2023-01-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Fortsätta?

Har du någon aning om varför piss-ryssarna har kört fast?

Kört fast var? Ryssland håller just nu runt 20-30% av ”landet” Ukraina komfortabelt och mejar ner ukrainsk offensiv. Ukraina har förlorat runt 150000 man, och över 200000 skadade. Deras armé har uppskattningsvis 200000 man kvar.

Jag förstår inte var Ryssland kört fast exakt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Du har ju haft synpunkter på informationen, om du inte läser den ryska propagandan kan jag inte förstå varför du försvarar den? Du hävdar ju att propagandan är blockerad vilket den inte är.
Den är blockerad hos många......jag kör swentr.site (RT) och till andra ryska siter med server i Turkiet.
Citera
Medlem
Alltså det går inte bra nu verkar det som. Ryssarna nöter på och verkar ha fått ordning på sin organisation. Hur det är möjligt förstår jag inte men helt klart står hela det smutsiga imperiet bakom detta vidriga angreppskrig. Folket sluter upp i Ryssland. Hur fan ska Ukraina orka stå emot. Jag tror inte de kommer lyckas ta tillbaka östra Ukraina.
Citera
2023-01-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Fortsätta?

Har du någon aning om varför piss-ryssarna har kört fast?

Bör ju vara kass organisation då då.

Tror nog inte den helt värdelösa hårdvaran hjälper till heller om vi är helt ärliga
Citera
2023-01-29, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Alternativet skulle vara att återuppta fredsmöten igen. Även fast det är menlöst just nu. Det är nog inte så roligt att fortsätta vilja kriga när 1 000 000 ukrainare har dödats för lite markyta.

Vad är alternativet?

Att ge det ryska mördarpacket fria händer?

Att låta det ryska mördarpacket gå loss på småpojkar och småflickor med sina bajonetter?

Nä, fy faan.
Senast redigerad av ABanderas68 2023-01-29 kl. 21:13.
Citera
2023-01-29, 21:11
Medlem
Rysslands brutalitet kommer vinna detta och väst kommer sluta att stödja Ukraina. Vanligt idiotfolk i våra länder förstår inte allvaret i den här konflikten. Folk brys sig inte längre och har blivit alldeles för bekväma.
Citera
2023-01-29, 21:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
För det är realistiskt. Nu är det runt 100 000 döda soldater + ett par tiotals tusen döda civila. Kan nå en miljon inom ett år eller två.

Hur vet du det?

Väst pratar om 100 000 döda + sårade Ukrainska soldater. Så antal döda ukrainska soldater är väl gissningsvis runt 30 000 eller lite fler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Alltså det går inte bra nu verkar det som. Ryssarna nöter på och verkar ha fått ordning på sin organisation. Hur det är möjligt förstår jag inte men helt klart står hela det smutsiga imperiet bakom detta vidriga angreppskrig. Folket sluter upp i Ryssland. Hur fan ska Ukraina orka stå emot. Jag tror inte de kommer lyckas ta tillbaka östra Ukraina.

Bra, för östra Ukraina vill inte heller gå tillbaka till det svarta hålet Ukraina.

https://www.youtube.com/watch?v=FHrSame6B98&t=73s
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Hur skulle putler " jämnat Kiev med marken"??
Menar du att han borde använt kärnvapen för det hade varit det enda alternativet.
Ryzzland saknar konventionella förmågor att radera ut en försvarad storstad .

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
jag försvarar inte den, kolla själv mina senaste inlägg. Men du har kanske en poäng i att jag inte borde uttala mig så kategoriskt, för min komsumtion av den är så osystematisk. Jag kommer ihåg att i starten av kriget tittade jag genom 10-15 inlägg i rad av RIA N om kriget, och konstaterade att >95% av det som var faktuellt var korrekt. Men vissa här inne har en väldigt bred syn på vad propaganda är. Lancaster, Bonnel, Reuters (!) anses i tråden vara proryska.

Du är en lustig filur, Lancaster och Bonnel har konstaterats producera propaganda för Kreml.
Anses vara proryska, ungefär som att säga att Kristersson anses vara promoderat.
Har du inte fattat att Lancaster är anställd av Kreml sen 2014 för att producera propaganda. Bonnel är väl svårare troligen blev hon bara lurad att skapa sin propagandafilm men där finns det olika uppfattningar.
Men hennes berömda film var ett beställningsjobb från Kreml där den också finansierades från.
Läs på lite om dina källor.
Citera
2023-01-29, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Kört fast var? Ryssland håller just nu runt 20-30% av ”landet” Ukraina komfortabelt och mejar ner ukrainsk offensiv. Ukraina har förlorat runt 150000 man, och över 200000 skadade. Deras armé har uppskattningsvis 200000 man kvar.

Jag förstår inte var Ryssland kört fast exakt?

Sist jag kollade flydde pissryssarna hals över huvudet ut ur Kherson och Kharkiv,
Citera
2023-01-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De här siffrorna bygger på hur personerna identifierar sig som:

Det är ju ganska rimligt att anta att personer som identifierar sig som ukrainare och en del av den ukrainska kulturen/staten inte vill tillhöra Ryssland. För de som identifierar sig som ryssar kan det vara blandat, men det väsentliga är att de som identifierar sig som ukrainare är betydligt fler än de som identifierar sig som ryssar - i samtliga fyra län som Ryssland vill stjäla.

Putin saknar helt giltiga skäl att annektera dessa områden.

Ville förtydliga etnicitet kontra nationalitet. Tydligt är att de som du säger väljer identifiera sig som Ukrainare oavsett arv.
Citera
2023-01-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
jag försvarar inte den, kolla själv mina senaste inlägg. Men du har kanske en poäng i att jag inte borde uttala mig så kategoriskt, för min komsumtion av den är så osystematisk. Jag kommer ihåg att i starten av kriget tittade jag genom 10-15 inlägg i rad av RIA N om kriget, och konstaterade att >95% av det som var faktuellt var korrekt. Men vissa här inne har en väldigt bred syn på vad propaganda är. Lancaster, Bonnel, Reuters (!) anses i tråden vara proryska.
Du hävdar väl inte att så är fallet? Lancaster som skrivit för Izvestija och Reuters som fram till nyligen haft samarbete med Tass?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in