2020-07-11, 09:30
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Rickard intervjuas i en skvallertidning, han bor i Tierp och umgås med en vänlig mänska som är boendestödjare som hjälper honom.Han verkar vara sjuklig och har andningssvårigheter-hjärtsvikt.
Låter som om han behövde få en pace-maker,faktiskt.
Han berättar att han är fri från sin cancer.
Han skriver på sin bok, el hans avsikt är att skriva en bok.
Intervjun är öppen och ärlig och det är tråkigt att han inte mår bra.
Han hade en bra röst - han verkar vara genuint snäll,humoristisk och vågar bjuda på sig själv.
Inte så snällt av teknikerna som lät hans felsägningar och misstag rulla ut till tittarna, andra nyhetsuppläsares misstag klipptes bort, men inte hans.
Det var/ÄR inte direktsändningar så hans missar borde ha klippts bort.
Han vill inte tillbaka som nyhetsuppläsare, men skulle gärna kunna tänka sig att ansvara för intervju-program, och ja det skulle verkligen passa honom och alla vi som uppskattade honom.
Källhänvisning?
Citera
2021-03-14, 14:18
Medlem
Inga uppdateringar..?
Citera
2022-07-24, 11:24
Medlem
En liten intervju i Aftonblaskan idag, där han får sätta betyg på livet:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0GP3jB/rikard-palm-om-karlekslivet-efter-svt-at-helvete
Citera
2022-07-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0GP3jB/rikard-palm-om-karlekslivet-efter-svt-at-helvete

Alltså, man har ju blandade känslor om den där Rikard Palm. Å ena sidan verkar han vara
en mardröm att leva med. Först hade han Fanta, sedan Solveig, och varje gång han intervjuas
berättar han att nu har han hittat den kärleken som ska vara livet ut. Men det varar aldrig mer
än en kort tid.

Men å andra sidan, kanske han bara är som jag själv är. Naiv, tror gott om alla, blir utnyttjad
av manipulativa människor. Vill väl, men inser inte hur hård världen är om man har
ambitioner att armbåga sig fram i livet. Rikard verkar vara en klassisk trasig själ som
söker efter något hela livet. En sökare.

Ingen som vet sanningen, förutom kanske någon som levt med honom.

För min egen del sätter jag fem plus på mitt liv. Jag har inga pengar, ingen romans, men jag
har det som betyder mest i livet, min tro. Jag har haft hus, flickvänner, motorcyklar, feta resor,
allt är bara luft och förgängligt. Av alla de sakerna, är det bara en enda sak som håller
i vått och torrt, och det är ens tro.

Jag hade inte tackat nej till en stor säck pengar, men jag vet att det är inte där lyckan ligger.
Det är bara bekvämt att ha pengar, men det ger ingen inre lycka. Jag har haft alla prylar, jag vet hur det är. Och jag hoppas att jag blir kär igen i den rätta, men det är bara en annan människa man
blir kär i, det kan ta slut vilken dag som helst. Inget att förvänta sig ska hålla livet ut, det är
bara att njuta de dagar man är sams.
Citera
2022-07-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Alltså, man har ju blandade känslor om den där Rikard Palm. Å ena sidan verkar han vara
en mardröm att leva med. Först hade han Fanta, sedan Solveig, och varje gång han intervjuas
berättar han att nu har han hittat den kärleken som ska vara livet ut. Men det varar aldrig mer
än en kort tid.

Men å andra sidan, kanske han bara är som jag själv är. Naiv, tror gott om alla, blir utnyttjad
av manipulativa människor. Vill väl, men inser inte hur hård världen är om man har
ambitioner att armbåga sig fram i livet. Rikard verkar vara en klassisk trasig själ som
söker efter något hela livet. En sökare.

Ingen som vet sanningen, förutom kanske någon som levt med honom.

För min egen del sätter jag fem plus på mitt liv. Jag har inga pengar, ingen romans, men jag
har det som betyder mest i livet, min tro. Jag har haft hus, flickvänner, motorcyklar, feta resor,
allt är bara luft och förgängligt. Av alla de sakerna, är det bara en enda sak som håller
i vått och torrt, och det är ens tro.

Jag hade inte tackat nej till en stor säck pengar, men jag vet att det är inte där lyckan ligger.
Det är bara bekvämt att ha pengar, men det ger ingen inre lycka. Jag har haft alla prylar, jag vet hur det är. Och jag hoppas att jag blir kär igen i den rätta, men det är bara en annan människa man
blir kär i, det kan ta slut vilken dag som helst. Inget att förvänta sig ska hålla livet ut, det är
bara att njuta de dagar man är sams.

Tro? Snälla sluta vilket looser snack. Utan cash är livet bara skit. Kolla med prästen han kör bmw till gudstjänsten och bor flott så mycket trodde han på jesus snack om att pengar är onda
Citera
2022-07-24, 13:20
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement

Stackars otursförföljde krake.

Tyck synd om mig-Artikel i bästa Aftonbladet-stil utformad som en slags kontaktannons.

Sorry Rickard damerna är inte intresserade och du har haft dina chanser.
Citera
2022-07-24, 15:10
Medlem
Borasare1980s avatar
Jag läste nyss att han haft det tufft senaste deceniet. Mycket tråkigt att höra för han har alltid framstått som genuint sympatisk och jag har fått många goa garv av att se hans bloopers när jag själv känt mig nere. Inte så schysst att han genom åren verkar blivit fulredigerad av studiotekniker och tvingats bjuda på sig själv utan att ha nåt val men det är en fin egenskap att vara hysteriskt rolig utan att ens försöka. Hoppas verkligen det vänder för honom fullt ut och jag önskar honom all lycka framöver att få ordning på livet.
Citera
2022-07-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Tro? Snälla sluta vilket looser snack. Utan cash är livet bara skit. Kolla med prästen han kör bmw till gudstjänsten och bor flott så mycket trodde han på jesus snack om att pengar är onda

Din stackare, du kommer också inse en dag att prylar ger ingen varaktig inre lycka.
Citera
2022-07-24, 18:32
Medlem
Palm utmålad som nationens looser no1 undra vrf måste hamnat i tjafs med nån jude chef
Citera
2023-01-29, 23:47
Medlem
Såg Rikard Palm häromdan i Stockholm. Han var jävligt sliten, märkbart påverkad och hängde med en av stans pundare. Alltid tråkigt att se personer deka ner sig.
Citera
2023-01-30, 01:18
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Rat
Såg Rikard Palm häromdan i Stockholm. Han var jävligt sliten, märkbart påverkad och hängde med en av stans pundare. Alltid tråkigt att se personer deka ner sig.

Så han har börjat att punda?
Citera
2023-01-30, 02:13
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Så han har börjat att punda?
Trodde han höll sig till Fanta och inte cola…

När han var lagom tramsig i rutan gick det väl an, men när det blev för mycket av den varan samt när dåliga fruntimmer letade sig in i hans liv, ja då var det onekligen början till slutet.

Mittuppslaget i Aftonbladet där han gosar likt en fjortonåring med sin Fanta till rubriken ”Hon är den vackraste kvinna jag träffat” eller något dylikt (nej, hon var verkligen skitful!) var verkligen bisarrt.

Dålig smak för kvinns är en grej. Men när både utseende och - skulle det visa sig - personlighet höll lägsta tänkbara klass, var Palm ute på jävligt hal is.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in