2023-01-28, 21:17
Medlem
Starbacks avatar
Nån som minns vad jag sa förra veckan. Jag sa att så fort den osympatiske lilla
stridspitten har fått sin stridsvagnar så kommer han med tiggarstaven till Sverige
och tigger JAS Gripen. Det trodde ingen på. Men nu kommer han iaf med sin tiggarburk
i hårdpapp. Nu tigger han JAS Gripen.

Ger man Fan lillfingret så................

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1045112
Citera
2023-01-28, 21:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Detta är inte sant, annars skulle dessa länder ha infört sanktioner och vi skulle ha lyckats tvinga Ryssland på knä. Det är därför sanktionerna misslyckades, eftersom USA och dess europeiska marionetter hoppades att hela världen skulle följa dem med sanktionerna.
Att man vill kunna köpa olja billigt, betyder inte att man stöder Ryssland. Det är bara en ekonomisk fråga. Hur många länder har uttalat sitt stöd för Rysslands krig i Ukraina? Kan du räkna upp dem? Det torde gå ganska fort faktiskt.
Jag vet bara två.
Citera
2023-01-28, 21:21
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nån som minns vad jag sa förra veckan. Jag sa att så fort den osympatiske lilla
stridspitten har fått sin stridsvagnar så kommer han med tiggarstaven till Sverige
och tigger JAS Gripen. Det trodde ingen på. Men nu kommer han iaf med sin tiggarburk
i hårdpapp. Nu tigger han JAS Gripen.

Ger man Fan lillfingret så................

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1045112
Härligt! Bara att leverera, men glöm inte Leopard. De måste iväg snarast. Helst nästa vecka.
Citera
2023-01-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Initialt var det 150.000 Ryssar (Wagner, Tjetjener och miliser med RuAF som stod för artilleri, logistik och organisering samt specialstyrkor).

Mot över miljonen Ukrainare (med 8 års NATO träning och utrustning).

Med NATO sateliter/intel.

På hemmaplan.

Initialt var det 100000 UAF mot 10 miljoner ryssar. Helt sant!
Citera
2023-01-28, 21:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Initialt var det 150.000 Ryssar (Wagner, Tjetjener och miliser med RuAF som stod för artilleri, logistik och organisering samt specialstyrkor). Mot över miljonen Ukrainare (med 8 års NATO träning och utrustning).
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Oavsett hur många gånger, blir det inte mer sant. Ukraina hade inte en miljon man redo för att strida, Ryssland satte dessutom in mer än 150,000. Varpå majoriteten av deras elitstyrkor och mekaniserade förband blev förstörda.

Det stämmer. Antal ukrainare var bara ca 200 000 vid krigets första dag. Så antalsmässigt var det ganska jämnt.

Däremot hade ju ryssarna betydligt fler tunga vapen. Och mycket större förråd/reserver med vapen och ammunition att ta ifrån.

Citat:
Ukraine’s military forces total 215,000 active personnel (of which 125,000 make up the permanent army) and 220,000 reservists.

https://en.as.com/en/2022/02/24/latest_news/1645729870_894320.html
Citat:
https://www.statista.com/statistics/1296573/russia-ukraine-military-comparison/
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Armed_Forces_of_Ukraine&oldid=1073 827104
Citera
2023-01-28, 21:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Touche'
Du är för långsam. Vänta tills jag svarat, så du ser om motstöten träffade, egentligen.
Citera
2023-01-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Härligt! Bara att leverera, men glöm inte Leopard. De måste iväg snarast. Helst nästa vecka.
Men de dugligaste soldaterna i ukrainska armén har ju redan stupat så vem skall köra Leos?.
Citera
2023-01-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du är för långsam. Vänta tills jag svarat, så du ser om motstöten träffade, egentligen.
Du är ute o cyklar.
Du gavs redan nådastöten. Over n out.
Citera
2023-01-28, 21:30
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det stämmer. Antal ukrainare var bara ca 200 000 vid krigets första dag. Så antalsmässigt var det ganska jämnt.

Däremot hade ju ryssarna betydligt fler tunga vapen. Och mycket större förråd/reserver med vapen och ammunition att ta ifrån.
...samt att de flesta (och bästa) förbanden i AFU låg förlagda i JFA och kunde inte lösgöras därifrån... Ryssarna hade numerärt övertag vid Kiev (till en början) och (framför allt) vid de axlar som utgick från Krim (mot Cherson och Melitopol).
Citera
2023-01-28, 21:30
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Men de dugligaste soldaterna i ukrainska armén har ju redan stupat så vem skall köra Leos?.
Fantasier som du bara hittar på.
Öhh! Jag hitta på saker och sedan Öhh! Tror jag på mina egna lögner.
Upp till bevis mannen. Visa uppgifter på att det du säger är sant. Nya stjärnor går förstås att producera.
Svårare för ryssarna som är födda med kognitiva brister, för att inte säga material.
Citera
2023-01-28, 21:32
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Inga dåliga bögsoldater som lyckats skjuta sönder allt vad ukraina har i tanks eller hade.
1500 stycken. Och nu tror dom att en handfull tanks från väst ska avgöra alltihop.

Finns inga bevis alls för detta
Var vänlig att ge en källa för detta påstående
Citera
2023-01-28, 21:33
Medlem
Citat:

Polacker, tyskar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in