2023-01-29, 02:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Var det J ord att hon Birkhammar inte kunde stötta eller sa Birkhammsr det som en ursökt?
Det var Js ord, som Birkhammar inte höll med om. Birkhammar föreföll ha en helt annan uppfattning än J om tingens ordning men hon insåg att utan Js förtroende kunde hon inte fortsätta.
Citera
2023-01-29, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det var Js ord, som Birkhammar inte höll med om. Birkhammar föreföll ha en helt annan uppfattning än J om tingens ordning men hon insåg att utan Js förtroende kunde hon inte fortsätta.

Vad J säger ger jag inte mycket för
Jag kan gissa att hennes lögner kanske inte gick hem där?
Citera
2023-01-29, 02:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja så kan det troligtvis vara
Vissa har bsra tur att ramla in i smeten

Och vissa sliter och blir kända för sin yrkesskicklighet
Sangborn har ju kändiskontakter
det jag sett av henne så är jag tveksam om hon är en skicklig advokat?
Hon känns väldigt osympatisk
Av vad vi hört hittills verkar hon direkt fått Js förtroende, så på något plan är hon skicklig i a f. Sedan sätter jag också en del frågetecken runt hennes sätt att uttrycka sig.
Vi får se vart hennes teaterspelande leder.
Citera
2023-01-29, 03:13
Medlem
Citat:
Av vad vi hört hittills verkar hon direkt fått Js förtroende, så på något plan är hon skicklig i a f. Sedan sätter jag också en del frågetecken runt hennes sätt att uttrycka sig.
Vi får se vart hennes teaterspelande leder.
Det tvivlade jag inte på när jag hörde vilken advokat hon begärt
Jag vet inte riktigt vad det är som ger mig dåliga vibbar av Sangborn?
Men hon får nog ingen störd nattsömn av att skydda brottslingar /mördare
Citera
2023-01-29, 04:30
Medlem
Citat:
Det räcker förmodligen inte med lyhördhet och känsla för att kunna hantera J och hennes lögner. Det krävs nog en garvad räv med bred erfarenhet.

Främst av allt avsaknad av samvete
Citera
2023-01-29, 08:58
Medlem
SloppySecondss avatar
Så vi vi har ett erkännande från JJ ang. misshandel som resulterar mord och sedan en förflyttning av kropp. Tror ni hon fick "stressproblem" när hon insåg att TT var död ?
Jag tycker det tyder på en ganska kallsinnig person.. ingen Hjärt och lung räddning.. om det nu var kvävning. Kan man då gissa på att det var en ganska brutal misshandel ? Kniv ?
Själv tror jag fortfarande på kvävning med armlås och sedan total respektlöshet för den döde och efterlevande. Så flyttar hon kroppen och städar bort "bevis" som TT's telefon.

Jag hoppas på livstids fängelse.. det är något riktigt fel i huvudet och har "flickan" något empati alls ?
Ser man på dådet så är det bevisligen NEJ det har hon inte.
Total avsaknad av konsekvens tänk eller så var det just resultat av egenvärdet som sätter krokben för henne. Tänker fortfarande på drink beställningen hon gjorde.

JJ's P7 indikerar på problemlös flickstackare..
Jag anser henne vara hjärtlös och pyroman med sexuella bekymmer.. vi får se vad som mer kommer fram.

Länk: https://gofile.io/d/7rDqPT
Credit: smalandsbo för videon.
Senast redigerad av SloppySeconds 2023-01-29 kl. 09:02.
Citera
2023-01-29, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Så vi vi har ett erkännande från JJ ang. misshandel som resulterar mord och sedan en förflyttning av kropp. Tror ni hon fick "stressproblem" när hon insåg att TT var död ?
Jag tycker det tyder på en ganska kallsinnig person.. ingen Hjärt och lung räddning.. om det nu var kvävning. Kan man då gissa på att det var en ganska brutal misshandel ? Kniv ?
Själv tror jag fortfarande på kvävning med armlås och sedan total respektlöshet för den döde och efterlevande. Så flyttar hon kroppen och städar bort "bevis" som TT's telefon.

Jag hoppas på livstids fängelse.. det är något riktigt fel i huvudet och har "flickan" något empati alls ?
Ser man på dådet så är det bevisligen NEJ det har hon inte.
Total avsaknad av konsekvens tänk eller så var det just resultat av egenvärdet som sätter krokben för henne. Tänker fortfarande på drink beställningen hon gjorde.

JJ's P7 indikerar på problemlös flickstackare..
Jag anser henne vara hjärtlös och pyroman med sexuella bekymmer.. vi får se vad som mer kommer fram.

Länk: https://gofile.io/d/7rDqPT
Credit: smalandsbo för videon.

Drinken beställdes som ett challange, där alla elever i klassen fick vara en uppgift att utföra innan studenten.
Citera
2023-01-29, 10:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det räcker förmodligen inte med lyhördhet och känsla för att kunna hantera J och hennes lögner. Det krävs nog en garvad räv med bred erfarenhet.

JJ lyckades inte trixa tillräckligt bra för att hon skulle bli tillräckligt prioriterd verkar det som.

Nu är det inte advokatens roll att knäcka lögnerna, men det gäller förstås att kunna på bästa sätt hjälpa klienten trots lögnerna. Hon får förhålla sig till lögnerna så att hon ger klienten de bästa råden utifrån vad klienten bestämt sig för att erkänna.

JJ är inte den första och inte den sista misstänkta som ljuger i förhör. Minns CS intervju där hon sa att det ibland var bra att vara naiv för att kunna sätta sig in i klientens önskemål (lite fritt från minnet) och att det hon tyckte var mest spännande med jobbet var att kunna hitta det där lilla kryphålet (lite fritt ur minnet).

Det krävs nog livserfarenhet och erfarenhet i jobbet för att hantera vissa misstänkta som är vana att ljuga och manipulera. Det kan bli lite som att försöka gå på en väg med minor utan att krossas på väg mot målet.
Citera
2023-01-29, 11:38
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
JJ lyckades inte trixa tillräckligt bra för att hon skulle bli tillräckligt prioriterd verkar det som.

Nu är det inte advokatens roll att knäcka lögnerna, men det gäller förstås att kunna på bästa sätt hjälpa klienten trots lögnerna. Hon får förhålla sig till lögnerna så att hon ger klienten de bästa råden utifrån vad klienten bestämt sig för att erkänna.

JJ är inte den första och inte den sista misstänkta som ljuger i förhör. Minns CS intervju där hon sa att det ibland var bra att vara naiv för att kunna sätta sig in i klientens önskemål (lite fritt från minnet) och att det hon tyckte var mest spännande med jobbet var att kunna hitta det där lilla kryphålet (lite fritt ur minnet).

Det krävs nog livserfarenhet och erfarenhet i jobbet för att hantera vissa misstänkta som är vana att ljuga och manipulera. Det kan bli lite som att försöka gå på en väg med minor utan att krossas på väg mot målet.
Precis, både livserfarenhet och yrkeskompetens.

Jag jämför med ett litet barn som ljuger. Samtidigt som man accepterar lögnerna och "spelar med" behöver man styra in det på något mer verklighetsnära utan att barnet känner sig missförstått eller nedvärderat. Det är en trixig balansgång, där minsta lilla negativa påpekande kan få barnet att låsa sig och vägra lyssna.
Citera
2023-01-29, 12:13
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Precis, både livserfarenhet och yrkeskompetens.

Jag jämför med ett litet barn som ljuger. Samtidigt som man accepterar lögnerna och "spelar med" behöver man styra in det på något mer verklighetsnära utan att barnet känner sig missförstått eller nedvärderat. Det är en trixig balansgång, där minsta lilla negativa påpekande kan få barnet att låsa sig och vägra lyssna.
Kompetens kommer man långt med precis som du säger..
Livserfarenhet är inte alltid en vägvisare som du kanske inser beroendes på yrkesval du gjort.
Finns ju psykologer som endast utgår ifrån sin egen inavel

Som kuriosa vill du berätta om ditt yrkesval med tanke på att du är så bra med ord precis som nötknäpparen Utan att det blir Off-topic.
Citera
2023-01-29, 13:11
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Kompetens kommer man långt med precis som du säger..
Livserfarenhet är inte alltid en vägvisare som du kanske inser beroendes på yrkesval du gjort.
Finns ju psykologer som endast utgår ifrån sin egen inavel

Som kuriosa vill du berätta om ditt yrkesval med tanke på att du är så bra med ord precis som nötknäpparen Utan att det blir Off-topic.
Hur jag ska kunna svara utan att det blir OT, förstår jag inte.
Ha, ha! Att jag skulle vara bra med ord är du den förste som sagt. Jag brukar höra motsatsen, att jag bara säger hälften av vad jag tänker och lätt blir missförstådd.
Lite yrkesskadad är jag väl, men jag är inte psykolog/terapeut, om det är det du menar.
Det sporrar mig att analysera både det ena och det andra, vilket förmodligen lyser igenom i mina inlägg. Analyserna gör jag utefter både kunskap och livserfarenhet.

Livserfarenhet tror jag är en viktig ingrediens för att kunna förstå och sätta sig in I olika klienters beteenden och förutsättningar.
Citera
2023-01-29, 18:10
Medlem
Citat:
Vad J säger ger jag inte mycket för
Jag kan gissa att hennes lögner kanske inte gick hem där?

JJ är otäckt manipulativ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in