2023-01-29, 20:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Alternativet skulle vara att återuppta fredsmöten igen. Även fast det är menlöst just nu. Det är nog inte så roligt att fortsätta vilja kriga när 1 000 000 ukrainare har dödats för lite markyta.

En miljon ukrainare? Var det inte tio miljoner? 50 miljoner? Varför begränsa sig när man ändå fantiserar?
Citera
2023-01-29, 20:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
För att förtydliga vissa historiska saker som du inte verkar ha koll på, så är det så att majoriteten av de ortodoxa ukrainarna är etniska ryssar och ryssättlingar, oavsett om de kallar sig ukrainare eller ryssar. Majoriteten av ortodoxa ukrainarna har släkt i Ryssland. Så släpp det med etnicitet. Etniciteten mellan ortodoxa är bara landet de bor i, skillnaden ligger i nationalitet. 1989 hade du 30% mixade äktenskap i landet, plus 20% ryssar, så får du ungefär 50% direkta och indirekta ryssar. Men det är oväsentligt i den här diskussionen då Ryssland har gått över sin gräns och majoriteten inte vill bli del av Ryssland

De här siffrorna bygger på hur personerna identifierar sig som:

Citat:
Kherson
82% av invånarna i regionen identifierar sig som etniska ukrainare.
14% av invånarna i regionen identifierar sig som etniska ryssar.

Zaporizhia
71% av invånarna i regionen identifierar sig som etniska ukrainare.
25% av invånarna i regionen identifierar sig som etniska ryssar.

Luhansk
58% av invånarna i regionen identifierar sig som etniska ukrainare.
39% av invånarna i regionen identifierar sig som etniska ryssar.

Donetsk
57% av invånarna i regionen identifierar sig som etniska ukrainare.
38% av invånarna i regionen identifierar sig som etniska ryssar.

https://web.archive.org/web/20111217151026/http://2001.ukrcensus.gov.ua/eng/results/general/nationality/
https://en.wikipedia.org/wiki/Russians_in_Ukraine

Det är ju ganska rimligt att anta att personer som identifierar sig som ukrainare och en del av den ukrainska kulturen/staten inte vill tillhöra Ryssland. För de som identifierar sig som ryssar kan det vara blandat, men det väsentliga är att de som identifierar sig som ukrainare är betydligt fler än de som identifierar sig som ryssar - i samtliga fyra län som Ryssland vill stjäla.

Putin saknar helt giltiga skäl att annektera dessa områden.
Citera
2023-01-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Jasså?

Piss-ryssarna har redan tagit död på tusentals civila ukrainare. I ett fåtal städer.

Hade piss ryssarna fått fria händer så hade de slaktat miljontals civila.

Och fler ukrainare kommer att dö. USA och de europeiska marionetterna har beslutat det, eller som den amerikanske kongressledamoten Lindsey Graham sa "till sista ukrainaren".

Nato bryr sig inte alls om hur många ukrainare som kommer att dö och hur mycket territorium Ukraina kommer att förlora, det viktiga är att kämpa till sista man. Detta krig är sedan länge förlorat av Ukraina. Putin bestämmer var och när den ska upphöra.
Citera
2023-01-29, 21:03
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Du har ju haft synpunkter på informationen, om du inte läser den ryska propagandan kan jag inte förstå varför du försvarar den? Du hävdar ju att propagandan är blockerad vilket den inte är.

jag försvarar inte den, kolla själv mina senaste inlägg. Men du har kanske en poäng i att jag inte borde uttala mig så kategoriskt, för min komsumtion av den är så osystematisk. Jag kommer ihåg att i starten av kriget tittade jag genom 10-15 inlägg i rad av RIA N om kriget, och konstaterade att >95% av det som var faktuellt var korrekt. Men vissa här inne har en väldigt bred syn på vad propaganda är. Lancaster, Bonnel, Reuters (!) anses i tråden vara proryska.
Citera
2023-01-29, 21:04
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
4) Ryssarna tog kontroll över Blahodatne

Ge det några dagar till så kommer Ukraina att lämna Bahmut medan de fortfarande kan.
Det låter som det har gjort i över 6 månader nu.

Nästa vecka, nästa vecka osv….

Men ok nu,säger du några dagar? Återkommer på onsdag och kollar om du haft rätt!
Citera
2023-01-29, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Alla dessa stridsfordon spelar föga roll i konflikten. Krig vinner man inte med hårdvara, utan med organisation. Ryssland kommer att fortsätta krossa Ukraina.

Fortsätta?

Har du någon aning om varför piss-ryssarna har kört fast?
Citera
2023-01-29, 21:05
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
En miljon ukrainare? Var det inte tio miljoner? 50 miljoner? Varför begränsa sig när man ändå fantiserar?

För det är realistiskt. Nu är det runt 100 000 döda soldater + ett par tiotals tusen döda civila. Kan nå en miljon inom ett år eller två.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Varför har de inte använt dessa i Ukraina då?

Finns väldigt få utav dem.

Det är ju "kornet"

https://en.wikipedia.org/wiki/9M133_Kornet

och de har synts till i ukraina
https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3589455-marines-capture-russian-kornet-missile-launcher-in-south.html
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Varför har de inte använt dessa i Ukraina då?
Dom finns i samma hemliga lager i uralbergen som dom 10000 moderna tanksen och 1500 stridsplanen som ryssarna glömt att ta fram. Eller så har man bar tappat bort dörrnyckeln och kommer inte åt dom
Citera
2023-01-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Yttrandefriheten funkar i Ryssland, jag undrar vad som hade hänt i Ukraina med samma uttalanden om ukrainska förehavanden.

Den fungerar här i väst.
Citera
2023-01-29, 21:07
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Yttrandefriheten funkar i Ryssland, jag undrar vad som hade hänt i Ukraina med samma uttalanden om ukrainska förehavanden.
Varför är det då 15 års fängelse för att kalla det som pågår i Ukraina för krig?😂😂😂

Jävligt märklig yttrandefrihet?
Citera
2023-01-29, 21:08
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tycker inte heller det. Kokain gör en ju oftare stirrig och ger en tics. Hetsigt rörelsemönster etc.

Det går givetvis inte att utesluta kokain - det är ju endast ett videoklipp - men inget i klippet pekar på kokainrus.
Likadant med klippet när han kliar sig i näsan på 2 olika tilfällen, säger ingenting. Kan vara allt från förkylning, allergi, till att han precis klippt näshåren innan intervjun. Lite mer får man ha på fötterna innan man häver ur sig anklagelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in