Citat:
Ursprungligen postat av
CMC-Urgayle
Det finns väl bara två anledningar till varför man inte köper en 1250 GS. Antingen har man inte råd eller så tycker man att den är för stor. Det finns faktiskt en tredje. Ska man ut på riktiga äventyr i U länder ska man se upp. BMW avråder att man kör i länder som inte har en officiell BMW återförsäljare och serviceverkstad. Tydligen börjar hojarna att bli allt för avancerade speciellt om elektroniken börjar att spöka.
Ja, den är dyr och ja, den är stor. Har aldrig kört motorcykel i ett land som inte haft BMW-service tillgängligt, men det kan jag tänka mig är ett problem som gäller alla moderna motorcyklar såväl som bilar - krånglar elektroniken så är du körd utan en märkesverkstad.
Kostnaden går ju att få ned genom att inte köpa en sprillans ny, men de flesta nya motorcyklar är dyra... Storleken är ju ett problem om man själv är liten, men annars är det ju en fördel tänker jag (får med mer och man sitter bättre). Det finns ju lillebror till den annars också om just storleken är det som avhåller en från BMW.