Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Måste tjata samma visa igen: Jag tror att den TT letade efter var MH. När hon slutligen fann henne på Nöjet så följde TT med henne och JJ hem till JJ. Mycket troligt att TT trodde hon kunde lösa problemet, vad det nu var, om hon följde med hem till JJ.
Det har skrivits i tråden att JJ hade norpat TTs mobil och att TT följde med hem till JJ för att få tillbaks mobilen men hamnade i stället i en dödsfälla.
Om det var planerat att skada TT eller ej, det vet man inte ännu (tror jag). Men det skulle inte förvåna mig.
Som JJ har beskrivits som person av de som känner henne vittnar om att hon har en hatisk och långsint attityd till såna som inte gör som hon säger. Ett exempel, som iofs är obekräftat, är den brända dörren hos exet.
Ska bli intressant att se vart detta landar i.
Det verkar desperat akut att ge sig i väg till ett nöjesställe mitt I natten för att söka en vän. Och väl där hamna i bråk med J, för att sedan gå med henne hem.
Visst lutar det åt att det var M hon sökte. Det vore än märkligare om det var någon annan, som hon vid stängning bara kopplade bort. Då vore det ju varken viktigt eller akut.
Vad föranledde detta underliga agerande? Om det var M hon sökte, varför hamnade hon då i bråk med J? Blev hon ditlurad av J med något akut, illavarslande om M? Eller var det T som övertolkade något om M, som J lagt ut i soc. media?
Det senaste skulle jag kunna se som något som faktiskt skulle kunna gå att reda ut under natten och ge anledning att gå med hem.
Hela Nöjetbesöket och anledningen till det verkar hellurigt.