US “Elite soldier” Michael Winters has been taken prisoner near Soledar. Winters has participated in the Syria, Yemen, Iraq, and Libya campaign’s on behalf of American Terror. When he came face to face with Wagners he shit his pants and surrendered. US soldiers are all tacticool when fighting Middle eastern farmers but when faced with a conventional military they have nothing to bring to the table.
A video from the body cameras of some eluminated members of Kraken unit, who intimidated their military personnel from the therodefense, is circulating on the network.
This video certainly confirms the fact that the Kraken fighters act as detachments that do not allow ordinary fighters to refuse to perform combat missions.
The nationalists tie the hands of the troshniks and cover their eyes with scotch tape. To intimidate the soldiers, they put them on their knees with the inscription "traitor" and open fire in their direction.
Det mest komiska klippet är nog ändå här om en hjärntvättad korkad amerikan som strider för ukraina som bokstavligen grinar om att de saknar allt, han saknar sina döda kompisar, och att de är outgunned av ryssen. (FB) Alternativa nyheter kring Ryssland-Ukraina kriget (samlingstråd)
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2023-01-30 kl. 22:10.
Ja alla Nato runkare har sagt ett halvår nu att Putin snart har slut på vapen.
Det är samma liknelse med att planeten snart gått under för klimatet. Bla bla.
Ryssland får slut på ammunition?
Nej nej, Bajs-Putin åker runt mellan sina kompisar i Nordkorea, Syrien, Vitryssland ….. i Nordkorea, Syrien och Vitryssland och tigger åt sig tonvis med ammunition.
Enbart Vitryssland har väl skänkt tjugotusen ton i år? Räcker säkert för att de värdelösa ryzka kackerlackorna ska träffa 5 fotbollsplaner.
Med samma logik kan jag säga att du är ett av clownen Zelenskys troll.
Och Putin kommer att vinna kriget för att han är tålmodig. Allt fler västerländska medier börjar skriva att tiden är på Rysslands sida.
Och jag tror att det står klart för alla att i det ögonblick som Nato stoppar biståndet till Ukraina, nästa dag kommer Ukraina att kapitulera eftersom det är helt beroende av västerländskt bistånd. När detta krig börjar ge mer negativa än positiva till USA, kommer vi att se Uncle Sam överge Ukraina, som hände med Afghanistan.
Önskedrömmar och hittepå trams.
Men om väst skulle stoppa vapenleveranser så är det ju bara för ukrainarna att anfalla ett par ryska posteringar. Det har man ju sett hur de pissryzka fegarslena springer, som nyskållade troll, kastar ifrån sig alla vapen, all ammunition och flyr för sina liv. Gärna i civila kläder på en cykel.
Nej nej, Bajs-Putin åker runt mellan sina kompisar i Nordkorea, Syrien, Vitryssland ….. i Nordkorea, Syrien och Vitryssland och tigger åt sig tonvis med ammunition.
Enbart Vitryssland har väl skänkt tjugotusen ton i år? Räcker säkert för att de värdelösa ryzka kackerlackorna ska träffa 5 fotbollsplaner.
Kroatia och ungern fördömmer givetvis rysslands ilegala angreppskrig och står enade med den civiliserade världen i att ukraina är ukrainskt, och ryssen ska ut
Du måste vara naiv? Att rösta om av andra länder föreslagna appeller i FNs generalförsamling är till intet förpliktigande.
Det viktiga är vad som sker sedan i praktiken. Är de med på alla sanktioner? Skickar de vapen? Hur uttalar de sig i allmänhet osv.
Trots att de är med i EU håller Ungern och Kroatien en låg profil och ställer inte upp på allt som sägs och görs. Såväl Ungern som Kroatien var även tveksamma till att släppa in Sverige i Nato.
Tjeckien som omnämndes i tråden förut var även under förra regimen mer Ukrainafrälsta.
I Bulgarien gick det tvärtom åt andra hållet i valet 2022 och de fick en mer skeptisk eller egoistisk regim (det beror på hur man ser det).
Bulgarien har nyligen skrivit ett långt avtal med Turkiet om gasleveranser via Turkstream.
Det ironiska i detta är att Turkiet i sin tur tankar gasen från bl.a. Ryssland.
Turkiet röstade ja till att fördöma Rysslands invasion mm
Jag har konstaterat att det ovillkorliga stödet till Zelensky fluktuerar i takt med det geografiska avståndet och historiska kopplingar. Generellt sett har Norden, Baltikum, Polen och UK visat sig mest Zelenskytrogna.
Tyskland tvekade länge på att tillåta sina fina kvalitetstanks på Ukrainas slagfält och det berodde främst på att det finns en stark hemmaopinion som inte vill att Tyskland är delaktig i konflikten av historiska skäl.
Senast redigerad av Mary99 2023-01-30 kl. 22:00.
Nej det är klokt av dem att försöka klara livhanken. Det är mer tramsigt att behöva stå i vägen för Ukrainas urstarka militärkarlar för bögfederationens homopresident transan putins fantasier om att bli den nya katarina den store. Bögsoldaterna flyr för fulla muggar och proppar igen alla vägar från fronten. De är rakt av skräckslagna för UAF.
”Jag är rädd för att bli mobiliserad i Ryssland, vad behöver jag göra?”
”Jag är på ukrainskt territorium. Jag vill kapitulera.”
25-åriga Oksana är en av dem som tar emot samtal till den så kallade ”jag vill leva”-linjen. Hon berättar för The Guardian att alla samtal är olika, men att de ger henne hopp om att den ryska krigsmakten håller på att försvagas.
– De är rädda och vet inte vad de ska göra, säger hon till tidningen.
Putin förbjuder export av olja till länder som infört pristak, vad sker? jo oljepriset sjunker Allt går fel väg för diktatorn, dags att ta sig en flygtur genom ett fönster..
Tycker snarast det är sorgligt. Han kan inte få in i sitt huvud att det går att förhandla fram en fred istället för att kriga. Putler tar hela Europa om ukrainierna inte slåss, har han lärt sig. Jag känner f ö igen honom från andra videos i strider i våras och somras.