Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Moretex tar upp tre trollteman som Kreml gett order om att ta upp just nu (denna månad):
- Höga ukrainska förluster.
- Kaosartat massmobilisering i Ukraina.
- Polen vill ta landyta från Ukraina.
Allt detta är bara rysk propaganda från Kreml. Intressant att Moretex lyckas ta upp alla tre trolltrick i ett och samma inlägg. Normalt brukar de fördela detta i flera olika inlägg.
Jag har skrivit separata inlägg om dessa trolltrick:
Även rysk media tar upp detta flitigt nu. Det man slås av är hur väl synkroniserat allt är. Ryssarna har verkligen lyckas skapa en effektiv struktur med propagandister som når ut med rysk propaganda och desinformation till alla hörn av världen samtidigt.
Jasså, du försöker att smeta Putin och Kreml på mig i brist på andra argument. För dig är allt som är trist för Ukraina rysk propaganda för det är så du jobbar. Följer man konflikten från många olika källor så får man rätt bild av verkligheten.
Fakta är att det är extrema förluster för Ukraina. Det blir det alltid då Kiev-regimen ger order om att slåss till sista man för en by eller ett område. Det var likadant i Severodonetsk och Lysychansk sommras. Media i väst skrev faktiskt om stora förluster i Kherson med innan ryssarna drog sig tillbaka. Nu skriver man samma sak men lägger till att ryssarnas förluster är lika stora i propagandans namn. Det är lätt att kontrollera att Ukraina har stora förluster för kyrkogårdarna med alla blågula flaggor går inte att gömma och ukrainarna lägger själva ut bilder och filmer. Samma saker ser du inte i Ryssland, hav av gravar.
Fakta vad det gäller kaosartad mobilisering är också baserat på på ukrainska filmer tagna från mobiltelefoner. Stöd finns för det också i lagändringar från Kiev-regimen där dom blivit tuffare och man vill även att väst skickar tillbaka stridsdugliga män. Kiev-regimen har helt enkelt svårt att mobilisera fler nu och det hänger ihop med den först punkten, för många döda. Ta bara en titt på vad Ungern säger om dessa tvångsmobiliseringar hos deras minoriteter i Ukraina. Det är liknade i Volyn och Lviv där dom undrar vaför dom ska slåss för mark och mot folk dom hatar i östra Ukraina.
Det är många i Polen som inte gör någon hemlighet av att delar av västra Ukraina tillhör dom. Det är sovjet som varit framme där med precis som för Krim och Donbas. Man kräver nu också Tyskland på krigsskadestånd och man kan ju undra varför dom valde denna tidpunkt. Polen har dessutom mobiliserat 200 000 soldater och man har även gått igenom krigslagar och skyddsrum (som dömdes ut nu efter 30 års träda). Följ Polsk media så lär du dig mer. Som jag ser det så tömmer Kiev-regimen Volyn och Lviv på stridsdugliga råskinn för att förenkla en Polsk kommande ockupation ("fredsbevarande styrkor") i västra Ukraina. Om Ryssland tolererar detta eller inte har jag ingen anning om, vi får se. Det är mycket möjligt att detta är syftet med stridsvagnarna från väst nu för vid fronten kommer dom inte göra någon som helst nytta.
Som du kanske märker hör alla tre punkter ihop. Ukraina armé är på väg att kollapsa och det innan Ryssland satt in sin stora offensiv så det är därför USA (NATO) och EU är desperata och hysteriska. Jag är oftas före i analyser, ibland till och med före rysk media och det beror på att jag läser nyheter från alla håll och kanter här i världen medans du slött sväljer statmedias propaganda ... jag tänker själv. Det finns en fördel av att veta vad som händer på slagfältet och i Ukraina och man hade önskat att EU-toppar kände till verkligheten och historia med för bättre beslut.
Sen att du försöker misskreditera mig som rysstroll rör mig inte längre i ryggen, det och allt annat blir enbart ett gott betyg över att jag och andra här har rätt. Ni är också desperata och kan inte tänka själva och då kommer sådana här löjliga påhopp i brist på argument.