2023-01-29, 22:59
Medlem
Dessa tjejer lär ju torska något grovt.
De är ju inga masterminds direkt då de åkte fast inom 24 timmar.
Citera
2023-01-29, 23:03
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle

Ca 33h. Om vi nu ska vara sådana.
Citera
2023-01-29, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Inte speciellt smarta heller när de hade med sig mobil vid dumpning av kroppen
Citera
2023-01-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hur långt är det från platsen fr där T mobil slocknade hem till J pappa?

18 km.
Citera
2023-01-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan helt enkelt inte släppa 02:30- händelsen som att det är något där.

Snapkartan var på kanske och hur länge ligger den kvar om man inte aktivt ställer in den på ghost mode?

Vi vet inte heller om Tove skickat meddelanden under kvällen.

Håller med, vad det nu mystiska var 2:30, och om det nu var något har satt bry i huvudet på en sedan start. Något inspelat i mobilsvar som får pojkvännen att reagera, vad? sms..
Citera
2023-01-29, 23:20
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ha, ha! Har du också abstinens?

Jag tycker också att de kom igång ovanligt snabbt. De flesta som "försvinner" gör det frivilligt och hör av sig efter ett tag.
2.30 tror även jag att något avgörande hände med Ts tfn. Kanske något gick iväg till A eller att han i någon app kunde se att Ts tfn var kvar hos J, trots att J sagt att hon gett sig iväg?

Först satte polisen 2.30 för försvinnandet, men efter Ts återfinnande gjorde de allt för att "sudda ut" det klockslaget. De poängterade och upprepade övertydligt att sista samtalet var 1.49(1.48) på alla frågor om 2.30. Det framstod så klart att de inte ville tala om det. Varför, om det inte var något utredningsrelaterat viktigt?

Jag är också väldigt nyfiken och hoppas fup:en ger svar som förklarar varför man inte längre får lov att komma ihåg 02:30 klockslaget. Det måste vara information som de ville hålla hemlig och ifrån tjejerna.

Jag är helt säker på att just den kontakten från Tove var det som fick polisen att ta hennes försvinnande på allra största allvar fast hon inte varit borta så länge.
Citera
2023-01-29, 23:24
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ha, ha! Har du också abstinens?

Jag tycker också att de kom igång ovanligt snabbt. De flesta som "försvinner" gör det frivilligt och hör av sig efter ett tag.
2.30 tror även jag att något avgörande hände med Ts tfn. Kanske något gick iväg till A eller att han i någon app kunde se att Ts tfn var kvar hos J, trots att J sagt att hon gett sig iväg?

Först satte polisen 2.30 för försvinnandet, men efter Ts återfinnande gjorde de allt för att "sudda ut" det klockslaget. De poängterade och upprepade övertydligt att sista samtalet var 1.49(1.48) på alla frågor om 2.30. Det framstod så klart att de inte ville tala om det. Varför, om det inte var något utredningsrelaterat viktigt?

Det var någon kontakt som ägde rum från Toves telefon kl 02:30. Kontakt alltså.
Citera
2023-01-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det var någon kontakt som ägde rum från Toves telefon kl 02:30. Kontakt alltså.

Troligen en tidningsanka plus pladder i tråden. Har inte sett någon seriös uppgift om aktivitet från Ts mobil 02:30.
Citera
2023-01-30, 00:01
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Troligen en tidningsanka plus pladder i tråden. Har inte sett någon seriös uppgift om aktivitet från Ts mobil 02:30.

Fast jag är helt säker på att jag har hört det uttalas i början när hon försvann. Lite så där i förbifarten och sen blev det snabbt snack om något annat. Men som jag sagt tidigare i denna tråd: jag hittar inte källan! Har letat och letat...därför ska det bli intressant och se om förundersökningen innehåller information gällande just det klockslaget.
Citera
2023-01-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Fast jag är helt säker på att jag har hört det uttalas i början när hon försvann. Lite så där i förbifarten och sen blev det snabbt snack om något annat. Men som jag sagt tidigare i denna tråd: jag hittar inte källan! Har letat och letat...därför ska det bli intressant och se om förundersökningen innehåller information gällande just det klockslaget.

Ja man fick nästan känslan av att det tystades ner, eller att man inte ville låtsas om det, men inte heller dementera det heller vad jag sett.
Citera
2023-01-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
18 km.
Tack för svar
Hoppas det står i fup vad dom gjorde där?

Kanske dom först tänkt gömma T kropp där och hade T mobil med sig som de troligtvis förstörde el gömde på den platsen
Men sen ändrade sig och åkte vidare för att placera kroppen på fyndplatsen???
Citera
2023-01-30, 01:09
Medlem
Eftersom vi är många som diskuterar 02.30 samtalet… så som jag minns så kom det från pressen, det kom i samma veva eller dag som TTs pojkväns mamma var med i intervju… vet inte om jag minns fel men även filmad med henne….
I samband med intervjun med mamman kom det ut att Tove ringt sin pojkvän 02.30 och till det skrevs det då att han ( pojkvännen) hört konstiga ljud, eller likn… något som oroade honom ”…. Så det är vad jag minns. Tror att mamman i det tidiga skeendet blev överrumplad o beskrev så gott hon kunde om deras relation….
Blev sedan utfrågad hemma över kaffe o bulle när kamerorna inte var på och berättade om samtalet 02.30 som sen tystades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in