2023-01-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Helt enig. Tror du inte Sydkorea och Australien säljer till förlust? Det tror jag.

Svårt att säga. SK säljer säkert ammunition som SK skulle behöva kassera om den inte används. Så hur beräknar du en förlust? Fabriken i Oz är ny, om jag förstått rätt. aussies arme har dock säkert äldre ammunition som de snart behöver kassera.

Militär och dess utrustning är ungefär som en försäkring. Det kostar. Allt man kan sälja blir en vinst.
Citera
2023-01-30, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Känner du till någon stormakt som betalat krigsskadestånd till exempel Japan, Vietnam, Afganistan, Irak, Libyen ...

Sen får du en uppgift av mig att räkna ihop Ukrainas kommande skulder till USA (Lend Lease), EU, IMF och andra. Klarar du av det?

Bedriver Ryssland ett proxy krig mot Ukraina och väst? Egentligen borde man inte svara barn som dig.

Ukraina behöver inte betala tillbaka en enda dollar, till skillnad mot homofederationen som ska betala krigsskadestånd i uppemot hundra år framåt. Vi kommer att plocka av bögfederationen naturtillgångar såsom gas, olja, värden i gruvor etc.

Usch, man borde inte nedlåta sig till att svara byfånar som du. Du kan ju ingenting om ens det enklaste spörsmål.
Citera
2023-01-30, 18:58
Medlem
Reimers avatar
Uppdatering från Bakhmut, det verkar som att Azov har kommit fram och löser av några slitna enheter.

Citat:
Update from Bakhmut/Soledar, 30 January: intense assault on the city continues with combined forces of Wagner, airborne and regular infantry units. Ukrainian forces receive reinforcements, the city of Bakhmut is firmly under Ukrainian control - Kiyanyn.

https://twitter.com/wartranslated/status/1620083048942542848
Citera
2023-01-30, 19:00
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Antingen är du en idiot eller så låtsas du att du inte sett att jag skrivit "just nu är det gnissel mellan Kina och Indien"
Jag skit_r vad tusan ni skriver men förvräng inte mina ord.

"just nu är det gnissel mellan Kina och Indien" Skämtar du?
Gränskonflikten har pågått i 150 år och sen 2020 har det varit flera militära sammandrabbningar.

Det kallar du gnissel?
Jag kallar dig obildad pajas!
Citera
2023-01-30, 19:04
Medlem
Citat:
The Chinese Foreign Ministry called the United States the biggest initiator of the Ukrainian crisis and urged to stop the supply of weapons to Kiev....Telegram
Slutar väl med att Kina och Ryssland (och Indien) bildar en militär vänskapspakt. Även om det just nu gnisslar lite mellan Kina o Indien.
EU och USA riktigt tigger om det.

Så om det blir ett 3e VK....glöm eran Internet och.mobiltelefoner.
Jag gissar att 99% av kokazelenskykramarna, om dom fick välja mellan ett Ukraina med sitt territorium före feb 2014 men med påföljden att vara utan telefoner och internet väljer de Internet/mobilerna och ski_er i Ukrainas gränser.. .pretty sure 😂 det behöver inte ett ens VK för att valet faller på Internet och mobiltelefoner. Ån får gärna rätta ig, jag är rätt självsäker på uppställningen.
Det är lätt att sitta hemma och gapa o skrika ryssjävlar men far dit då och hälp Ukraina.

Innan du skriver något om Indien och Kina så bör du läsa några böcker i ämnet.

Några tips i all vänlighet

The Costliest Pearl: China's Struggle for India's Ocean

China’s India War: Collision Course on the Roof of the World

Indien är allierat med USA, England, Frankrike, Japan och Australien emot (guess who) Kina. Varför tror du att Indien ubåtsbaserade kärnvapen bestyckade robotar precis når Bejing?

Indien utnyttjar Ryssland på grund av Rysslands fiasko. Indien sparkar på ett land som redan ligger ner. Det är riktigt smart.

Ryssland är försvagat på grund av kriget så till och mer Armenien Rysslands allierade, söker sig till Iran i stället. Azerbajdzjans civila har tagit över vägen mellan Armenien och Nagorno-Karabach och de ryska fredsstyrkorna vågar inte göra ett skit.
Citera
2023-01-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
"just nu är det gnissel mellan Kina och Indien" Skämtar du?
Gränskonflikten har pågått i 150 år och sen 2020 har det varit flera militära sammandrabbningar.

Det kallar du gnissel?
Jag kallar dig obildad pajas!
Det var nog länge sen man gruffades vid landsgränsen., t.o.m sköts det för ca 1- 2 månader sedan.
Inte blir din kommentar mer iinnehållsrik med invektiv.
Men jag antar att du fått höra mycket av sånt i ditt liv, no offense.
Citera
2023-01-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
https://t.me/azmilitary11/35425

Ukrainarna har inte ens kunnat återta Severodonetsk och Lisichansk trots all "hjälp" de får. Det blir till att öppna en flaska Champagne när Bakhmut äntligen faller. Bakhmut kommer heta Artemovsk när det blir ryskt. Kom ihåg var ni läste det först.

Glöm inte meddela oss när du skålar och av vilken orsak, ser fram emot det...
Citera
2023-01-30, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knoevrull
Sverige har bara den döende husse i Washington och EU som allierade. Ryssland har hela Afrika, hela Sydamerika och hela Asien kina plus Indien som vänskapligt sinnade allierade vilka tror du är störst?

Det är bara förståndshandikappade piss ryssar kan få för sig att exempelvis Kina och Indien är piss-Rysslands allierade.

Och Venezuela är absolut inte hela Sydamerika.
Citera
2023-01-30, 19:14
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Det var nog länge sen man gruffades vid landsgränsen., t.o.m sköts det för ca 1- 2 månader sedan.
.
Vad menar du? Först säger du att det var länge sen. Sen säger du att det sköts för 1-2 månader sen?

Är du full eller vad är problemet? Har du svårt med svenska språket?
Citera
2023-01-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Låt se. Du är enligt egen uppgift bulgar ( (FB) Domstol ger EU-migranter rätt till socialbidrag-kommunerna bävar), och har då vuxit upp med åtminstone föräldrar som levt större delen av sitt liv under Kremls stövelklack. Efter 1989 släpptes Bulgarien in i den västeuropeiska gemenskapen och du fick senare möjlighet att flytta till Sverige. Som tack sitter du nu och hyllar Putins erövringskrig mot ett annat östland och gottar dig åt döda ukrainare.

Har jag fattat rätt?

Du fattade inte rätt!

Jag kommer att be er att citera mig när och var jag hyllar Putin. Du kommer inte hitta en sådan kommentar eftersom någon inte finns.

Min åsikt om detta krig är klar och bestämd, just för att jag har stor sympati för ukrainarna, till skillnad från er, som insisterar på att detta blodbad ska fortsätta till den sista ukrainaren. Inte heller befolkningen i Donbass och Krim vill vara en del av Ukraina. Jag har varit i Ukraina flera gånger före kriget, jag besökte mina släktingar i Odessa, som är bessarabiska bulgarer, och jag vet från dem att splittringen och hatet mellan de etniska grupperna är enormt, särskilt efter kuppen 2014. Мina släktingar röstade också på Zelenskij i presidentvalet eftersom Zelenskij lovade att han skulle stoppa inbördeskriget i Donbas och nu känner de sig fruktansvärt förljugna och hatar Kievregimen som ledde dem till ett totalt krig med Ryssland.

Putin kommer inte och kan inte förlora detta krig, förstå det.

Och bara för att lugna er, eftersom jag har bott i Sverige har jag aldrig varit på socialbidrag, inte ens en dag med a-kassa, för jag har alltid haft ett jobb.
Senast redigerad av kokole 2023-01-30 kl. 19:20.
Citera
2023-01-30, 19:19
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det lär vara hemligstämplat. Men det är ju köparens marknad.

Eller ?

Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Pakistan, Sydkorea, numera Australien och andra producerar art am, som Ukraina/väst kan köpa. Pakistan behöver varje peng de kan få, deras har mer eller mindre kraschat på grund av kriget.

https://www.aljazeera.com/program/in...crisis-worsens

Pakistans ekonomi är sämre än Rysslands och Turkiet. Jag kan tänka mig att de säljer lite nukes till Saudi. Det finns ett rykte att Pakistan och Saudi har avtal om detta. Men det är en annan historia. Blir det riktigt kritiskt så säljer de kanske till Ukraina. De har ju sålt till NK tidigare.

Helt enig. Tror du inte Sydkorea och Australien säljer till förlust? Det tror jag.
Citera
2023-01-30, 19:25
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Du fattade inte rätt!

Jag kommer att be er att citera mig när och var jag hyllar Putin. Du kommer inte hitta en sådan kommentar eftersom någon inte finns.

Min åsikt om detta krig är klar och bestämd, just för att jag har stor sympati för ukrainarna, till skillnad från er, som insisterar på att detta blodbad ska fortsätta till den sista ukrainaren. Inte heller befolkningen i Donbass och Krim vill vara en del av Ukraina. Jag har varit i Ukraina flera gånger före kriget, jag besökte mina släktingar i Odessa, som är bessarabiska bulgarer, och jag vet från dem att splittringen och hatet mellan de etniska grupperna är enormt, särskilt efter kuppen 2014. Мina släktingar röstade också på Zelenskij i presidentvalet eftersom Zelenskij lovade att han skulle stoppa inbördeskriget i Donbas och nu känner de sig fruktansvärt förljugna och hatar Kievregimen som ledde dem till ett totalt krig med Ryssland.

Putin kommer inte och kan inte förlora detta krig, förstå det.

Och bara för att lugna er, eftersom jag har bott i Sverige har jag aldrig varit på socialbidrag, inte ens en dag med a-kassa, för jag har alltid haft ett jobb.

Snälla du förklara istället hur han ska ha råd att vinna Du vet att krig kostar pengar / liv / matrial ?

Ryssland kommer att vinna ett ärofullt återtåg samt ett oerhört skadestånd. Ryssland kan inte vinna mot väst . Inte utan en nukelär utveckling . Svårare än så är det inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in