2023-01-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Tydligen har Orkestern hittat utländska frivilliga med avhuggna huvuden och händer, de kunde identifieras med bl a mobiltelefoner som hittats.

Undrar vad som fick AFU att göra det, för att inte kunna identifiera dem?

Jaja, några idioter färre på jorden.

Haha. Ryssar ljuger så jävla dåligt. Du tror de högg av hände men lämna kvar mobilen?
Låg plånkan och pass kvar också?
Citera
2023-01-29, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Ni var bara 6 km från stadskärnan i Kiev.

Och nu är du supernöjd över att ni nästan har intagit backmut, som ni slitit med sedan i oktober.

Även om du nu är en värdelös pissky ryzzky, håll med om att det känns lite futtigt. Som om att kriget inte riktigt går eran väg.

Citat:
Kiev tillhör inte Donbass (även om Kiev ligger på Rysk jord).

Du kanske glömt målen Putin gav med SMO så jag kan upprepa de för dig.

1. Befrielsen av DPR/LPR.

2. Avnazifiering.

3. Avmilitarisering.

4. Grilla Ukrai.. grisar! (Fast inte till Tjetjenerna, det är haram).

Och det har gått bra, menar du?

Ni värdelösa pissryssar är för dråpliga.
Citera
2023-01-29, 21:43
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Och det har gått bra, menar du?

Ni värdelösa pissryssar är för dråpliga.

5 dagars grillfest i skogarna runt om Kiev (men inte åt Kadyrov och co, haram etc) för ca 35.000 Ryssar medans bl a Mariupol skars av i sydöst.

Lite overkill att flytta 300.000 man till Kiev för 35.000 Ryssar men men, med facit i hand så är ju död AFU till Ryss runt 18:1 just nu.
Citera
2023-01-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Mer seriösa källor än "my friends" uppger andra siffror:
Dvs, Norges försvarschef Eirik Kristoffersen uppskattar siffrorna till:

- 100 000 dödade eller sårade ukrainare
- 180 000 dödade eller sårade ryssar

Jag litar inte på de siffror som kommer från Nato/Empire of Lies.

Detta är propaganda som syftar till att få det ukrainska folket att fortsätta kämpa "till sista ukrainare".

Och jag bryr mig inte om du tror mig eller inte! En dag kommer världen att få reda på de verkliga ukrainska förlusterna och folk kommer att undra varför vi inte stoppade detta blodbad.
Citera
2023-01-29, 21:46
Medlem
Citat:
5 dagars grillfest i skogarna runt om Kiev (men inte åt Kadyrov och co, haram etc) för ca 35.000 Ryssar medans bl a Mariupol skars av i sydöst.

Lite overkill att flytta 300.000 man till Kiev för 35.000 Ryssar men men, med facit i hand så är ju död AFU till Ryss runt 18:1 just nu.

Ja, nog var det grillning alltid. Vi har alla sett bilderna så man får verkligen säga att du kämpar i motvind.
Citera
2023-01-29, 21:47
Bannlyst
Citat:

"grillfest"?

Det var väl allt annat än grillfest när dina pissryska kompisar satt och frös bögarslet av sig, i utfrusna lastbilar, i sina gabardinkostymer?
Citera
2023-01-29, 21:48
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Tydligen har Orkestern hittat utländska frivilliga med avhuggna huvuden och händer, de kunde identifieras med bl a mobiltelefoner som hittats.

Undrar vad som fick AFU att göra det, för att inte kunna identifiera dem?

Jaja, några idioter färre på jorden.
Någon källa?
Citera
2023-01-29, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Jag litar inte på de siffror som kommer från Nato/Empire of Lies.

Detta är propaganda som syftar till att få det ukrainska folket att fortsätta kämpa "till sista ukrainare".

Och jag bryr mig inte om du tror mig eller inte! En dag kommer världen att få reda på de verkliga ukrainska förlusterna och folk kommer att undra varför vi inte stoppade detta blodbad.

Håller med, fullständigt.

Det är klart att vi i väst borde gå in med marktrupp i Ukraina.

Det räcker nog med ett par kompanier för att skjuta av tillräckligt stort antal pissryzzar.
Citera
2023-01-29, 21:51
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, nog var det grillning alltid. Vi har alla sett bilderna så man får verkligen säga att du kämpar i motvind.

Ja, bilderna på en 7km lång konvoj med rubriker som "Ryssen fick slut på bränsle!" "18 åriga värnpliktiga som trodde de var på övning talar ut!" "Putin harklade under ett tal - han har cancer och aids!" "Enligt anonyma källor i Kreml kommer Putin avsättas!"

1 år senare och ca 200.000 slaktade AFU med otaliga skadade/MIA så är vi här och Zelensky bönar fortfarande efter meeeeer!

Citera
2023-01-29, 21:52
Medlem
Citat:
Om du verkligen vill förstå situationen i Donbas och hur inbördeskriget i Ukraina började - titta på den här dokumentären. Den filmades 2016 av bulgarisk tv. Inkluderar engelska undertexter.

https://www.youtube.com/watch?v=CxIARKyYEbE&t=131s

Den är väldigt vinklad.
Viktig information som att det var ryssar som invaderade och startade kriget eller att ryska reguljära armen deltog i slaget om Ilovaisk och Debaltseve saknas. Ingenting om att deras sida dödade en hel del av de civila offren.
De påstår att Ukraina använde vit fosfor. Bägge sidor har anklagat den andre för att ha använt vit fosfor. Det kunde aldrig bevisas att någon använde fosfor. I Ilovaisk kunde det avfärdas.
Citera
2023-01-29, 21:52
Medlem
hashs avatar
Citat:
Mina källor i Odessa uppger ungefär samma siffror för de ryska förlusterna KIA - 25 000, högst 30 000. Det är alla grupper som kämpar för Ryssland, inklusive DNR och LNR.

Ukrainas förluster - minst 200 000 KIA och MIA, av dem saknas till 35 000. Ukrainska änkor vars män och söner har försvunnit har börjat protestera försiktigt, men SBU hotar dem att inte protestera.

Byt källor, du har fått helt fel information.
Citera
2023-01-29, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ja, bilderna på en 7km lång konvoj med rubriker som "Ryssen fick slut på bränsle!" "18 åriga värnpliktiga som trodde de var på övning talar ut!" "Putin harklade under ett tal - han har cancer och aids!" "Enligt anonyma källor i Kreml kommer Putin avsättas!"

1 år senare och ca 200.000 slaktade AFU med otaliga skadade/MIA så är vi här och Zelensky bönar fortfarande efter meeeeer!

Enligt ryska Tass så intog pissryssarna Kiev.

Och dom ljuger ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in