2023-01-29, 16:43
Medlem
15 åringar har länge vart extrem kriminella och klarar sig undan.

De är skyttarna för grövre kriminella för att skippa straff. De har inte hjärna nog i förstå att de är dom som kommer ta dödsstraff när nån vill hämnas.

Ska man hämnas ett mord tar man självklart skytten och sedan beställaren. Ofta svårt att komma åt beställaren då ger man sig på skytten.

Förövrigt tror jag inte nån bild finns kvar då sidan e raderad då nån bög laddade upp den på en homosida som raderar bilder
Citera
2023-01-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Är det ingen som kan släppa namnet på tjejen som lurade dit honom?

Vet man säkert att nån tjej lurade dit honom, är det styrkt på nåt sätt eller är det nåt som nån bara sagt?

Det har varit så jävla mycket blaj i tråden så jag har inte orkat läsa allt.
Citera
2023-01-29, 16:47
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Vet man säkert att nån tjej lurade dit honom, är det styrkt på nåt sätt eller är det nåt som nån bara sagt?

Det har varit så jävla mycket blaj i tråden så jag har inte orkat läsa allt.

Enligt uppgifter jag fått så stämmer det.
Citera
2023-01-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det beror helt på kaliber och "kraft" i vapnet.

Självklart är det så. Om jag själv av outgrundlig anledning skulle vilja skjuta någon i huvudet eller öht skjuta någon med en "ärtbössa" skulle jag gjort ett kryss i kulan så att man får till en rejäl splittring av kulan. Detta skulle troligen öka dödsfrekvensen för påtänkt Bo. Kanske dumt (eller inte?) att ge packet info kring hur man går till väga för bättre utfall?
Citera
2023-01-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonjovi
Knappast ett hot, men man vill väl markera och göra ett statement. Stolthet i kombination med att man vill statuera exempel.

Så med andra ord noll grunder. Vill man markera på något sätt så misshandla personen men jag antar att dom som mördade 15 åringen var rädda för 15 åringen.
Ingen respekt för liv när man hela tiden ska skjuta folk. Problemet är också att andra kriminella måste också skjuta för att inte hamna efter, hela tiden upptrappning på våldet och kuk mätning vem som är värst, mest resurser osv.

Snart kommer dom börja göra som i Sydamerika när skjuta börja bli för tråkigt och meningslöst för att bara döda så kommer dom brutalt tortera folk och hänga upp folk i lyktstolpar. Det har redan skett ett par brutala tortyr misshandlingar i Sverige men är inte riktigt utbrett ännu.
Citera
2023-01-29, 16:48
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R81
Om offret nu konstaterat blev skjuten på nära håll i bakhuvudet, så torde rimligen utgångshålet vara rejält någonstans på andra sidan ingång?
Ska du ändå gå nära räcker det med en subsonicladdad .22 hålspets
Den stannar normalt i huvudet så man behöver inte vara så rädd för genomslag , användbart vid exempelvis flygplanskapningar uppe i luften eller inne i folksamlingar
Citera
2023-01-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Kanske pluggade för att grundskolan har skolplikt... ?Alltså kan 15-åringen vara inskriven på en skola men det betyder inte att han pluggar.
Idag kan 15-åringar vara grovt kriminella. Det är en ny tid och ett nytt klientel. Vakna!

Exakt, jag förutsatte dock att personen som nämnde att 15 åringen pluggade faktiskt visste att han pluggade. Men det kan ju varit en lögn för att måla upp personen som en fin och oskyldig pojke, vilket är standard. Det är alltid dom fina pojkarna som skjuts.
Citera
2023-01-29, 16:49
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitch
Vem är den anhållne?
Blir inte förvånad om det är en 9-åring.
Citera
2023-01-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
"Pluggar" i bemärkelsen studerar intensivt? Tvek på den, men kanske inskriven i något förberedelseklass.

Precis, det var förmodligen en lögn av personen som nämnde det för att måla upp personen som fin pojke med lite dåligt sällskap bara.
Citera
2023-01-29, 16:51
Medlem
Citat:

Det är inte nån som tagit fel och blandat ihop med tjejen som var där och som ringde polisen och som gjorde första hjälpen?

Det är alltså två olika unga tjejer med i samma händelse?

Varför jag undrar är för att det alltid kommer in folk i trådar som har koll på massa grejer men som sedan visade sig vara ljug, därav att jag undrade var/från vem infon kom.
Citera
2023-01-29, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NX7
japp det stämmer

Vet du hur BO ser ut? En av de som är skrivna i Rönninge har en person vid namn Ali som vän på Facebook, vet du om det är rätt person?
Citera
2023-01-29, 17:04
Medlem
Citat:

Så varför FICK du dessa uppgifter??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in