2016-05-25, 14:48
Medlem
Jag är från Bulgarien. I vårt lilla land finns cirka 500 000 zigenare, som gärna ska komma till Sverige om de har rätt till sociala förmåner. Det gick inte att integrera dem, jag hoppas att ni lyckas .
Men Bulgarien skulle vara tacksamma om ni tar hennes zigenare .

Grattis svenskar - efter ert vackra land är fylld med skräp från Mellanöstern och Afrika, var det dags att plocka upp skräpet från Europa .

P.S. Förlåt mig min dålig svenska.
Senast redigerad av kokole 2016-05-25 kl. 15:00.
Citera
2016-05-25, 14:49
Medlem
Här hemmavid så blev en 23-årig småbarnsmamma nekad matpengar av socförvaltningen då hon vägrade att ha sin 12-månaders dotter på anvisad förskola.

På den anvisade förskolan är drygt 90% av barnen nyanlända från all världens hörn.

Denna mamma saknar socialt nätverk som kan hjälpa henne. Hon umgås med tankar på att prostituera sig (inkomst) hellre än att sätta sitt barn bland ostyriga barn från främmande kulturer.

Hon har min fulla sympati. Ska försöka hjälpa henne så att hon iaf slipper att hora.
Citera
2016-05-25, 14:58
Medlem
Man vill ju gärna tro att botten är nådd men tydligen går det att urholka landet ytterligare. När ska de ansvariga ställas till svars?
Citera
2016-05-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Man vill ju gärna tro att botten är nådd men tydligen går det att urholka landet ytterligare. När ska de ansvariga ställas till svars?
Folk måste anordna riktigt stora demonstrationer som inte går att infiltrera och dumma ned likt den så kallade "Folkets demonstration".

Men det börjar ju vid fikaborden på jobbet. Börja där och så frön i massor, till sist så vågar folk mer och mer. Speciellt när de ser att de inte har så mycket att förlora. Sverige är döende och då måste alla göra något.
Citera
2016-05-25, 15:06
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Lite komiskt att de som är givmilda blir sittandes med svarte petter. Märkligt att en icke-medborgare kan ha rätt till socialbidrag. Finns det något annat land på jorden än Sverige som delar ut bidrag till icke-medborgare?
Citera
2016-05-25, 15:06
Medlem
Badios avatar
Gillar skånska dagbladets beskrivning av fallet.

Rubrik:
EU-barn i skolan ger mamma socialbidrag
Citat:
EU-medborgare har rätt att stanna i Sverige och få försörjningsstöd så länge deras barn går i svensk skola.
Ingenting om att det rör sig om EU-migrant(er) i hela texten tills det står att Eslövs kommun tagit kontakt med Valfridsson.
Edit: EU-emigranter står det ser jag nu. Det var nytt ord för mig.
Citat:
Eslövs kommuns handläggare kontaktades efter domen av dåvarande nationelle samordnaren för utsatta EU-emigranter, Martin Valfridssons kansli.
http://www.skd.se/2016/05/25/eu-barn-i-skolan-ger-mamma-socialbidrag/
Senast redigerad av Badio 2016-05-25 kl. 15:10.
Citera
2016-05-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio

Rubrik:

Ingenting om att det rör sig om EU-migrant(er) i hela texten tills det står att Eslövs kommun tagit kontakt med Valfridsson.

Innebär det nu att tre månaders regeln är kasserad nu eller kommer socialbidraget och lägenheten att dras in efter tre månader?

Och om man ger bort pengar och bostäder till kriminella vilka kommer att bli utan som har rätt till det?
Citera
2016-05-25, 15:14
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio

Rubrik:

"nationelle samordnaren för utsatta EU-emigranter" EU-migranter är alltid en utsatt grupp som det alltid är synd om.
Citera
2016-05-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Ah de e lugnt. Löfven har koll.

Grottmannen Löfven skulle inte hitta sin gylf om det inte var för hans armé av "trainees". Han klarar ju inte ens av att snacka korrekt svenska och är så alkoholiserad att han inte ens klarar av att vara med på statsbesök utan att göra bort sig. Om han hade sökt till klownskolan hade de ratat honom redan i urvalet.
Citera
2016-05-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansternationellt
Här hemmavid så blev en 23-årig småbarnsmamma nekad matpengar av socförvaltningen då hon vägrade att ha sin 12-månaders dotter på anvisad förskola.

På den anvisade förskolan är drygt 90% av barnen nyanlända från all världens hörn.

Denna mamma saknar socialt nätverk som kan hjälpa henne. Hon umgås med tankar på att prostituera sig (inkomst) hellre än att sätta sitt barn bland ostyriga barn från främmande kulturer.

Hon har min fulla sympati. Ska försöka hjälpa henne så att hon iaf slipper att hora.

Gör en efterlysning för "dagmamma för bara svenska barn"?
Citera
2016-05-25, 15:26
Medlem
WallStreetNomads avatar
Perfekt. De stackars zigenarna måste ju också få en del av kakan. Svenne kan alltid jobba till han är 80 år

Själv köper jag mer popcorn här på min strand i sydostasien
Citera
2016-05-25, 15:27
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEHZADIRAD
Innebär det nu att tre månaders regeln är kasserad nu eller kommer socialbidraget och lägenheten att dras in efter tre månader?

Och om man ger bort pengar och bostäder till kriminella vilka kommer att bli utan som har rätt till det?
Den regeln har ju aldrig funkat. Ingen som bryr sig om den i alla fall. Om kvinnan bor i lägenhet framgår inte av det jag läst, tveksamt om hon har fått en lya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in