2023-01-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isten
Är det fortfarande inte känt på gatan vem dumle hade facetimekontakt med före och efter mordet? Tycker det borde kommit fram.

All logik säger Adel. Dumle sades väl, enligt vad som stod tidigare i tråden, ha haft kontakt med Katten eftrråt och innan någon högt upp i Dp. Vet ni varför logiken säger Adel? Det var bråk på krogen, ec riggat, kvällen innan. Hur lockar man ut Nisse? Svar: säger att man behöver prata ihop sig om bråket på krogen. Nisse tror han är bland vänner, både Dumle och Adel tog hans parti gentemot Leis. Dumle ringer Dp-ledare som etbjuder Einar ytterligare skydd utöver Dumle (Dumle tjänar faktiskt på att Einar var vid liv, både för hams tänkta rap-karriär och för att Einar betalade honom för beskydd/livvakt. Einar nekar att betala till Dp. Adel börjar ta upp vapen, Einar reagerar och springer och Adel efter. Skyttar skjuter mot Nisse. Adel kan alltså, eftersom han är en bit efter, ändå säga att han också blivit beskjuten. Einar springer till fel port. Adel hinner ikapp och är den som avrättar Einar. Kom ihåg att sättet Einar sköts på var av en skytt på nära håll och ett sätt som markerade att det inte var personligt. Dp håvar in belöningspengarna. Ev masker går skicka med de flyende distansskyttarna. Adel och Dumle stannar till polisen kommer. Ev filmning/foto troligt att Dumle tar. Adel livrädd att Dumle golar så lite skav mellan han o Dumle, vars roll var att locka Einar att tänka att Sdrl var ok. Einar tvivlade nog på Adel efter kidnappningen när Adel på Encro skrev att Einar-kidnappningen inte störde honom. Dumle ringde när allt var klart att rapportera till någon. Dumle som fick ta det riskmomentet.
Citera
2023-01-21, 11:41
Medlem
Det är väl ingen som missat denna våldsvåg över Stockholm senaste tiden. Nästan varenda en verkar vara riktad mot någon som var inblandad i kidnappningen och eller mordet på Einar.
Samtidigt nämns en Kurdiska räven. Varför skulle han vilja hämnas Einar? Alchronix69 kan du hjälpa oss koppla allt detta du brukar skriva kungligt. Vill passa på och tacka dig också för det du skrivit tidigare.
Citera
2023-01-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanni
Det är väl ingen som missat denna våldsvåg över Stockholm senaste tiden. Nästan varenda en verkar vara riktad mot någon som var inblandad i kidnappningen och eller mordet på Einar.
Samtidigt nämns en Kurdiska räven. Varför skulle han vilja hämnas Einar? Alchronix69 kan du hjälpa oss koppla allt detta du brukar skriva kungligt. Vill passa på och tacka dig också för det du skrivit tidigare.

Det som händer just nu är inte kopplat till Nisse öht. Världen är liten, och gäng-Stockholm ännu mindre. De som låg bakom mordet på Nisse har gjort betydligt fler saker för att få fiender.
Citera
2023-01-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isten
Det som händer just nu är inte kopplat till Nisse öht. Världen är liten, och gäng-Stockholm ännu mindre. De som låg bakom mordet på Nisse har gjort betydligt fler saker för att få fiender.

Allchronix69 som verkar väldigt insatt i det som hänt verkar ha en annan uppfattning och han presenterar noggranna detaljer vilket gör honom väldigt trovärdig. Han har haft rätt kring väldigt mycket och är den jag litar på mest kring detta. Han skrev tidigare sähär, angående det som hände den 27e december, sprängningen i Dalen:

Citat:
"ja hade egentligen lagt ner flashback skiten för hur mycket man än diskuterar som kommer man aldrig fram till något. trots det läser jag här fortfarande frekvent och blir alltid lika förvånad över hur icke kapabla folk här är till att se det som är framför ögonen på dom.

det som hänt är att einars dåvarande yngre (när han var vid liv) från bagarmossen har växt upp och fått pungkulor och allierat sig med andra folk utomlands som detta forum inte känner till (en av dom dyker upp i typ 3 andra trådar på detta forum utan att någon har en susning om vem detta är). med dessa folk utomlands i ryggen som inte ni andra känner till har man slagit tillbaka och det har resulterat i att man mördade awale, delaktiga i dumlemordet, samt sprängde scar och sköt en oskyldig kvinna i skarpnäck för någon månad sedan när Haval var den tilltänkta måltavlan men hann iväg springandes.

men vad jag än skriver här, precis det som är framför ögonen på er, kommer ni ändå ifrågasätta och därför kommer jag inte göra mig besväret att försöka bevisa detta. ni som ser samband, 1+1=2 och det som faktiskt sker framför ögonen på er kommer förstå, även om ni inte kan få ihop det vilka som kör för honom. för vad som är presenterat på internet är fb-användares världsbild av undre världen och ingen förstår att dessa gangsterkändisar är soldater/springpojkar till folk som bor i turkiet och spanien. En av dessa figurer börjar jämnt och ständigt dyka upp i olika narkotikasammanhang sista månaderna och ändå förstår inte en enda människa att det är hans varor som polisen/tullen belsagtagit i Tyresö, Kungsängen, Stockholm osv på många hundratals kg av olika sorts narkotikaklassade preparat. folk tror på riktigt manolo från bmc, eller flg / shottaz, hh eller dp är stora lirare ha ha ha. det är bara frontfigurer för andra lärares intressen som fb inte känner till (så som räven, amet ugur kubilay, namo, nero nätverket eller gamla lejonen från hässelby som folk på flashback tror inte existerar längre (men i själva verket är bland landets största narkotika importörer) ha ha ha.

aja gör vad ni vill med den uppenbara faktan jag presenterar för er, som redan sker framför era ögon. men bli inte förvånade när nästa dåd sker kring haval eller någon från dalen. för hur mycket ni än tror att ni vet om gatan i stockholm så grundar sig er bild på vad flashback ger ut för information.

einars hämnd pågår framför era ögon och kommer fortsätta."
Citera
2023-01-25, 09:31
Medlem
Ny rättegång om Einar>
https://www.expressen.se/nyheter/ny-rattegang-om-kidnappning-av-rapparen-einar/
Det står att den 39-årige mannen som pekas ut som ledare för ett annat kriminellt nätverk i Stockholm deltog enligt åtalet både i planeringen och organiseringen. Han ska även ha varit en av dem som förde Grönberg till den aktuella lägenheten och fotograferade honom. Jag kanske minns fel men kom det inte fram i rättegången att det var Haval som förde honom till lägenheten?
Citera
2023-01-25, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkemisten1999
Ny rättegång om Einar>
https://www.expressen.se/nyheter/ny-rattegang-om-kidnappning-av-rapparen-einar/
Det står att den 39-årige mannen som pekas ut som ledare för ett annat kriminellt nätverk i Stockholm deltog enligt åtalet både i planeringen och organiseringen. Han ska även ha varit en av dem som förde Grönberg till den aktuella lägenheten och fotograferade honom. Jag kanske minns fel men kom det inte fram i rättegången att det var Haval som förde honom till lägenheten?
Mario menar man ,de va haval o Mario som tog han dit
Citera
2023-01-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderortsicario121
Mario menar man ,de va haval o Mario som tog han dit
Jo vet att det är Mario men trodde inte man misstänkte att det var han som tog dit han och fotade men tack då vet jag.
Citera
2023-01-28, 11:35
Medlem
När kommer fupen?
Citera
2023-01-28, 15:39
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elchapo999
När kommer fupen?

Blir ingen FUP, ingen lär åtalas.
Citera
2023-01-29, 01:55
Medlem
Dani M har plockat ner han och nisses låt voi från Spotify efter påtryckningar från haval.
Citera
2023-01-29, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollgradigt
Dani M har plockat ner han och nisses låt voi från Spotify efter påtryckningar från haval.
Så sjukt larvigt av dani, inte kunna stå upp för nisse och sin egen heder.
Sen att låten skulle vara dedikerad till havals bortgångne bror är jag mycket tveksam till, absolut låten går ”Oj, oj, oj
Snälla någon, come get your boy
Ligger kastad här som en Voi” isåfall menat att dara låg död kastad som en voi, samt att personen som sköt han kom åkande på en voi..vilket mördaren faktiskt gjorde. MEN låten släpptes om jag inte minns fel 3-5 dagar efter mordet, alla som kan något om musik vet att det är tekniskt sätt OMÖJLIGT att lyckas ladda upp en låt till spotify på 3-5 dagar? Då skulle dom hunnit skapa en låt, spela in, mixa&mastra OCH ladda upp på Spotify på 3 dagar vilket är omöjligt! Brukar ta 2 veckor för en låt att bli godkänd för Spotify mm.. såå aa.
MEN om haval ska vara så känslig så absolut jag låter honom, men låten med adam då? ”DANSA” den är väl ännu mer en diss mot haval och hans döde bror isåfall?
Några tankar?
Citera
2023-01-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelkungen125
Så sjukt larvigt av dani, inte kunna stå upp för nisse och sin egen heder.
Sen att låten skulle vara dedikerad till havals bortgångne bror är jag mycket tveksam till, absolut låten går ”Oj, oj, oj
Snälla någon, come get your boy
Ligger kastad här som en Voi” isåfall menat att dara låg död kastad som en voi, samt att personen som sköt han kom åkande på en voi..vilket mördaren faktiskt gjorde. MEN låten släpptes om jag inte minns fel 3-5 dagar efter mordet, alla som kan något om musik vet att det är tekniskt sätt OMÖJLIGT att lyckas ladda upp en låt till spotify på 3-5 dagar? Då skulle dom hunnit skapa en låt, spela in, mixa&mastra OCH ladda upp på Spotify på 3 dagar vilket är omöjligt! Brukar ta 2 veckor för en låt att bli godkänd för Spotify mm.. såå aa.
MEN om haval ska vara så känslig så absolut jag låter honom, men låten med adam då? ”DANSA” den är väl ännu mer en diss mot haval och hans döde bror isåfall?
Några tankar?
Låten spelades in 2020 men einar ville släppa låten direkt efter mordet för att det ska se ut som en diss.

Att en låt ska godkännas och läggas upp på spotify tar lång tid men är man med i ett skivbolag så har de tillgång att ladda upp snabbare. Tror Dani är med i ett skivbolag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in