2023-01-29, 16:56
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Wagner har erövrat Blahodatne.

https://liveuamap.com/en/2023/29-january-pmc-wagner-mercenaries-have-captured-blahodatne
Ja, dom gjorde det tyvärr redan igår. Jag rekommenderar denna youtubekanal. Uppdateringar varje dag som alltid verkar stämma.

https://www.youtube.com/watch?v=-5mPHUVCkZM
Citera
2023-01-29, 16:58
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Ursäkta felstavningar bonell skall det vara.
Orsaken till att jag skriver beror på just den typen av inlägg som du skrev.
Dvs. Du tolkar världen annorlunda och påstår att du ser igenom väst media.
Samtidigt som du hänvisar och länkar ren Kreml propaganda.
Samt att du försvarar Putins agerande med argument som rent faktabaserat är falska då du refererar propaganda.
Är de så svårt att ta in att du är urtypen av det du beskyller andra för.
Det är en enorm skillnad mellan diktaturstyrd media och väst media. Även om naturligtvis den är vinklad beroende på ägarintresse.

Jag vet inte vem Bonell är heller, det var inte som jag försökte vara dryg och märka ord.

Jag googlade, menar du Bonnel ? Ja, hon skulle jag kunna tänka mig att länka till. Men naturligtvis jämföra det med andra källor. Som jag har skrivit tidigare är de (proryssarna) mest att betrakta som källor till rådata. De ska inte användas på samma sätt som man refererar till en akademisk artikel.
Senast redigerad av psychicsailor 2023-01-29 kl. 17:02.
Citera
2023-01-29, 16:59
Medlem
Sedan februari 2022 och till och med december har Sverige bidragit med över 10 miljarder kronor till olika insatser för att stötta Ukraina. Det inkluderar också stöd till Moldavien med anledning av Rysslands invasion av Ukraina.

https://www.regeringen.se/48e397/globalassets/regeringen/dokument/utrikesdepartementet/faktablad-stod-till-ukraina/faktablad-om-sveriges-stod-till-ukraina
Citera
2023-01-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag vet inte vem Bonell är heller, det var inte som jag försökte vara dryg och märka ord.

Jag googlade, menar du Bonnel ? Ja, hon skulle jag kunna tänka mig att länka till. Men naturligtvis jämföra det med andra källor.

Du länkade till hennes alster till en skribent som ville veta mer om bakgrunden till kriget, utan några andra kommentarer.
Jag hoppas du är medveten om att den filmen innehåller mängder med faktafel och är betald av Kreml.
Men det är så du jobbar, antingen medvetet för att sprida propaganda eller att du själv gått på den.
Men man kan knappast påstå att man är kritisk om man länkar den propagandafilmen.
Citera
2023-01-29, 17:05
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du länkade till hennes alster till en skribent som ville veta mer om bakgrunden till kriget, utan några andra kommentarer.
Jag hoppas du är medveten om att den filmen innehåller mängder med faktafel och är betald av Kreml.
Men det är så du jobbar, antingen medvetet för att sprida propaganda eller att du själv gått på den.
Men man kan knappast påstå att man är kritisk om man länkar den propagandafilmen.

Jo, för ämnet är så politiserat.

Men vilken dokumentär tycker du är minst dålig då, som skildrar den östukrainska befolkningens liv 2014-2021?
Citera
2023-01-29, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Allt talar för nån slags offensiv från mordor i Februari.
Troligen en köttmur av undermåliga ryzka dåligt tränade soldater innan förstärkningar nått Ukraina, syfte att ta antingen hela Donbass eller Luhansk.
Det låter rimligt att Ryssland vill försöka få till något innan ytterligare stöd hinner komma. Som jag förstått det så har dock inte Ukraina satt in reserver än längs fronten utan de avvaktar. Ukraina bör ha en väldigt bra lägesbild tack vare USA.

Ukraina bör ha fortifierat en hel del linjer inför ryssarnas kommande våg. Frågan är om Ryssland tänker försöka öppna en front till, vid Belarus känns det dock som en dålig idé. Ska vara rejält fortifierat av Ukraina där.
Citera
2023-01-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Det låter rimligt att Ryssland vill försöka få till något innan ytterligare stöd hinner komma. Som jag förstått det så har dock inte Ukraina satt in reserver än längs fronten utan de avvaktar. Ukraina bör ha en väldigt bra lägesbild tack vare USA.

Ukraina bör ha fortifierat en hel del linjer inför ryssarnas kommande våg. Frågan är om Ryssland tänker försöka öppna en front till, vid Belarus känns det dock som en dålig idé. Ska vara rejält fortifierat av Ukraina där.

Folk som påstår att de vet säger att det inte blir Belarus och spekulerar i norra luhansk och vidare västerut.
De kanske hoppas hitta den borttappade 3e kåren.....
Citera
2023-01-29, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo, för ämnet är så politiserat.

Men vilken dokumentär tycker du är minst dålig då, som skildrar den östukrainska befolkningens liv 2014-2021?
Pratar du om i de ockuperade områdena så nej, då ingen oberoende journalist har fått verka där.
Det är skillnaden mellan en demokrati och diktatur, och livet i utbrytarstaterna har varit extremt begränsat och kontrollerat.
Därav att Minsk aldrig ratifierades då oberoende observatörer inte fick tillträde.
Nåt borde du ha lärt dig?
Citera
2023-01-29, 17:14
Medlem
Om det blir den vögen lär trollfabriken gå varm. Izum etc övergavs ju under ordnade former för att det var helt ointressant att besitta.
Citera
2023-01-29, 17:17
Medlem
ReijoHervonens avatar
Goda nyheter.
Det Tjeckiska presidentvalet har hållits och slutade med en förkrossande seger (58,3%) för den Ukrainavänliga kandidaten Petr Pavel. Hans motkandidat, den nuvarande proryska presidenten Andrej Babis har gjort allt för att motverka stödet till Ukraina. Stollen Babis är mest känd för att vara huvudarkitekt till Tjeckiens katastrofala covid-19 hantering.

Det visar att västs stöd för Ukraina är starkt och att stödet bara kommer att skruvas upp.
Citera
2023-01-29, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Kanske det och är dom värdelösa så är det ingen större förlust men det stryker än fler duktiga ukrainska soldater varje dag, så nu finns det bara värdelösa urin-ukrainare kvar. Det var ju inte bra.

Precis alla pissryzzar är värdelösa. Så det har du rätt i. Ingen större förlust.

Att de ryzka sadistjävlarna våldtar och mördar, allt levande de kommer över, vet vi också.

Vad var det du ville ha sagt, egentligen?
Citera
2023-01-29, 17:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ja, dom gjorde det tyvärr redan igår. Jag rekommenderar denna youtubekanal. Uppdateringar varje dag som alltid verkar stämma.

https://www.youtube.com/watch?v=-5mPHUVCkZM

Mycket bra kanal, den ska bokmärkas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in