Citat:
Ursprungligen postat av
4pmovement
Alltså, man har ju blandade känslor om den där Rikard Palm. Å ena sidan verkar han vara
en mardröm att leva med. Först hade han Fanta, sedan Solveig, och varje gång han intervjuas
berättar han att nu har han hittat den kärleken som ska vara livet ut. Men det varar aldrig mer
än en kort tid.
Men å andra sidan, kanske han bara är som jag själv är. Naiv, tror gott om alla, blir utnyttjad
av manipulativa människor. Vill väl, men inser inte hur hård världen är om man har
ambitioner att armbåga sig fram i livet. Rikard verkar vara en klassisk trasig själ som
söker efter något hela livet. En sökare.
Ingen som vet sanningen, förutom kanske någon som levt med honom.
För min egen del sätter jag fem plus på mitt liv. Jag har inga pengar, ingen romans, men jag
har det som betyder mest i livet, min tro. Jag har haft hus, flickvänner, motorcyklar, feta resor,
allt är bara luft och förgängligt. Av alla de sakerna, är det bara en enda sak som håller
i vått och torrt, och det är ens tro.
Jag hade inte tackat nej till en stor säck pengar, men jag vet att det är inte där lyckan ligger.
Det är bara bekvämt att ha pengar, men det ger ingen inre lycka. Jag har haft alla prylar, jag vet hur det är. Och jag hoppas att jag blir kär igen i den rätta, men det är bara en annan människa man
blir kär i, det kan ta slut vilken dag som helst. Inget att förvänta sig ska hålla livet ut, det är
bara att njuta de dagar man är sams.