2023-01-29, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Tjejen som lurade honom till restaurangen. Ligger nog risigt till
Lär väl kunna spåras via mobilen av polisen?
Citera
2023-01-29, 16:09
Avslutad
Var mordet kopplat till greken/räven konflikten?
Citera
2023-01-29, 16:10
Medlem
Kan någon posta bilderna igen?
Citera
2023-01-29, 16:13
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenserdig
"Barn"? En fullfjädrad gangster.

Har inte läst hela tråden men såg bara att det är en Afghan, handlar det om ett barn eller ett BARN?
Citera
Medlem
Ansvaret hos föräldrarna verkar bortblåst i dessa grupper! Sedan kommer individens ansvar! Ett ordspråk jag fick med mig. Dum gjorde som dum sade.
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Så han skulle käka men blev skjuten istället?
Citera
2023-01-29, 16:14
Medlem
Om offret nu konstaterat blev skjuten på nära håll i bakhuvudet, så torde rimligen utgångshålet vara rejält någonstans på andra sidan ingång?
Citera
2023-01-29, 16:16
Medlem
Enkel översiktskarta på sushirestaurangen https://ibb.co/Pr3xhDS
Citera
2023-01-29, 16:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R81
Om offret nu konstaterat blev skjuten på nära håll i bakhuvudet, så torde rimligen utgångshålet vara rejält någonstans på andra sidan ingång?
Det beror helt på kaliber och "kraft" i vapnet.
Citera
2023-01-29, 16:17
Medlem
Läskigt när man dödar tonåringar. Undrar på vilka grunder dom ansåg att han var ett hot.
Eller handlar det om han har kränkt någon av dom, det känns som dom dödar vem som helst för vad som helst nu för tiden.
Jag hade inte dödat någon om inte personen var för stort hot mot min verksamhet eller en fara för mig och mina närmaste. Man kan ju undra vad 15 åring passar in i dessa hot faktorer och speciellt när man läser att personen fortfarande pluggar. Hur kriminell kan personen va då om han har tid att plugga.
Citera
2023-01-29, 16:19
Medlem
Mindbusinesss avatar
Blir lite förbryllad över händelseförloppet. Borde väl varit världens cirkus inne i restaurangen efter skjutningen?

Kvinnan gick in på restaurangen i Skogås för att hämta sushin hon hade beställt.
Över ett bord låg en pojke i 15-årsåldern mördad.
– Jag försökte hjälpa honom och ge honom hjärtlungräddning i väntan på ambulans, säger en kvinna.
Det första larmet till SOS kom in just efter 18-tiden. En kvinna som är på plats dagen efter berättar att det var hon som ringde det första samtalet.

När kvinnan kom dit fanns det ingen gärningsman kvar på platsen. Pojken låg böjd över ett bord och under honom hade det samlats en pöl av blod. En person såg ut att gömma sig bakom disken, medan andra människor satt som i chock, berättar kvinnan.
– Jag vet inte hur länge han hade legat där då, det verkade som att det hade gått ett tag, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zE8Va4/pojke-ihjalskjuten-i-skogas-restaurangbesokare-gav-hlr
Senast redigerad av Mindbusiness 2023-01-29 kl. 16:25.
Citera
2023-01-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Blir lite förbryllad över händelseförloppet. Borde väl varit världens cirkus inne i restaurangen efter skjutningen?

Kvinnan gick in på restaurangen i Skogås för att hämta sushin hon hade beställt.
Över ett bord låg en pojke i 15-årsåldern mördad.
– Jag försökte hjälpa honom och ge honom hjärtlungräddning i väntan på ambulans, säger en kvinna.
Det första larmet till SOS kom in just efter 18-tiden. En kvinna som är på plats dagen efter berättar att det var hon som ringde det första samtalet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zE8Va4/pojke-ihjalskjuten-i-skogas-restaurangbesokare-gav-hlr

Nä skulle tänka mig att folk vill ha sin take away. Som när han utsnför McDonalds blev skjuten folk gick förbi kroppen o inte o handla. Polisen flyttade till o med kroppen som täckte entrén
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in