2023-01-30, 17:28
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Invandrare på Malmös gymnasier tror inte på evolutionen utan på att Adam å Eva är våra förfäder ...
alltså vuxna människor 2023 tror inte på vetenskapen ?? det säger väl allt om deras indoktrinering sen barnsben.
Ja så är det, människan har lärt sig på 2000 år hur det mesta hänger ihop, i alla fall där utvecklingen har tillåtits.
Citera
2023-01-30, 17:45
Medlem
Ballooonies avatar
Man kan gå ett liv utan att veta man är ond. Och man trodde man var bra. Men man var ingenting? Varken eller.
Citera
2023-01-30, 17:53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Man kan gå ett liv utan att veta man är ond. Och man trodde man var bra. Men man var ingenting? Varken eller.
Är det bättre att veta att man är ond då?
Citera
2023-01-30, 17:57
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är det bättre att veta att man är ond då?
Jag vet inte. Alla är riktiga jäkla as. Det är vad som krävs för att vara en bra människa.
Citera
2023-01-30, 18:18
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jag vet inte. Alla är riktiga jäkla as. Det är vad som krävs för att vara en bra människa.
Hur är en bra människa?
Citera
2023-01-30, 18:37
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Nej jag är snäll.
Nej. En snäll person attackerar inte Skaparen utan dyrkar, litar på, älskar och lyder Honom.
Du är körd. Vänd om.
Citera
2023-01-30, 18:38
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Man var farisé.
Citera
2023-01-30, 18:39
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Invandrare på Malmös gymnasier tror inte på evolutionen utan på att Adam å Eva är våra förfäder ...
alltså vuxna människor 2023 tror inte på vetenskapen ?? det säger väl allt om deras indoktrinering sen barnsben.
Underbart, de tror just som det ligger till. Adam och Eva är våra urföräldrar. Står i rapporten, 1 Mos 1-.
Citera
2023-01-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Underbart, de tror just som det ligger till. Adam och Eva är våra urföräldrar. Står i rapporten, 1 Mos 1-.
Japp...hela mellanöstern tror det utom vi i utvecklade länder.
Citera
2023-01-30, 18:42
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Hur är en bra människa?
Nån som accepterat och mår bra. Nån som kan det här. Nån vanlig sosse. Ett par som skrattar och fattar tugget. Bara väntar in det oundvikliga och tar all skit som om det vore självklart .

Som inte ställer frågor. Som bara litar. Har tillit och gör som deras lyckade föräldrar gjorde. Visst får man klaga lite.
Jag vet inte Denom. Jag ser folk som är nöjda och som gillar läget.

Jag kommer aldrig vara nöjd för jag är dålig. Jag kan inte bli bra. Bara korta stunder. Och då ljuger jag.
Citera
2023-01-30, 18:47
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Nån som accepterat och mår bra. Nån som kan det här. Nån vanlig sosse. Ett par som skrattar och fattar tugget. Bara väntar in det oundvikliga och tar all skit som om det vore självklart .

Som inte ställer frågor. Som bara litar. Har tillit och gör som deras lyckade föräldrar gjorde. Visst får man klaga lite.
Jag vet inte Denom. Jag ser folk som är nöjda och som gillar läget.

Jag kommer aldrig vara nöjd för jag är dålig. Jag kan inte bli bra. Bara korta stunder. Och då ljuger jag.
Är det inte konstigt om det som får en att må bäst skulle vara fel?
Citera
2023-01-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Har du kommenterat utan att veta vad det är du kommenterar på?
Sammanhanget var att folk (inkl barn) svälter ihjäl och att Gud antingen är ovillig eller maktlös att gripa in.

Jaha, jag ser att du håller på med semantiska lekar och barnrumpelogik, det är inte värdigt att ens bemöta ditt tramsande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in