2023-01-29, 15:59
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Förstå betydelsen i "jag anser att de inte skiljer....."
Ha ha! Då betyder det ju inte ett skit!

Vad du anser om Putins invasion är ju helt ointressant och verklighetsfrämmande
Citera
2023-01-29, 16:03
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det stämmer inte. Innehållet i västlig media styrs inte av en diktatur.

Här finns mer läsning för den som vill veta mer om hur den ryska diktaturen använder Russia Today (RT) för att sprida propaganda och desinformation:

https://amp.theguardian.com/commentisfree/2019/jul/26/russia-disinformation-rt-nuanced-online-ofcom-fine

RT är en ren propagandakanal - direkt från Kreml. Varför är det så viktigt för dig att en diktator som börjat invadera sina grannländer ska få sprida sin propaganda i Sverige?

Det är korrekt, västlig media är annorlunda styrd. Den litar på att det går att nudga flocken i rätt riktning, och att systemet därefter är självregulerande. Och när det inte går (Vietnam), så försöker man med något annat, nytt. Västs hegemoni är mycket mer opportunistisk än "gammeldags diktatur". Man ser en möjlighet, och agerar, utan att gå för långt.

Dominerad blir du ändå ifall du inte är kritisk. Och även om du är kritisk blir du troligen lurad ibland.
Citera
2023-01-29, 16:06
Medlem
Taggads avatar
Putinrysslands bästa diktaturkompis nekar till att levererat robotar. NK är av samma lögnaktiga kaliber som dess större kopia vilket gör uttalandet icke trovärdigt.
Citat:
Nordkorea avvisade på söndagen USA:s påstående om att Pyongyang levererat robotar till den privata ryska legostyrkan Wagnergruppen som strider i Ukraina.

Tidigare i år meddelade USA att man nu betecknar den ryska Wagnergruppen som en transnationell kriminell organisation. Vita huset har också publicerat underrättelsebilder från november som uppges visa när Nordkorea tillhandahåller vapen till Wagner för gruppens insatser i Ukraina.
https://tt.omni.se/nordkorea-fornekar-vapenleverans-till-wagner/a/2Bmb9y
Citera
2023-01-29, 16:15
Medlem
Ukraine Support Tracker
A Database of Military, Financial and Humanitarian Aid to Ukraine
https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker/

EU långt efter USA i stöd till Ukraina
https://www.europaportalen.se/2022/08/eu-langt-efter-usa-i-stod-till-ukraina

Sverige hamnar på fjortonde plats på listan över de länder som ger mest stöd till Ukraina, räknat utifrån andel av den samlade Bruttonationalprodukten, BNP. Norge, vars stöd hamnar på fjärde plats, är mer än fyra gånger så stort som Sveriges räknat som andel av BNP.
Citera
2023-01-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är korrekt, västlig media är annorlunda styrd. Den litar på att det går att nudga flocken i rätt riktning, och att systemet därefter är självregulerande. Och när det inte går (Vietnam), så försöker man med något annat, nytt. Västs hegemoni är mycket mer opportunistisk än "gammeldags diktatur". Man ser en möjlighet, och agerar, utan att gå för långt.

Dominerad blir du ändå ifall du inte är kritisk. Och även om du är kritisk blir du troligen lurad ibland.

Det sista är du ett typexempel på, man sevpå något sett att det finns sanning i all rapportering då är det lätt att gå på propaganda.
Nu finns de som lärt sig se igenom de värsta aborterna, men du har länkat och hänvisat till erkänd propaganda.
Bl.a Blonell och Landcaster om situationen i Donbass och Odessa.
Men försök följa din egen rekommendation så kanske du lär dig nåt?
Citera
2023-01-29, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ukraine Support Tracker
A Database of Military, Financial and Humanitarian Aid to Ukraine
https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker/

EU långt efter USA i stöd till Ukraina
https://www.europaportalen.se/2022/08/eu-langt-efter-usa-i-stod-till-ukraina

Sverige hamnar på fjortonde plats på listan över de länder som ger mest stöd till Ukraina, räknat utifrån andel av den samlade Bruttonationalprodukten, BNP. Norge, vars stöd hamnar på fjärde plats, är mer än fyra gånger så stort som Sveriges räknat som andel av BNP.

När du länkar sådant får du gärna påpeka att mätperioden är 24 januari - 3 augusti. De har alltså inte med händelser från de senaste 6 månaderna. Det svenska stöder har mer än fördubblats sen dess.

Denna sida redovisar stödpaket fram till december, dvs räknar inte med det senaste uttalade stödpaket:
https://www.regeringen.se/regeringens-politik/rysslands-invasion-av-ukraina/stod-till-ukraina/
Citera
2023-01-29, 16:28
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det sista är du ett typexempel på, man sevpå något sett att det finns sanning i all rapportering då är det lätt att gå på propaganda.
Nu finns de som lärt sig se igenom de värsta aborterna, men du har länkat och hänvisat till erkänd propaganda.
Bl.a Blonell och Landcaster om situationen i Donbass och Odessa.
Men försök följa din egen rekommendation så kanske du lär dig nåt?

Du verkar mest besatt av att skriva dåligt om mig, istället för att diskutera konkreta sakfrågor. Gör du det om du vill, men det blir helt ointressant.

Försök istället visa att jag har fel i sakfrågor. Jag vet inte vem Blonell är f ö.
Citera
2023-01-29, 16:33
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Du verkar mest besatt av att skriva dåligt om mig, istället för att diskutera konkreta sakfrågor. Gör du det om du vill, men det blir helt ointressant.

Försök istället visa att jag har fel i sakfrågor. Jag vet inte vem Blonell är f ö.
Enligt mig och nästan alla andra är det du som alltid har fel i sak så du borde väl då enligt din egen logik rätta dig själv hela tiden!
Citera
2023-01-29, 16:40
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det börjar närma sig ett avgörande i ukraina.

Proryssarna i tråden är tysta så inväntar väl nya talpunkter.
Allt talar för nån slags offensiv från mordor i Februari.
Troligen en köttmur av undermåliga ryzka dåligt tränade soldater innan förstärkningar nått Ukraina, syfte att ta antingen hela Donbass eller Luhansk.
Citera
2023-01-29, 16:47
Medlem
Citat:
Jo men där är ingen motsättning i att det finns ryska krigshetsare och att det finns västliga krigshetsare. Däremot tycker jag kanske det är lite motsägelsefullt att kalla Zelensky för krigshetsare.

Du kan naturligtvis hetsa till krig även i en försvarssituation. "Slå tillbaka!". "Här är en kniv, ge den jäveln!". "Tänk på dina kvinnor, klart du ska slåss för att försvara dem. Du är väl en man?"

Det där var en dålig undanflykt, en slags efterkonstruktion för att inte ditt inlägg skulle förefalla så förbannat obegåvat.

Väst krigshetsar inte, de hjälper Ukraina att försvara sig mot ett ryskt anfalls- och invasionskrig.
Citera
2023-01-29, 16:47
Medlem
Citat:

Ursäkta felstavningar bonell skall det vara.
Orsaken till att jag skriver beror på just den typen av inlägg som du skrev.
Dvs. Du tolkar världen annorlunda och påstår att du ser igenom väst media.
Samtidigt som du hänvisar och länkar ren Kreml propaganda.
Samt att du försvarar Putins agerande med argument som rent faktabaserat är falska då du refererar propaganda.
Är de så svårt att ta in att du är urtypen av det du beskyller andra för.
Det är en enorm skillnad mellan diktaturstyrd media och väst media. Även om naturligtvis den är vinklad beroende på ägarintresse.
Citera
2023-01-29, 16:50
Medlem
Reimers avatar
Wagner har erövrat Blahodatne.
Citat:
PMC Wagner mercenaries have captured Blahodatne

https://liveuamap.com/en/2023/29-january-pmc-wagner-mercenaries-have-captured-blahodatne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in