna. Men egentligen undrar jag om det förhåller sig så?
Från Grevens sammanfattning:
"- "Jag har hört att bartendern vet vilka MGM är samt vem tjejen Tove letar efter är men han vet inte vem Tove är. (Wattweke)"Och om man ska tolka artikeln och vad bartendern säger, uppfattar jag det som att han inte visste vem Tove var, men vilka JJ och MH var. Han uttrycker inget i den här artikeln om han ser den efterfrågade tjejen, eller om han ser att Tove hittar henne. Å andra sidan säger han att han inte heller ser om JJ och MH har kontakt med Tove.
Jag har också för mig att jag läst (om det var någon från tråden eller om det var en artikel är jag inte hundra på, men tror att det kan vara det sista) tror jag att den tjej som Tove sökte ska ha lämnat Nöjet när de andra gick hem till JJ.
Som du säge vi får se. Det är så mycket vi inte vet.
så jag kan litegrann verifiera att det fins unga tjejer som "lever på det sättet". Hon visste vad JJ går för. Hon har sett hur MH drogs in. Hon gav JJ en örfil, JJ fick inte gehör från vakter etc omkring detta. JJ är smart/manipulativ och vill få upprättelse/hämnas. På något sätt får hon TT att gå med på att följa med henne hem. Inte pga en kidnappad mobil, för då hade de inte lämnat Nöjet på ett lugnt sätt. Jag hade varit asförbannad om någon tagit min mobil och inte lugnt följt med för att förhandla om att få tillbaka den. Hon hängde på, troligen med övertygande utsagor om att nu fick det vara nog, nu måste de lösa konflikten och att JJ gav uttryck för en ärlig vilja att göra det. Väl i lgh pratar de i köket men det går åt hvte, TT tänker dra men i hallen, i anslutning till toaletten, kommer JJ efter och överfaller TT. Det låter. Grannen knackar på och som andra redan skrivit, JJ gör allt för att TT ska vara tyst/det inte ska låta, i panik, och hon dör.