Citat:
Ursprungligen postat av
emhela
Drinken beställdes som ett challange, där alla elever i klassen fick vara en uppgift att utföra innan studenten.
Den där drinken, ja. På bartenderns fråga om hon ville ha en 4:a eller 6:a, svarade hon 4:a. Det kan ha varit en kostnadsfråga, men även ett tecken på att J var lite återhållsam. Och av det som framkommit I tråden höll hon sig ofta nykter och agerade chaufför.
Då tänker jag på grannen som erbjöd henne skjuts:
- Sonen undrar hur hon ska ta sig dit, om hon ska köra bil. (Enligt AB är grannen orolig för att hon ska köra bil då hon har druckit).
- Jag oroade mig för att hon skulle köra till Donken själv". (DN)
J medgav visst alkoholintag. Det tolkar inte jag som berusning, så jag tycker det verkar lite lurigt att grannen upplevde henne som påverkad. Luktade det sprit om henne eller såg hon bara påverkad ut?
Att hon betedde sig annorlunda, verkade stressad och inställsam, är ju fullt förståeligt efter vad som hade hänt, men påverkad...
Hade hon kanske knaprat i sig någon avtrubbande kombination?
Det skulle i så fall kunna förklara att gärningen blev möjlig att genomföra.
På måndagen, när hon plockades in, bör det gått ur kroppen, så om hon inte sagt något själv lär vi dock aldrig få veta.
Jag har väldigt svårt att ta in och acceptera att någon, som är vid sina sinnes fulla bruk, kan mörda någon. Det har hänt, ja, och det händer, men det gör det inte lättare att förstå. Det hjälper inte hur många FUP jag än läser. Kanske vill jag inte förstå?