2023-01-24, 22:41
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
När tänker ni att det är läge att börja säsongen / börja köra igen?
Temperatur och väglag som primära faktorer tänker jag?
Hur gissar ni vädret blir framöver?
Citera
2023-01-25, 12:47
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laggiore
Kör inte så mycket längre, men tidigare året runt förstås

Haha, inte jag heller, men jag saknar den tiden.
Citera
2023-01-25, 17:22
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
När tänker ni att det är läge att börja säsongen / börja köra igen?
Temperatur och väglag som primära faktorer tänker jag?
Hur gissar ni vädret blir framöver?
Möjligen april, oftast maj, då börjar säsongen. Sol och 15 grader varmt ska det åtminstone vara.
Citera
2023-01-29, 22:52
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
De tidigare åren fanns det ingen säsong. Jag körde så fort det var inte allt för halt. Körde omkull ett par gånger men upp igen. Att poängtera är att jag har en helt vanlig bobber men körde ändå.
Detta 2023 dock har jag inte kört ännu och just nu är jag ganska trött på hela mc kulturen och känner för ett break från hela grejen.
Citera
2023-01-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWasBornSixtySix
De tidigare åren fanns det ingen säsong. Jag körde så fort det var inte allt för halt. Körde omkull ett par gånger men upp igen. Att poängtera är att jag har en helt vanlig bobber men körde ändå.
Detta 2023 dock har jag inte kört ännu och just nu är jag ganska trött på hela mc kulturen och känner för ett break från hela grejen.

Haha, du behöver väl inte bry dig om kulturen. Jag kommer köra för att det är roligt att köra när det är säkert väglag och varmare. Nu vill man knappt vara utomhus.
Citera
2023-01-30, 07:19
Medlem
Det blir nog som vanligt. Någon gång i slutet av mars eller början av april. Ett par plusgrader och torrt på vägen så är det fint att köra
Citera
2023-02-01, 07:30
Medlem
kl4sseKocks avatar
Håller på att renovera hojen nu så det blir nog fram åt vårkanten april.
Citera
2023-02-01, 18:47
Medlem
Körde lite nu i början av januari då det var rätt så isfritt ett par dagar, annars så lär väl inte säsongen starta ordentlig förens i början av april
Citera
2023-02-02, 18:41
Medlem
kaoriblasts avatar
Lär väl börja köra så fort vägarna tinat upp och helst att det mesta gruset är borttaget också. Så det dröjer några månader till.
Citera
2023-02-03, 09:17
Medlem
TasteMyCoqs avatar
Får gärna vara 10 grader och fint väder, men det lär bli mars/april. Sjuukt sugen nu. Nytt framdäck och lättare service på hojen ligger redo att göras.
Citera
2023-02-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyCoq
Får gärna vara 10 grader och fint väder, men det lär bli mars/april. Sjuukt sugen nu. Nytt framdäck och lättare service på hojen ligger redo att göras.

Tycker 10 är för kallt, men du får en eloge för det kreddiga användarnamnet. Respekt.
Citera
2023-02-06, 13:10
Medlem
2022 började jag redan i slutet av februari, men då var det runt 3 grader. Tvättade mcn och kollade trycket.
Jag kan tolerera det i stan i max 40-50 under en kort period.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in